Napisano 6 Listopad 201212 l Hej, Jest mozliwosci zrobienia czegos podobnego jak w tutorialu ponizej w 3ds max? http://www.blendernerd.com/hexagonal-landscape-part-1/ Chodzi o mape wysokosci ale dla oddzielnych obiektow, wlasciwie to chodzi o zrobienie dokladnie tego samego co w tutorialu tylko w 3ds max :) Pozdrawiam, Artur
Napisano 7 Listopad 201212 l Heja. Nie chciało mi się oglądać tutoriala ale widziałem screen. Można zrobić skrypt bardzo prostego automejta do takiego czegoś ale też można w miarę prosto zrobić to ręcznie, na parę sposobów. Najprościej można to zrobić na zasadzie, że masz powiedzmy plejna, którego to każdy poly odpowiada jeden obiekt typu np. box. Na plejna narzucasz mapkę wysokości displace. Teraz wystarczy przypisać height każdego boxa do danego polygona. Żeby się nie przemęczać ja to zrobiłem na zasadzie takiej ściągnąłem skrypty z tej stronki http://www.hyperent.com/Hyp-Maxscripts.php[\url] następnie zainstalowałem wszystko i znalazłem skrypt o nazwie "Attach_Selection_to_Surface_by_Local_Z.ms" teraz wystarczy zmienić trzy linijki w nim i odpalić. [ATTACH=CONFIG]88041[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88040[/ATTACH]
Napisano 8 Listopad 201212 l Ogólnie to technika jest dość prosta. Dajesz displace na plane i dajesz duplicate do pozycji pervertex ;) Równie dobrze można to zrobić particle goalem i nadać instancje. Ew. dajesz modyfikator displace na plane. I układasz zduplikowane cylindry tak żeby ich nazwa pasowała do numeru vertexa(żeby było prościej) np. cylinder jeden jest na miejscu plane.vertex(1). Pobierasz PointPosition i do każdego n-cylindra dodajesz position plane.vertex(n) Nawet można byłoby bardziej pokombinować i dodawać wartość przesunięcia y z displace tylko dla pewnych grup vertexów a reszta byłaby na pozycji y=0 :D Edytowane 8 Listopad 201212 l przez legomir
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto