Skocz do zawartości

Postac 3D : Simple Guy


MC-Maxim

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowilem stworzyc swoja pierwsza postac w życiu no i po ciezkich probach udalo sie ;) Wiem ze model jest prosty ale o to mi chodzilo, pozatym i tak watpie zeby narazie udalo mi sie zrobic cos bardziej skomplikowanego. Model robilem w Maya 6.0. Teraz bede chcial go Zriggowac, ale musze poczytac troche tutoriali na ten temat bo nie mam zielonego pojecia jak to zrobic. Co myslicie o tej postaci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hehe ciezko powiedziec jak ma wygladac ale napewno musisz pomyslec o tym gdzie sa stawy (wiesz gdzie sie nogi i rece zginaja) tam dodaj kilka okreznych edgeloopow wtedy ladniej beda sie ladniej zginaly narazie do poprawki miednica , stawy w kostkach. reszty nie widac bo cos ta siatka nijak pokazana dodaj chociaz 1 ,2 loopki na brzuszku bo bedzie ci sie lamal w pol.

 

Po 2 jak raz nalozysz bipeda , badz kosci i zanimujesz postac odrazu bedziesz wiedzial co masz poprawic wiec takie moje gadanie i tak do niczego nie doprowadzi. Najlepsza metoda w tej sytuacji to prob i bledow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzez format *.obj... jest plug który umożliwia czytanie pliku *.obj do maxa... ale jak już siedzisz w Mayi to w niej zostań! Animacja w Mayi jest ponoć dużo wygodniejsza, choć początki zawsze bywają trudne...

plug nazywa się max2obj obj2max... czy jakoś tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kozioo : Nogi akurat mi sie splaszczyly przez przypadek podczas deformowania obiektu :]

Rowr : Hmm ... w sumie sa to szczegoly .... teraz skupie sie nad animacja :)

Hmmm ... no kazdy mowi ze w Maya podobno lepiej animuje sie postac tylko zastanawiam sie nad jednym. Nie wiem czy jest tu taka opcja jak w Character Studio gdzie za pomoca sladów stóp mozemy wyznaczyc trajektorie spaceru naszej postaci. Bo jezeli tu w Maya trzeba wszystko ustawiac recznie to napewno nie bede robil tego w tym programie :) Animowac mozna napewno ładnie w Maya a swiadczy o tym np. animacja pająka i wiekich mamutów w Lort of the Rings III cześć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wkoncu moj pierwszy model postaci :] i rozumiem ze nie kazdemu owa postac przypadnie do gustu. Co do miednicy to faktycznie sa tam bugi ale to poprawie pozniej. Przed chwilka przerobilem tutoriala na temat IK, stworzylem szkielet i podlaczylem go do postaci. Narazie go troche powyginałem :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas tenu siadłem i postanowiłem aby moj Guy sie troszke przespacerował :) Nigdy wczesniej nie robilem zadnej animacji, no moze jakies proste przemieszczajace sie obiekty ale nigdy animacji postaci, wiec wyszlo jak wyszlo. I tak jak na pierwszy raz to jestem z tego zadowolony bo myslalem ze bedzie gorzej :p Teraz jak juz wiem jak sie to mniejwiecej robi wczytam scene od poczatku i postaram sie zrobic to lepiej. Zreszta zobaczcie sami :)

 

http://www.mcmaxim.webpark.pl/guy2.avi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności