Napisano 11 Sierpień 200420 l Postanowilem stworzyc swoja pierwsza postac w życiu no i po ciezkich probach udalo sie ;) Wiem ze model jest prosty ale o to mi chodzilo, pozatym i tak watpie zeby narazie udalo mi sie zrobic cos bardziej skomplikowanego. Model robilem w Maya 6.0. Teraz bede chcial go Zriggowac, ale musze poczytac troche tutoriali na ten temat bo nie mam zielonego pojecia jak to zrobic. Co myslicie o tej postaci ?
Napisano 11 Sierpień 200420 l przyzwoicie smieszna :) ale to chyba bylo zalozeniem ? czekam na updejty
Napisano 11 Sierpień 200420 l fajna naprawde smieszna postac lecz uwarzam ze cialo ma troszke niedopasowane do golowy:( moim zdaniem ta postac powinna wlasnie miec wieksza mase ciala, no ale moge sie mylic:) pozdrawiam naprawde fajnie:)
Napisano 11 Sierpień 200420 l Autor Ciesze sie ze postac sie spodobała :) W sumie to juz jej nic nie bede dodawał .... no chyba ze zrobie jej jakies ubranko, moze spodnie :)
Napisano 11 Sierpień 200420 l dodam tylko ze przez rozklad siatki bedziesz mial problemy z rigiem wiec raczej bedziesz musial ja poprawic :)
Napisano 11 Sierpień 200420 l Autor A co jest nie tak w siatce ? Jak ma wygladac siatka do rigowania ?
Napisano 11 Sierpień 200420 l hehe ciezko powiedziec jak ma wygladac ale napewno musisz pomyslec o tym gdzie sa stawy (wiesz gdzie sie nogi i rece zginaja) tam dodaj kilka okreznych edgeloopow wtedy ladniej beda sie ladniej zginaly narazie do poprawki miednica , stawy w kostkach. reszty nie widac bo cos ta siatka nijak pokazana dodaj chociaz 1 ,2 loopki na brzuszku bo bedzie ci sie lamal w pol. Po 2 jak raz nalozysz bipeda , badz kosci i zanimujesz postac odrazu bedziesz wiedzial co masz poprawic wiec takie moje gadanie i tak do niczego nie doprowadzi. Najlepsza metoda w tej sytuacji to prob i bledow
Napisano 12 Sierpień 200420 l Autor Hmmm .... problem w tym ze postac zrobilem w Maya, a nie w Maxie i tu nie ma biped. Mam nadzieje ze nie jest tu cos podobnego.
Napisano 12 Sierpień 200420 l postac ma swoj charakter... czekam na pierwsze testy animacji...:) pozdro
Napisano 12 Sierpień 200420 l heeh fajowy kolo,,,, bardzo klimatyczny, az sie nie moge doczekac do animy: ] pozdro i zycze powodzenia : ]
Napisano 12 Sierpień 200420 l Autor Narazie zmienilem mu troche poze. O animacji postaci nie mam pojecia. Przestudiuje troche tutoriali to moze cos pomoze :) Mysle ze w Character Studio bylo by mi to o wiele latwiej zrobic ale nie wiem w jaki sposob przeniesc tam model. Pozdrawiam !
Napisano 12 Sierpień 200420 l http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs116/cstutorial.htm proste jak 30 metrów dasz rade na pewno ! czekam az bedzie chodził ten guy
Napisano 12 Sierpień 200420 l Autor Spoko Dzieki :) Tylko jak przekonwertowac model z Maya do Maxa ? :/
Napisano 12 Sierpień 200420 l poprzez format *.obj... jest plug który umożliwia czytanie pliku *.obj do maxa... ale jak już siedzisz w Mayi to w niej zostań! Animacja w Mayi jest ponoć dużo wygodniejsza, choć początki zawsze bywają trudne... plug nazywa się max2obj obj2max... czy jakoś tak
Napisano 12 Sierpień 200420 l W tutorialach dolaczonych do Character Studio jest swietnie opisane jak zrobic bipeda, wpakowac go do modelu i dobrze dopasowac, no i polaczyc, a na koncu zanimowac :P
Napisano 12 Sierpień 200420 l loonoo - jasne, tyle ze mc-maxim robi ten model w majce. Co do animacji/rigowania to tez słyszałem ze jest o niebo lepiej niz w maxie. Sam model nie jest zły ale nie podoba mi sie kilka szczegołow. Np płaskie nogi.
Napisano 12 Sierpień 200420 l hehe model calkiem fajniutki ale te plaskie dlonie mi troszke nie pasuja
Napisano 12 Sierpień 200420 l Autor Kozioo : Nogi akurat mi sie splaszczyly przez przypadek podczas deformowania obiektu :] Rowr : Hmm ... w sumie sa to szczegoly .... teraz skupie sie nad animacja :) Hmmm ... no kazdy mowi ze w Maya podobno lepiej animuje sie postac tylko zastanawiam sie nad jednym. Nie wiem czy jest tu taka opcja jak w Character Studio gdzie za pomoca sladów stóp mozemy wyznaczyc trajektorie spaceru naszej postaci. Bo jezeli tu w Maya trzeba wszystko ustawiac recznie to napewno nie bede robil tego w tym programie :) Animowac mozna napewno ładnie w Maya a swiadczy o tym np. animacja pająka i wiekich mamutów w Lort of the Rings III cześć.
Napisano 12 Sierpień 200420 l charakter studio jest niezly przy mniej skomplikowanej animacji przy bardziej zlozonej to wole osobiscie uzywac maxowskich kosci
Napisano 12 Sierpień 200420 l czarakter studio jest dobre do cartoonowych postaci wiec tutaj bedzie jak znalzl
Napisano 12 Sierpień 200420 l nie wiem, ale jakos mi nie podszedl model... plaskie rece[dllonie tez], nos sie zlewa z ustami przez co wyglada jak jakis bug, nogi jak plasterki, ale to juz napisal kozioo. no i miednicowe tereny tez zabugowane.
Napisano 12 Sierpień 200420 l Autor To wkoncu moj pierwszy model postaci :] i rozumiem ze nie kazdemu owa postac przypadnie do gustu. Co do miednicy to faktycznie sa tam bugi ale to poprawie pozniej. Przed chwilka przerobilem tutoriala na temat IK, stworzylem szkielet i podlaczylem go do postaci. Narazie go troche powyginałem :p
Napisano 13 Sierpień 200420 l Autor Jakiś czas tenu siadłem i postanowiłem aby moj Guy sie troszke przespacerował :) Nigdy wczesniej nie robilem zadnej animacji, no moze jakies proste przemieszczajace sie obiekty ale nigdy animacji postaci, wiec wyszlo jak wyszlo. I tak jak na pierwszy raz to jestem z tego zadowolony bo myslalem ze bedzie gorzej :p Teraz jak juz wiem jak sie to mniejwiecej robi wczytam scene od poczatku i postaram sie zrobic to lepiej. Zreszta zobaczcie sami :) http://www.mcmaxim.webpark.pl/guy2.avi
Napisano 13 Sierpień 200420 l w 1 animce wyglada jak pan ktory woli chlopcow i ma dziwne zamiary :) a w drugiej wyglada jak by ten pan zaczal tanczyc :P
Napisano 13 Sierpień 200420 l Autor Buhahahaha :) No faktycznie :) A w drugiej animce cchcialem zeby wygladalo jakby patrzyl za jakims spadajacym przedmiotem :]
Napisano 14 Sierpień 200420 l Autor I jeszcze jedno : http://www.mcmaxim.webpark.pl/box.avi Tylko zas mu sie łeb zabardzo rusza. Na przyszlosc nie bede juz nim tak krecił. Edit : Przeniose ten wątek do działu animacji.
Napisano 14 Sierpień 200420 l bohater jest git musisz mu cos smiesznego zanimowac! a KX zgadzam sie he he he he
Napisano 14 Sierpień 200420 l Autor No ma tam bugi do poprawy ... zrobie to pozniej, póki co bede cwiczyl animacje :]
Napisano 15 Sierpień 200420 l Autor Wrzucam tu bo do Animek chyba malo kto zaglada :) To wszystko to trening wiec nic tu wiecej nie bede dorabiał : http://www.mc-maxim.website.pl/temp/dj_guy.avi
Napisano 15 Sierpień 200420 l trochę za mocno wali tym światłem.. i ciężko wypatrzeć, ale podoba mi się jak macha głową i wczówa się w muzę! :)
Napisano 16 Sierpień 200420 l Autor a tu z Camera Shake : http://www.mc-maxim.website.pl/temp/dj_guycs.avi
Napisano 16 Sierpień 200420 l działają mi tylko w internet explorer'rze , operka nie daje rady. Takie krótkie strasznie te animki , zbierasz materiał do traxa czy jak, hehe, może zrób coś dłuższego.
Napisano 18 Sierpień 200420 l Autor A narazie przerwałem prace :) Ostatnia animka to ta : http://www.mcmaxim.webpark.pl/dj_guy2.avi . Jest tu troche zmieniony Camera Shake. Jak zawsze mam fazowe naloty checi na zabawe w 3D :) Teraz mam akurat faze niecheci :p Pozdrawiam ! :D
Napisano 18 Sierpień 200420 l fajny ten koles jest smieszny :) a dostanie ubranko czy bedzie tak po nagu biegal ? a animak fajna ! podoba mi sie troszke jasniej bylo by lepiej choc jak jest teraz ma wiecej klimatu ;)
Napisano 18 Sierpień 200420 l Autor Fajnie, ze sie Wam podoba :) Narazie koles pozostanie bez ubranka ale nie wykluczone ze cos mu zrobie w przyszlosci ... Co do długosci animki to niebawem popracuje troszke i bedzie dluzsza :) Pozdrawiam !
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto