Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej wszystkim.

 

Bawię się właśnie Game Enginem w Blendrze i mam kilka pytań.

 

1. Na jakim etapie prac on stoi, czego mu brakuje, w czym jest dobry?

2. Czy istnieją jakieś prostsze od niego alternatywy>

3. Aktualne pytanie. Jak dodawać efekty? Np efekt wystrzału, eksplozji, itd. Czy można je przygotować w Blenderze, a później zapisać w jakiejś formie i użyć tego?

4. A jak już zahaczyłem temat eksplozji, jak symulować falę uderzeniową, w Blender Game nie ma chyba Force Fieldów. Już wiem, po prostu wystarczy zespawnować w trakcie uderzenia inny większy obiekt.

5. Mam 2 pociski. Kulę, oraz stożek, ustawiam obu w opcjach Motion Linear Velocity 30, oraz Velocity is definied in local coordinates. Niezależnie od kąta i położenia lufy kula zawsze wylatuje w stronę w którą ona celuje, tymczasem, stożek blokuje się w niej i skacze dziko po otoczeniu. Co robię źle?

 

 

Ps. jeśli posiadacie jakieś przydatne materiały, znacie fora omawiające tą tematykę to dajcie znać, mogą być angielskie.

Edytowane przez Gandalf244442
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zalety to głównie to ze darmowy i zintegrowany z aplikacją do modelowania. Jeśli chodzi o wydajność to nie jest rewelacyjnie na ale jeśli nie zależy ci żeby konkurować z crytekiem to niema lipy. a jedyne czego potrzebujesz to wiedza jak poukładać logikę. Najlepszą rzecz jaką udało mi się wykombinować możesz zobaczyć poniżej.

A tu tutorial prosty zrobiłem...

Prostszej alternatywy raczej nie znajdziesz, ale czasem warto poświęcić czas i nauczyć się czegoś bardziej złożonego np. UDK.

Efekty pewnie możesz strwożyć w blenderze ale to raczej kwestia tego co chcesz uzyskać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności