swat25 Napisano 17 Listopad 2012 Napisano 17 Listopad 2012 Witam moja wizualka salonu co sądzicie o świetle co by tu poprawić pytanie jak zmniejszyć tę żarnistość ?? vray 2:0 materiał kanapy jak zrobić jakiś ładniejszy może jakiś link z materiałem bym poprosił tu jest shut:: proszę o komentarze to moja właściwie 1
Orangegraphics Napisano 17 Listopad 2012 Napisano 17 Listopad 2012 całość ci się zażółciła, niby słońce bardzo mocne, a jednak ciemno w pomieszczeniu, dla odmiany miejsca oświetlone przez słońce prześwietlone. Musiałbyć zwiększyć siłę sky'a i zmniejszyć słońca, balans bieli ustawić na lepszy bo wpada całość w żółć/czerwień. Wydaje mi się że też będzie lepszy efektjak nie będziesz dokładne prostopadle świecić słońcem w okna, pod katem powinno być ciekawiej
swat25 Napisano 17 Listopad 2012 Autor Napisano 17 Listopad 2012 OKey za 20 min wrzucę renderka może się coś polepszy dziękuje za uwage czy według was exxspertów:) wygląda to zaczymś już czy jestem daleko w polu?
shadowsexpe Napisano 17 Listopad 2012 Napisano 17 Listopad 2012 Co do materiałów jeśli nie czujesz się pewnie to na tym portalu znajdziesz rożne rzeczy wystarczy się za darmo zarejestrować http://www.vray-materials.de/. Daj ustawienia rendera to na pewno znajdziemy przyczynę ziarnistości. Czy przypadkiem nie masz balansu bieli w kamerze ustawionego na D65?
swat25 Napisano 17 Listopad 2012 Autor Napisano 17 Listopad 2012 w tym poscie podaje moje ustawienia podgląd poniżej proszę o pomoc co by tu polepszyć
shadowsexpe Napisano 17 Listopad 2012 Napisano 17 Listopad 2012 (edytowane) Po pierwsze wywal to oświetlenie jakie tu zastosowałeś. Daj za oknem vraysun a przy oknach ustaw vrayligt z opcja skyportal i zaznaczonym simple odsuń je delikatnie od otworów okiennych. Wsadzając do sceny vraysun automatycznie do enviromentu zostanie wsadzona mapka vraysky. Usus z vray: enviroment mapy hdri możesz na razie w ogóle wyłączyć te sloty light i reflect. Zmień ustawiania kamery na standardowe czyli f number na 8 shuter speed na 200 i iso na 100 bo jak zmienisz światło to we wnętrzu zrobi się dużo jaśniej a i jeszcze wyłącz vignetting w kamerze ;) Co do ziarnistości to się coś określi jak już doprowadzisz do porządku światło w scenie bo jej przyczyna może być albo światło albo niskie parametry materiałów:) Edytowane 17 Listopad 2012 przez shadowsexpe
Gość Chrupek3D Napisano 17 Listopad 2012 Napisano 17 Listopad 2012 (edytowane) Fajne. Wysłane z planety Nexus 7 Edytowane 17 Listopad 2012 przez Chrupek3D
swat25 Napisano 17 Listopad 2012 Autor Napisano 17 Listopad 2012 Witam ponownie zastosowałem ustawienia shadowsexpe no i strasznie ciemne i zółte wychodzi ustawieia widać na zdjęciu i co dalej co zmienic już się załamać można..
cieply Napisano 17 Listopad 2012 Napisano 17 Listopad 2012 Pokaż jeszcze jakie masz ustawienia w VrayCam z której robisz render zakładke Vray'a>Environment i Render>Environment w DMC Sampler do testów wystarczy Adaptive amount: 0,85 i Noise threshold: 0,05 Czy w dziurze przez którą świecisz masz jakiś obiekt? (np. tafle szkła z materiałem etc.?) - najlepiej na razie ukryj:)
swat25 Napisano 18 Listopad 2012 Autor Napisano 18 Listopad 2012 nie mam tam zadnych szyb jet tylko ta jakkby roleta okno jest pustym elementem poniezej moje ustawienia color maping i vray cam
shadowsexpe Napisano 18 Listopad 2012 Napisano 18 Listopad 2012 Zacznij w kamerze zmieniać parametr shuter speed zjeżdżając co 10 w dół, balans bieli możesz dać na custom. Czy mapę vrysky aktywowałeś?
piko84 Napisano 18 Listopad 2012 Napisano 18 Listopad 2012 A nie dostanie wtedy przepalonego słońca i czarnego wnętrza?
swat25 Napisano 18 Listopad 2012 Autor Napisano 18 Listopad 2012 mapa sky?? czyli environment ?? czy się mylę
shadowsexpe Napisano 18 Listopad 2012 Napisano 18 Listopad 2012 (edytowane) Tak mapka vrayskay automatycznie ląduje w envitromencie maxowym zresztą max sie będzie pytał czy chcesz ją tam umieścić jak dodajesz vraysun do sceny. Nie myl enviromentu ogólnego z vrayowym; ) piko84 o takim patencie to ja jeszcze nie słyszałem aby się tak zrobiło, przy zmianie shuter speed i vraysky za oknem powinien dostać coś takiego takiego Edytowane 18 Listopad 2012 przez shadowsexpe
shadowsexpe Napisano 18 Listopad 2012 Napisano 18 Listopad 2012 (edytowane) Nie ja nie preferuje gammy2,2 raczej podciągam pozostałymi dwoma parametrami ;) a gamme mam na poziomie 1,2-1,4 Materiał override w podłodze tez robi dużo szczególnie jeśli się w gi ustawi kolor zbliżony do bieli Edytowane 18 Listopad 2012 przez shadowsexpe
piko84 Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 No właśnie coś bardzo wypłaszczyło kolor na podłodze i zupełnie zgubiły się narożniki sufit/ściana, ściana/ściana dlatego pytałem bo nie wyglądało mi to na samo sun/sky które proponujesz.
swat25 Napisano 19 Listopad 2012 Autor Napisano 19 Listopad 2012 Chciałbym dodać że przy zastosowaniu frsky nie kliknełem na tak i nie dodało mapy ale poprawilem wyrenderuje i pokarze ustawienia shadowsexpe stosuje
swat25 Napisano 19 Listopad 2012 Autor Napisano 19 Listopad 2012 To mój render kolejny z ustawieniem shapesexpp camera ustawiona tak jak było powyzej już opisane mapavray sky uaktywniłem zmieniłem materiał podłogi zoveride map ładniej wygląda, ustawienie światla znów strasznie prześwietla mi przy oknie a dalej jest ciemno... już się gubię powoli z tym moje ustawienia jak na jpgu
plasti Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 bo vraysun jest defaultowo ustawiony wartoscia pod exposure vraycamery, wlacz exponential w color mappingu, rozciagnij nowa camere, nic nie zmieniaj i sprawdz czy masz ptaszek na exposure, ta opcja zmniejsza natezenie vray suna
piko84 Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 A nie dostanie wtedy przepalonego słońca i czarnego wnętrza? Wróżbita piko, dzwoń 0700 666 666 666 jedyne 25zł netto za minutę połączenia. :) Wróżenie z kart windowsowego pasjansa, badpixeli i lasera myszki.
swat25 Napisano 19 Listopad 2012 Autor Napisano 19 Listopad 2012 gama na 2:0 ustawienia color mapin tak jak pisał plasti camera standard według plasti - - - Połączono posty - - - teraz co z tą ziarnistością? i trochę i tak ciemno jest mimo gamy 2.0
shadowsexpe Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 (edytowane) oprócz podłogi wsadź także materiał ściany betonowej i żółtej do override mtl, popraw mapowanie szafek bo to jest koszmarne, jaki masz subdivid w światłach? bo pewnie w słońcu masz ustawiony standardowy na 3 możesz podciągnąć lekko do 24, zrób render i zobacz czy nadal śnieży i dokładnie na czym, jak top ustalisz to podciągnij subdividy w materiałach ale też z umiarem żeby ci się coś nie renderowało dniami. Nie wiem czy zmieniałeś filtr AA jeśli nie to zmień go na Area a jeśli ci zależy na ostrzejszych krawędziach to na Mitchel Natrevali Edytowane 19 Listopad 2012 przez shadowsexpe
piko84 Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Po co te zabiegi z subdivsami? Żeby każdy render testowy kosztował go kilka kilowatów więcej i nic z tego nie było? Może najpierw wypadałoby poprawić światło? Kręcenie subdivsów to raczej na finał jak coś nie zaskoczy na standardzie, albo jest wymagające.
shadowsexpe Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 piko84 jak tobie rendery 1024x576 idą w kilowaty to zamiast kompa masz mały agregat grzewczy i na własność elektrownie ;) Jakoś nigdy nie zauważyłem by mi render się wydłużył do kilowatów jak podkręcę subdividy w świetle z 3 na 24 ;)
piko84 Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 No patrząc przez mój pryzmat tak właśnie jest.
shadowsexpe Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Tu jasno widać że mu brudzi jedna ściana i druga pomieszczenie jeśli chodzi o światło i dopóki nie wsadzi ich do override to możemy sobie kombinować ze światłem jak stale coś je tłumi. a ostatecznie jama za ciemno i nie może nic z tym poradzić to można wsadzić za kamee vrayligt z mocą góra 3 z wyłączona opcja efekt reflect i specular
piko84 Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 (edytowane) Szary beton i odrobina żółtego na ścianach brudzi całe pomieszczenie na żółto? Ciekawa teoria. Edytowane 20 Listopad 2012 przez piko84
shadowsexpe Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Może głupie myślenie że najpierw należy w scenie poprawić wszelkie elementy mogąca fałszować tak kolorystykę jak światło w niej, a dopiero potem się brać za dopracowanie światła.
piko84 Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 No głupie. Zwłaszcza że wymianiony przez ciebie beton na pewno jej nie fałszuje. Dużo gadania tylko widzę uprawiasz.
swat25 Napisano 20 Listopad 2012 Autor Napisano 20 Listopad 2012 3 renderki ostatni postprPS jeszcze kilka małych zabiegów i będę spełniony fotki poniżej wszystko idzie w dobrym kierunku:))
shadowsexpe Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Ostanie się najfajniej prezentuje pomimo ze masz trochę za duże przepalenie na meblach, Mapowanie na ścianie popraw ustaw tak aby ci sie na końcach ściany nie tworzyły takie mikro kawałki kamienia
swat25 Napisano 20 Listopad 2012 Autor Napisano 20 Listopad 2012 kawałeczki na ściance to dopiero teraz zobaczyłem będzie jeszcze tu dużo zmian ale jestem na dobrej drodze muszę dopisać :) kanapa mi się cholernie podoba trochę prosta konstrukcja ale jakoś mi wyszło macie jakieś pomysły na umieszczenie tutaj czegoś jakiejś zmiany już nie hcodzi o lighty i sky ogólnie może jakieś spostrzeżenia?
shadowsexpe Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 (edytowane) zmiana koloru ciągu meblowego na jakieś ciemne drewno tez na pewno dała by ci fajny efekt cigle ci wychodzi ci ten lila na polce przy tv i w odbiciach na podłodze, od strony projektowej cofnąłbym trochę w stronę okna centralny mebel;) Edytowane 20 Listopad 2012 przez shadowsexpe
tokem Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Wbrew temu ci piszesz kanapę jednak bym zdecydowanie zmienił. Ani jej materiał sprawiający wrażenie bardzo szorstkiego ani kształt (zwłaszcza proporcje siedziska do oparcia) nie zachęcają do korzystania z niej. jeśli jednak nie zdecydujesz się na zmiany to popraw chociaż mapowanie oparcia. Dość karkołomnym pomysłem jest umiejscowienie telewizora naprzeciwko okna (refleksy będą konkurować z programem TV). Zmieniłbym kierunek paneli podłogowych na równoległy do okna Pozdrawiam
Fargate Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Popraw: - Kadr, wydaje się przesunięty w lewo - Disp na kanapie - Mapowanie kamienia na ścianach - Proporcje - książki, poduszki - Oświetlenie wywal to co jest i zrób od nowa
swat25 Napisano 20 Listopad 2012 Autor Napisano 20 Listopad 2012 Jednak widzę że wiele błędów jeszcze popełniam :) dzięki za uwagę chłopaki
shadowsexpe Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Zmieniłbym kierunek paneli podłogowych na równoległy do okna Pozdrawiam to pomieszczenie wydaje się dłuższe niż szersze a ty mu proponujesz jeszcze jego wydłużenie i zwężenie optyczne przez zastosowanie panelu równoległego do okna ;)
swat25 Napisano 21 Listopad 2012 Autor Napisano 21 Listopad 2012 Panowie kolejne poprawki dopiero po niedzieli nawałnica projektów mnie dopadła ....pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się