Ponciusz Napisano 18 Listopad 2012 Napisano 18 Listopad 2012 Witam! Chciałbym poruszyć pewnie dość typowy problem a dokładniej materiały metalu na płaskich powierzchniach. jak wiadomo większość materiałów metalo-podobnych dobrze wygląda jedynie na powierzchniach nie płaskich: [ATTACH=CONFIG]88185[/ATTACH] Na obrazku powyżej widać ten sam materiał na 3 powierzchniach czajniczek jest w porządku prostokąt z modyfikatorem bend daje rade ale płaski już totalnie odpada. Potrzebuję zrobić materiał blachy a takowa jest płaska i niestety rezultat widać powyżej. Na materiał dodałem bumpa co najlepiej widać na bendowanym prostokącie. Tak wygląda moja scena: [ATTACH=CONFIG]88186[/ATTACH] Mam też dodaną mapę hdri w reflection/refraction ale słabo wpływa to na powierzchnie płaskie bo wszystko zależy od tego pod jakim kątem odbije się ona na obiekcie płaskim a czasem trafia na czarny punkt i wtedy materiał trafia... Tutaj pojawia sie moje pytanie jak radzicie sobie z takimi przypadkami?? próbowałem już wielu rodzai metalu/aluminium/brushed i nie osiągnąłem zadowalającego rezultatu. Myślałem żeby może nałożyć na to teksture zrobionego zdjęcia ale wygląda to strasznie sztucznie.
Mozo Napisano 18 Listopad 2012 Napisano 18 Listopad 2012 A dlaczego w realu metal na płaskim nie wychodzi tak jak w renderze? Przecież fizyka się zgadza więc musi chodzić o coś innego... Otóż sęk w tym, że refleks jest zakłócony nawet przez najmniejszą niedoskonałość formy. Teraz im dalej się znajdujesz od obiektu odbijanego tym efekt niedoskonałości jest lepiej widoczny. Łatwo to zaobserwować na szybach wieżowców, które niby są idealnie płaskie, a tymczasem różnica ciśnienia po dwóch stronach przegrody powoduje wygięcie. Odpowiedź na Twoje pytanie brzmi więc następująco: Zrób tak aby płaska powierzchnia nie była idealnie płaska. Wystarczy dodać minimalnego noise'a albo np. mapę gradient jako bump. Sposobów jest wiele.
Ponciusz Napisano 19 Listopad 2012 Autor Napisano 19 Listopad 2012 dodałem bumpa + teksturkę jako difffuse efekt w miarę ok: [ATTACH=CONFIG]88187[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]88188[/ATTACH] na 1 renderze przeźroczystosc diffuse jest raczej za wysoka na kolejnym już wygląda w porządku.
Miłosz3ds Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Pamiętaj też o minimalnym fazowaniu krawędzi - np. chamferem. Zupełnie inaczej będzie się rozchodziło światło, sprawdź sam! Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się