Napisano 19 Listopad 201212 l Witam, mam do Was pytanie. Jak w modelu zrobić tak, żeby tylko pewna jego część była w Turbo smooth a nie cały model?
Napisano 19 Listopad 201212 l Zależy co chcesz uzyskać. W samym Editable Poly masz przycisk mesh smooth - możesz zaznaczyć część polygonów, klikasz i gotowe. Tylko uważaj na trójkąty. Możesz też na cały model normalnie wrzucić turbosmootha, ale krawędziami zdefiniować gdzie model będzie gładki a gdzie będzie "ostry". Krawędzie bliżej siebie ustawione, wręcz ekstremalnie blisko - ostra krawędź. Krawędzie dalej od siebie - łagodne przejścia.
Napisano 19 Listopad 201212 l Nie wiem jak w maxie, ale w wielu programach(np. modo, maya, XSI,blender) jest coś takiego jak subdiv mesh, który zagęszcza siatkę automatycznie tam gdzie jest to potrzebne.
Napisano 19 Listopad 201212 l Autor A da się np przy insercie którejś ścianki zrobić koło? Jak tak to w jaki sposób?
Napisano 19 Listopad 201212 l Da się. Zrób sobie np taką siateczkę: zaznacz polygon w środku i kliknij przycisk "geopoly" w graphite modeling tools. Potem oczywiście doprowadź to najlepiej do porządku, pilnując czworoboków :)