Skocz do zawartości

Clay w Maya


mati7766

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie dotyczące robienia Clay'a w Mayi, a mianowicie:

 

Po zakończeniu renderowania cienie są nieco rozmazane

 

http://www.abload.de/img/5larfb.jpg

 

Natomiast gdy model nadal się renderuje cienie wyglądają tak:

 

http://www.abload.de/img/6swqy2.jpg

 

I tu moje pytanie, czy da się coś zrobić żeby na końcowym renderze cienie wyglądały tak jak na zdjęciu drugim?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie znam się na mental rayu w Mai (ale trochę się znam na renderowaniu), więc mogę coś mieszać, ale tak na chłopski rozum, te cienie to jest ambient occlusion przyspieszony efektem final gather.

 

Rozmazanie bierze się trochę z natury AO lub GI, ponieważ w przypadku prostych materiałów takich jak clay, strzelanie rayami odbywa się w całym stożku wokół normalnej (czyli 180 stopni, co jest totalnie niepoprawne fizycznie), a dodatkowo, ten efekt jest interpolowany (uśredniany) przez sample final gatheringu, co sprawia, że cień jest ostrzejszy w pre-passie a rozmyty w finalnym renderze.

 

Zatem... na chłopski rozum, powinieneś znaleźć kontrolkę, które odpowiada za kont rozproszenia promieni w ambient occlusion / GI - zmniejszając kont rozproszenia, wyostrzysz te pseudo-cienie. Dodatkowo wyłączenie final gatheringu lub zwiększenie ilości sampli powinno zapobiec rozmywaniu GI (aczkolwiek ja prawie nie widzę tego na Twoich renderach). Tyle teorii, praktycznie to niech ktoś inny podpowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SYmek, niestety kompletnie nie wiem gdzie tego szukać, dla mnie to czarna magia :p Może ktoś naprowadzi?