Jump to content

Clay w Maya


mati7766

Recommended Posts

Witam

 

Mam pytanie dotyczące robienia Clay'a w Mayi, a mianowicie:

 

Po zakończeniu renderowania cienie są nieco rozmazane

 

http://www.abload.de/img/5larfb.jpg

 

Natomiast gdy model nadal się renderuje cienie wyglądają tak:

 

http://www.abload.de/img/6swqy2.jpg

 

I tu moje pytanie, czy da się coś zrobić żeby na końcowym renderze cienie wyglądały tak jak na zdjęciu drugim?

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 16
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nie znam się na mental rayu w Mai (ale trochę się znam na renderowaniu), więc mogę coś mieszać, ale tak na chłopski rozum, te cienie to jest ambient occlusion przyspieszony efektem final gather.

 

Rozmazanie bierze się trochę z natury AO lub GI, ponieważ w przypadku prostych materiałów takich jak clay, strzelanie rayami odbywa się w całym stożku wokół normalnej (czyli 180 stopni, co jest totalnie niepoprawne fizycznie), a dodatkowo, ten efekt jest interpolowany (uśredniany) przez sample final gatheringu, co sprawia, że cień jest ostrzejszy w pre-passie a rozmyty w finalnym renderze.

 

Zatem... na chłopski rozum, powinieneś znaleźć kontrolkę, które odpowiada za kont rozproszenia promieni w ambient occlusion / GI - zmniejszając kont rozproszenia, wyostrzysz te pseudo-cienie. Dodatkowo wyłączenie final gatheringu lub zwiększenie ilości sampli powinno zapobiec rozmywaniu GI (aczkolwiek ja prawie nie widzę tego na Twoich renderach). Tyle teorii, praktycznie to niech ktoś inny podpowie ;)

Link to comment
Share on other sites

SYmek, niestety kompletnie nie wiem gdzie tego szukać, dla mnie to czarna magia :p Może ktoś naprowadzi?

 

Mam jeszcze jeden problemik, nie da się zmienić nazwy materiału lambert w Hybershade, trzymając klawisz Ctrl klikam dwa razy, wpisuje nazwe, ponownie klikam dwa razy nie trzymając już Ctrl i nic. Mam też problem z przydzieleniem materiału do danego obiektu, nie widze nigdzie opcji Assign Material to Selection. :/

Edited by mati7766
Link to comment
Share on other sites

Co do drugiego problemu to używasz materiału domyślnego zapewne :) Jego nazwy nie da się zmienić o ile pamiętam. Musisz zrobić nowy lambert i możesz mu zmieniać nazwę. Assing Material to sellection jest wtedy kiedy na ikonie materiału naciśniesz PPM i przeciągniesz wyskoczy marking menu i o ile dobrze pamiętam to na dole powinno byc własnie assing material tu sellection

Link to comment
Share on other sites

Jeśli używasz Ambient Occlusion (a Twój render na to wskazuje), pobaw się ustawieniami Spread i Falloff, tudzież Max distance w ustawieniach materiału.

Jeżeli Twój materiał nie ma takich ustawień, wyłącz w nim generowanie AO i zrób sobie nową warstwę renderingu,

na niej przypisz surface shader z podłączonym mib_amb_occlusion który ma spread i falloff. Skomponuj sobie ją później w trybie multiply w photoshopie czy czymś obsługującym warstwy.

 

Albo - po prostu zrezygnuj z Ambient occlusion, a cieni używaj z mniej lub bardziej rozproszonego światła (zmieniając radius i max rays).

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy