Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Mam pytanie dotyczące robienia Clay'a w Mayi, a mianowicie:

 

Po zakończeniu renderowania cienie są nieco rozmazane

 

http://www.abload.de/img/5larfb.jpg

 

Natomiast gdy model nadal się renderuje cienie wyglądają tak:

 

http://www.abload.de/img/6swqy2.jpg

 

I tu moje pytanie, czy da się coś zrobić żeby na końcowym renderze cienie wyglądały tak jak na zdjęciu drugim?

 

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie znam się na mental rayu w Mai (ale trochę się znam na renderowaniu), więc mogę coś mieszać, ale tak na chłopski rozum, te cienie to jest ambient occlusion przyspieszony efektem final gather.

 

Rozmazanie bierze się trochę z natury AO lub GI, ponieważ w przypadku prostych materiałów takich jak clay, strzelanie rayami odbywa się w całym stożku wokół normalnej (czyli 180 stopni, co jest totalnie niepoprawne fizycznie), a dodatkowo, ten efekt jest interpolowany (uśredniany) przez sample final gatheringu, co sprawia, że cień jest ostrzejszy w pre-passie a rozmyty w finalnym renderze.

 

Zatem... na chłopski rozum, powinieneś znaleźć kontrolkę, które odpowiada za kont rozproszenia promieni w ambient occlusion / GI - zmniejszając kont rozproszenia, wyostrzysz te pseudo-cienie. Dodatkowo wyłączenie final gatheringu lub zwiększenie ilości sampli powinno zapobiec rozmywaniu GI (aczkolwiek ja prawie nie widzę tego na Twoich renderach). Tyle teorii, praktycznie to niech ktoś inny podpowie ;)

Napisano
  • Autor

SYmek, niestety kompletnie nie wiem gdzie tego szukać, dla mnie to czarna magia :p Może ktoś naprowadzi?

 

Mam jeszcze jeden problemik, nie da się zmienić nazwy materiału lambert w Hybershade, trzymając klawisz Ctrl klikam dwa razy, wpisuje nazwe, ponownie klikam dwa razy nie trzymając już Ctrl i nic. Mam też problem z przydzieleniem materiału do danego obiektu, nie widze nigdzie opcji Assign Material to Selection. :/

Edytowane przez mati7766

Napisano

Co do drugiego problemu to używasz materiału domyślnego zapewne :) Jego nazwy nie da się zmienić o ile pamiętam. Musisz zrobić nowy lambert i możesz mu zmieniać nazwę. Assing Material to sellection jest wtedy kiedy na ikonie materiału naciśniesz PPM i przeciągniesz wyskoczy marking menu i o ile dobrze pamiętam to na dole powinno byc własnie assing material tu sellection

Napisano

Jeśli używasz Ambient Occlusion (a Twój render na to wskazuje), pobaw się ustawieniami Spread i Falloff, tudzież Max distance w ustawieniach materiału.

Jeżeli Twój materiał nie ma takich ustawień, wyłącz w nim generowanie AO i zrób sobie nową warstwę renderingu,

na niej przypisz surface shader z podłączonym mib_amb_occlusion który ma spread i falloff. Skomponuj sobie ją później w trybie multiply w photoshopie czy czymś obsługującym warstwy.

 

Albo - po prostu zrezygnuj z Ambient occlusion, a cieni używaj z mniej lub bardziej rozproszonego światła (zmieniając radius i max rays).

 

Pozdr.

Napisano
  • Autor

shrek_i_osiol.jpg tak się czuje jak to czytam :D

 

Dobra panowie, nie będę wam zawracał głowy bo i tak nic pewnie nie zrozumiem :D Dzięki za pomoc :p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności