mati7766 Napisano 19 Listopad 2012 Napisano 19 Listopad 2012 Witam Mam pytanie dotyczące robienia Clay'a w Mayi, a mianowicie: Po zakończeniu renderowania cienie są nieco rozmazane http://www.abload.de/img/5larfb.jpg Natomiast gdy model nadal się renderuje cienie wyglądają tak: http://www.abload.de/img/6swqy2.jpg I tu moje pytanie, czy da się coś zrobić żeby na końcowym renderze cienie wyglądały tak jak na zdjęciu drugim? Pozdrawiam
legomir Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Pokaż ustawienia samplingu i finalgatheringu
mati7766 Napisano 20 Listopad 2012 Autor Napisano 20 Listopad 2012 http://www.abload.de/img/3zeoxl.jpg chyba dobre pokazałem :P
legomir Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Zwiększ może filtrowanie z box na gaussa ;)
SYmek Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Nie znam się na mental rayu w Mai (ale trochę się znam na renderowaniu), więc mogę coś mieszać, ale tak na chłopski rozum, te cienie to jest ambient occlusion przyspieszony efektem final gather. Rozmazanie bierze się trochę z natury AO lub GI, ponieważ w przypadku prostych materiałów takich jak clay, strzelanie rayami odbywa się w całym stożku wokół normalnej (czyli 180 stopni, co jest totalnie niepoprawne fizycznie), a dodatkowo, ten efekt jest interpolowany (uśredniany) przez sample final gatheringu, co sprawia, że cień jest ostrzejszy w pre-passie a rozmyty w finalnym renderze. Zatem... na chłopski rozum, powinieneś znaleźć kontrolkę, które odpowiada za kont rozproszenia promieni w ambient occlusion / GI - zmniejszając kont rozproszenia, wyostrzysz te pseudo-cienie. Dodatkowo wyłączenie final gatheringu lub zwiększenie ilości sampli powinno zapobiec rozmywaniu GI (aczkolwiek ja prawie nie widzę tego na Twoich renderach). Tyle teorii, praktycznie to niech ktoś inny podpowie ;)
legomir Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 SYmku FG jest wyłączone myślałem, że właśnie z tym jest problem.
praetorian Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 może normalne są niezdrowe ? sprawdziłbym....
mati7766 Napisano 21 Listopad 2012 Autor Napisano 21 Listopad 2012 (edytowane) SYmek, niestety kompletnie nie wiem gdzie tego szukać, dla mnie to czarna magia :p Może ktoś naprowadzi? Mam jeszcze jeden problemik, nie da się zmienić nazwy materiału lambert w Hybershade, trzymając klawisz Ctrl klikam dwa razy, wpisuje nazwe, ponownie klikam dwa razy nie trzymając już Ctrl i nic. Mam też problem z przydzieleniem materiału do danego obiektu, nie widze nigdzie opcji Assign Material to Selection. :/ Edytowane 21 Listopad 2012 przez mati7766
legomir Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 Co do drugiego problemu to używasz materiału domyślnego zapewne :) Jego nazwy nie da się zmienić o ile pamiętam. Musisz zrobić nowy lambert i możesz mu zmieniać nazwę. Assing Material to sellection jest wtedy kiedy na ikonie materiału naciśniesz PPM i przeciągniesz wyskoczy marking menu i o ile dobrze pamiętam to na dole powinno byc własnie assing material tu sellection
mati7766 Napisano 21 Listopad 2012 Autor Napisano 21 Listopad 2012 Ok działa, został teraz tylko ten nieszczęsny render...
ca mel Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 Jeśli używasz Ambient Occlusion (a Twój render na to wskazuje), pobaw się ustawieniami Spread i Falloff, tudzież Max distance w ustawieniach materiału. Jeżeli Twój materiał nie ma takich ustawień, wyłącz w nim generowanie AO i zrób sobie nową warstwę renderingu, na niej przypisz surface shader z podłączonym mib_amb_occlusion który ma spread i falloff. Skomponuj sobie ją później w trybie multiply w photoshopie czy czymś obsługującym warstwy. Albo - po prostu zrezygnuj z Ambient occlusion, a cieni używaj z mniej lub bardziej rozproszonego światła (zmieniając radius i max rays). Pozdr.
mati7766 Napisano 22 Listopad 2012 Autor Napisano 22 Listopad 2012 tak się czuje jak to czytam :D Dobra panowie, nie będę wam zawracał głowy bo i tak nic pewnie nie zrozumiem :D Dzięki za pomoc :p
mati7766 Napisano 27 Listopad 2012 Autor Napisano 27 Listopad 2012 (edytowane) Jeszcze wam trochę pomarudzę :D Czy w Maya można wykonać taki render ? http://www.abload.de/img/oehler32nfs7i.jpg Albo w ogóle w czym można zrobić takie coś? Jeśli tak to prosiłbym też o jakąś informacje jak to wykonać. Edytowane 27 Listopad 2012 przez mati7766
legomir Napisano 27 Listopad 2012 Napisano 27 Listopad 2012 Minuta szukania na yt: [video=youtube;_-q40qF1Q0Q]
mati7766 Napisano 28 Listopad 2012 Autor Napisano 28 Listopad 2012 Trzeba jeszcze wiedzieć czego szukać :p Dzięki śliczne :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się