Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie znam się na mental rayu w Mai (ale trochę się znam na renderowaniu), więc mogę coś mieszać, ale tak na chłopski rozum, te cienie to jest ambient occlusion przyspieszony efektem final gather.

 

Rozmazanie bierze się trochę z natury AO lub GI, ponieważ w przypadku prostych materiałów takich jak clay, strzelanie rayami odbywa się w całym stożku wokół normalnej (czyli 180 stopni, co jest totalnie niepoprawne fizycznie), a dodatkowo, ten efekt jest interpolowany (uśredniany) przez sample final gatheringu, co sprawia, że cień jest ostrzejszy w pre-passie a rozmyty w finalnym renderze.

 

Zatem... na chłopski rozum, powinieneś znaleźć kontrolkę, które odpowiada za kont rozproszenia promieni w ambient occlusion / GI - zmniejszając kont rozproszenia, wyostrzysz te pseudo-cienie. Dodatkowo wyłączenie final gatheringu lub zwiększenie ilości sampli powinno zapobiec rozmywaniu GI (aczkolwiek ja prawie nie widzę tego na Twoich renderach). Tyle teorii, praktycznie to niech ktoś inny podpowie ;)

Napisano (edytowane)

SYmek, niestety kompletnie nie wiem gdzie tego szukać, dla mnie to czarna magia :p Może ktoś naprowadzi?

 

Mam jeszcze jeden problemik, nie da się zmienić nazwy materiału lambert w Hybershade, trzymając klawisz Ctrl klikam dwa razy, wpisuje nazwe, ponownie klikam dwa razy nie trzymając już Ctrl i nic. Mam też problem z przydzieleniem materiału do danego obiektu, nie widze nigdzie opcji Assign Material to Selection. :/

Edytowane przez mati7766
Napisano

Co do drugiego problemu to używasz materiału domyślnego zapewne :) Jego nazwy nie da się zmienić o ile pamiętam. Musisz zrobić nowy lambert i możesz mu zmieniać nazwę. Assing Material to sellection jest wtedy kiedy na ikonie materiału naciśniesz PPM i przeciągniesz wyskoczy marking menu i o ile dobrze pamiętam to na dole powinno byc własnie assing material tu sellection

Napisano

Jeśli używasz Ambient Occlusion (a Twój render na to wskazuje), pobaw się ustawieniami Spread i Falloff, tudzież Max distance w ustawieniach materiału.

Jeżeli Twój materiał nie ma takich ustawień, wyłącz w nim generowanie AO i zrób sobie nową warstwę renderingu,

na niej przypisz surface shader z podłączonym mib_amb_occlusion który ma spread i falloff. Skomponuj sobie ją później w trybie multiply w photoshopie czy czymś obsługującym warstwy.

 

Albo - po prostu zrezygnuj z Ambient occlusion, a cieni używaj z mniej lub bardziej rozproszonego światła (zmieniając radius i max rays).

 

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności