Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Bardzo lubię i cenię sobie mój gramofon, więc postanowiłem przenieść go na postać cyfrową. O tyle o ile samo modelowanie (na oko) poszło dość szybko i sprawnie, o tyle nie potrafię kompletnie ogarnąć vray'a, przez co efekt końcowy jest lipny (przynajmniej na moje). Pozwolę sobie zapytać w związku z owym faktem, co robię źle i jak bardzo źle to robię? :) Poniżej udostępniam link do pliku (przepraszam za ogólny syf w materiałach i nie tylko) oczywiście na licencji "bierzta co chceta" [o ile ktoś w ogóle miałby z tego pożytek].

 

A tu kilka renderków:

day32.th.png - modelowanie

day31.th.png- modelowanie

day2b.th.png- modelowanie

day1v.th.png- modelowanie

123tt.th.jpg- render 1 - postprodukcja

123uk.th.jpg- render 1 - bez postprodukcji

321g.th.jpg- render 2 - bez postprod.

312lv.th.jpg -redner 2 - postprod.

 

 

 

 

 

 

 

+ plik

 [url="http://www.speedshare.org/download.php?id=DA46D2181"]http://www.speedshare.org/download.php?id=DA46D2181
[/url] 

 

Gramcio nie jest jeszcze skończony (część nie została jeszcze poteksturowana np. dioda prędkości [tzn. ten klocek po lewej]). Głownie interesuje mnie, dlaczego części aluminiowe wyglądają tak strasznie sztucznie (tj. talerz; spust ramienia; cały mechanizm po prawej). Próbowałem sam rozwiązać tą zagadkę, ale niestety czuję się jak dziecko we mgle - dzwoni ale nie w tym kościele... czy coś. Pamiętaj, Ty też się uczyłeś!

Edytowane przez Nakiel2

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć. Modelki fajny, scena i ustawienia do ....:) wrzuć jakieś screeny coś tam porobił z ustawieniami. Na necie powinny być jakieś fajne tutki do studia, na przykład ta:

 

http://cg-india.com/Tutorials/V-Ray/3dsMax_tutorial_SL_01.html

 

Pamiętam jak też się uczyłem ....z książek heliona bo sieci nie było albo tylko na polibudzie :) hehe , ależ to było preżycie jak domek zrobiłem na samych extrudach ...mmmmmmmmmmm:)

Napisano
  • Autor

Dzięki! starałem się, żeby model był w miarę porządny :)

 

Co do ustawień:

KAMERA:

4cam.th.jpg

 

Render setup //settings

26521111.th.jpg

 

Render setup //indirect illumination

28691466.th.jpg

 

Render setup //v-ray

32222239.th.jpg

Napisano

hej, ustawienia jak na renderki testowe masz ok, główny problem to materiały i oświetlenie. popracuj nad materialami daj moze jakis lekki bumpik jakas mapke do reflect jakies falofy do koloru. co do oswietlenia moze daj rozne kolory swiatla, to tez ozywi render, z jednej strony jakies lekko niebieskie a z drugiej biale albo inne i do tego slabsze od tego pierwszego. No i jakies postpro w ps bo tu raczej nic z tym nie robiles :) Przy takim modelu jak ci komp pociagnie warto jakis dof dac, moze ciekawsze ujecie i bedzie super :)

 

Edit. a sorki robiles postpro, ale postaraj sie wiecej wyciagnac bo przeciagniecie krzywa renderu to nie wszystko co moza tu zrobic.

Edytowane przez maciek.m

Napisano
  • Autor

Trochę popracowałem, pogrzebałem, gdzieniegdzie zmieniłem i wyszedł mi taki twór :)

2911122pp.th.png

 

Nadal jednak odrzucają mnie takie elementy jak:

- materiał pokrywy i jego dziwny refleks;

- refleks świetlny na ograniczniku prędkości;

- czarny kontur wokół wyżłobień na gumie;

- brzydkie metalowe elementy po prawej (nad tym pracuję);

Napisano

Nakiel2 model jest całkiem fajny, jak poprawisz to co piszesz to może wyjść dosyć ciekawa praca :)

 

Nie bój się trochę stanowczej używać postpro, nie ważne jakich użyjesz programów, czy tylko 3ds czy czegoś jeszcze, ważny jest efekt końcowy, render z maxa nie musi być super, bo od tego masz photoshopa, czy inny edytor 2d :)

 

tutaj moja mała propozycja, nie musisz się do niej stosować, ani nic takiego, po prostu, ja bym szedł w tym kierunku...

 

http://i.imgur.com/sheee.jpg

 

salut.

Napisano
  • Autor

Okej, naśladując styl indiana, który cholernie przypadł mi do ogólnej koncepcji, uzyskałem powiedzmy, że podobną wersję, widoczną poniżej.

przezrocz.th.png

 

Nadal nie podoba mi się jednak wygląd klapy i nie bardzo mam pomysł, jak się tego pozbyć (zapomniałem jeszcze o tym odbiciu na ograniczniku prędkości, ale na następnym renderze to poprawię)

przezroczpoprawiki.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności