goat91 Napisano 6 Grudzień 2012 Napisano 6 Grudzień 2012 https://docs.google.com/open?id=0B9slPZFEAlzlVG5Jclg4YjFOZW8 Pracuje nad projektem na zajecia i wymodelowalem taki oto budynek jak w linku (hires). Staralem sie zrobic post-pro zeby realistycznie wygladal. Jestem pewien ze mozna tu jeszcze cos podciagnac tylko zastanawiam sie co i jak. Licze na wasze komentarze!
Miłosz3ds Napisano 6 Grudzień 2012 Napisano 6 Grudzień 2012 Cześć. Już teraz nie wygląda źle. Jeżeli miałbym się czepiać - ale teraz to i tak trochę za późno - to trochę perspektywa jest skopana. Kawałek domu po lewej - zobacz jego krawędź. Praktycznie takie samo pochylenie masz na wstawionym domku, a tam powinno to pochylenie być już sporo mniejsze. Tak samo zobacz na okna nowego domu i sąsiednich, starych budynków. Bardzo delikatnie, ale teraz wydaje się jakby stare okna były delikatnie odchylone do tyłu. Jeżeli robisz takie zdjęcia których chcesz używać do takich rzeczy to pamiętaj strzelać w RAWach, jeżeli masz taką możliwość. Wrzucasz do PS, dajesz korekcję obiektywu przede wszystkim i dużo rzeczy się prostuje. Z latarnią coś bym zmienił, bo strasznie się zlewa.
goat91 Napisano 6 Grudzień 2012 Autor Napisano 6 Grudzień 2012 Zgadza sie jak najbardzie to co powiedziales o perspektywie! Mocno sie meczylem z tym zeby jakos ten model dopasowac do zdjecia. Na poczatku recznie probowalem to zrobic ale nic z tego nie wychodzilo. Potem dopiero wygooglalem ze mozna do tego urzyc Maxowego narzedzia w Utilities panel - Camera Match. Nie dopasowal go idealnie, co widac na obrazku, ale o wiele lepiej niz ja recznie. Wiec tak to juz zostawilem. Co do RAWow to oryginalne zdjecie bylo zapisane do RAW'a wlasnie. Tylko nie wiedzialem ze da sie w raw'ie zrobic lens correction. Kolorki nieco pozmienialem do moich upodoban a zwykle robilem w ps3 Filter->Distort->Lens Correction
Miłosz3ds Napisano 6 Grudzień 2012 Napisano 6 Grudzień 2012 Wiesz, ja raczej mówiłem nie o jakimś tam filtrze fotoszopowym, tylko o automatycznej korekcji obiektywu. Nie wiem jaki masz aparat, ale np. Canonowskie rawy (jak każde) zapisują info na temat obiektywu jakim robiono dane zdjęcie. A plugin do PSa do obsługi Canonowskich rawów ma zapisane info na temat zniekształceń każdego prawie obiektywu - wystarczy jeden klik i Ci prostuje wszystko elegancko, usuwa winietowanie, beczki i takie inne rzeczy. Zobacz, spróbuj! :)
goat91 Napisano 6 Grudzień 2012 Autor Napisano 6 Grudzień 2012 Cannon 600D. Dzieki, bede pamietal! ;)
stormwind Napisano 6 Grudzień 2012 Napisano 6 Grudzień 2012 Jeżeli chcesz uzyskać pomoc, zawsze dobrze jest jeżeli opiszesz w jakim programie pracujesz i podasz chociaż podstawowe ustawienia. Jak już wyprostujesz zdjęcie , to to wrzuć je do programu w którym pracujesz (jako background lub na palne) stwórz kamerę o ogniskowej takiej jak ta którą było robione zdjęcie (masz to exifie) (pamiętaj ze ogniskowa z matryc aps-c jak tej z canona mnożysz x1.6). zgrupuj budynek i staw sobie go tak aby prawa krawędź pokrywała się z krawędzią domu do którego go przystawiasz, ustaw pivot w tym narożniku i kręć i odsuwaj od kamery do uzyskania dobrego efektu. prostowanie zdjęcia po zrobieniu może delikatnie zmienić proporcje i wymiary obiektu. Budynek jest płasko oświetlony. Musi mieć co odbijać, odtworzy w okół niego ulice i proste budynki , nawet jeżeli nie będą w renderze. Oświetlenie sceny jakimś prostym hdri też powinno dodać dużo do ogólnego oświetlenia. Wyraźna jest strasznie linia cięcia, dodaj w około budynku powierzchnie o imitującej chodnik i miękim pędzlem wymaskuj krawędzie. W obrazku zdecydowanie brakuje ciepła. Dodaj ciepłe światła wewnątrz budynku, delikatnie bez przesady. Za duzo tez zaluzj, zabierają głębie wnętrza. Budynek nie pasuje do zdjęcia swoim balansem bieli, jest za niebieski.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się