alex3d Napisano 9 Grudzień 2012 Napisano 9 Grudzień 2012 Mam do zrobienia logo firmowe i chce mieć osobno: logo, cienie i odbicia, ale chyba już przemęczony jestem, bo ciężko to idzie Pytanie powracające niczym bumerang. Jaki znacie najlepszy/najprostszy sposób na odseparowanie cieni/glossy w cyclesie? Czy da się już coś zrobić na poziomie shadera (light path), czy pozostaje compositing (warstwy, sceny), ale jeśli tak to jakiego setupu używacie? Testuje kilka sposobów i nie jestem zadowolony (np. problemem jest anti-aliasing, cube ma krawędzie z rozmyciem, co po dodaniu tła daje nieładne prześwitywanie na styku cubecień). Z glossy, jest trochę łatwiej, ale kontrolowanie tego za pomocą ColorRamp też mi coś nie leży Jakieś pomysły?
ikkiz Napisano 10 Grudzień 2012 Napisano 10 Grudzień 2012 taki jest mój sposób, jeszcze jak nie było shadow pass w cycles. teraz może by się dało jakoś jeszcze lepiej (turkusowe rozświetlenie odbitym światłem na plane też się zamieniło w cień) , ale myślę, że na twoje potrzeby jest ok. chcesz plik .blend, czy ogarniesz sobie na podstawie tego, co widać na powyższej rycinie? 1
alex3d Napisano 10 Grudzień 2012 Autor Napisano 10 Grudzień 2012 Hej, dzięki za fajny setup - takie powinny być nody, skuteczne i maksymalnie proste. Przez przemęczenie i fakt, że goni mnie czas i tak już wystarczająco poszedłem na łatwiznę zakładając wątek, więc wysilę się bez blenda :) Sprytnie, że przez exclude można wszystko zrobić na warstwach w ramach jednej sceny. Thx
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się