Gość siecla Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 Jestem osobą początkującą wiem, że powinnam przekopać całe forum w poszukiwaniu podobengo wątku ale potrzebuje pomocy na jutro:( Mam prosty model terenowy w 3dsmaxie, żadnych materiałów tekstur nic i chcę to oświetlić vraysunem. Probowałam już wielu ustawień z zakadki indirect illumination ale nie mogę zgubić tej ziarnistości w cieniu, może ktoś z Was wie co jets tego przyczyną? Będę bardzo wdzięczna za pomoc. Aha ten problem pojawił sie po zaznczeniu 2 razy "On" w indirect illumination Gi caustics i Ambient occlusion. Dziękuje z góry za odpowiedź http://www.voila.pl/406/lpy1l/?1
stormwind Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 ponieważ, ziarno pojawia się tylko przy domkach i na skarpie to nie jest chyba porblem GI. Zacznij od dania na te domki modyfikatora smooth, aby poprawić smooth grupy. (brązowej bryle też by sie przydał smooth) Upewnij się, że domki mają vraymaterial Sprawdź czy nie masz podwójnej geometrii, ewentualnie ustaw secondary rays bias na 0.01 w zakładce Global switches ustawień vraya Jeżeli to nie pomaga, zaznacz słonce kliknij prawym, wybierz vray properties i zwiększ subdiv swiatła
Gość siecla Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 Smooth nic nie zmienia, wszystkie elementy są vraymaterial, nie wiem o co chodzi z podwójną geometrią, secondary rays nawet na większej wartości nie rozwiązuje problemu i zwiększenie subdivów też nie:(
Gość siecla Napisano 11 Grudzień 2012 Napisano 11 Grudzień 2012 hmmm problem sam się rozwiązał okazało się że "ciapkowane domki" sa podwójne nie wiem czemu ale już wszystko dobrzee;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się