Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chodzi mi konkretnie o model kuli ziemskiej. Chcę dać self illumination, żeby w nie oświetlonych miejscach (noc) znalazły się światła domów, samochodów itp. Z tym że muszę dać na całą kulę self illumination, więc jak to zrobić, żeby miejsca oświetlone słońcem nie żarzyły się, bo to psuje cały efekt. Chodzi mi bardziej o jakieś ogólne wyłączenie self ill. z miejsc, które są oświetlane jakimkolwiek źródłem światła.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 907
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W materiale VrayLightMtl masz miejsce, w którym możesz umieścić mapę. Białe świeci a czarne nie, ze wszystkimi stanami pośrednimi i kolorami.

Napisano
  • Autor
W materiale VrayLightMtl masz miejsce, w którym możesz umieścić mapę. Białe świeci a czarne nie, ze wszystkimi stanami pośrednimi i kolorami.

 

Tak, tylko że jak ziemia zacznie się obracać to razem z nią iluminacja. Nie o to mi chodziło. Jeśli miałbym określić to komęndą powiedziałbym tak: w miejscu, gdzie nie dociera światło świeć self illumination, w miejscu gdzie dociera (oświetlone obiekty) NIE świeć self illumination.

P.S.

Renderuje MentalRayem

Napisano

Nie wiem czy się nie mylę, ale w takim razie najłatwiej będzie wypalić animowaną teksturkę GI. Albo po prostu przygotować dwa rendery, potem łączysz wszystko w Afterze z mega prostą maską - chyba nawet łatwiej.

Napisano
  • Autor

Znalazłem rozwiązanie. Nie mogę do końca ogarnąć, ale jest to tworzenie materiałów przy pomocy różnych kombinacji mapy falloff. Ogólnie rzecz ujmując, doskonale można kontrolować co ma się "dziać" tam gdzie są cienie i tam gdzie ich nie ma (w moim przypadku w pełnym słońcu). Dzięki i pozdrawiam

 

Link do ciekawego tutka

http://cgcookie.com/max/2011/08/01/creatingearth/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności