Napisano 12 Grudzień 201212 l Chodzi mi konkretnie o model kuli ziemskiej. Chcę dać self illumination, żeby w nie oświetlonych miejscach (noc) znalazły się światła domów, samochodów itp. Z tym że muszę dać na całą kulę self illumination, więc jak to zrobić, żeby miejsca oświetlone słońcem nie żarzyły się, bo to psuje cały efekt. Chodzi mi bardziej o jakieś ogólne wyłączenie self ill. z miejsc, które są oświetlane jakimkolwiek źródłem światła.
Napisano 12 Grudzień 201212 l W materiale VrayLightMtl masz miejsce, w którym możesz umieścić mapę. Białe świeci a czarne nie, ze wszystkimi stanami pośrednimi i kolorami.
Napisano 12 Grudzień 201212 l Autor W materiale VrayLightMtl masz miejsce, w którym możesz umieścić mapę. Białe świeci a czarne nie, ze wszystkimi stanami pośrednimi i kolorami. Tak, tylko że jak ziemia zacznie się obracać to razem z nią iluminacja. Nie o to mi chodziło. Jeśli miałbym określić to komęndą powiedziałbym tak: w miejscu, gdzie nie dociera światło świeć self illumination, w miejscu gdzie dociera (oświetlone obiekty) NIE świeć self illumination. P.S. Renderuje MentalRayem
Napisano 12 Grudzień 201212 l Nie wiem czy się nie mylę, ale w takim razie najłatwiej będzie wypalić animowaną teksturkę GI. Albo po prostu przygotować dwa rendery, potem łączysz wszystko w Afterze z mega prostą maską - chyba nawet łatwiej.
Napisano 12 Grudzień 201212 l Autor Znalazłem rozwiązanie. Nie mogę do końca ogarnąć, ale jest to tworzenie materiałów przy pomocy różnych kombinacji mapy falloff. Ogólnie rzecz ujmując, doskonale można kontrolować co ma się "dziać" tam gdzie są cienie i tam gdzie ich nie ma (w moim przypadku w pełnym słońcu). Dzięki i pozdrawiam Link do ciekawego tutka http://cgcookie.com/max/2011/08/01/creatingearth/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto