Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem z odpowiednim wymodelowaniem kształtu spline'a, tzn. robię sobie obrys schematyczny punktami typu corner i potem doprecyzowuję przekształcając niektóre na bezier albo bezier corner i czasami kiedy chcę przesunąć te łapki od stycznej określającej promień łuku, to one snapują mi się tylko do jednego kierunku, np. na osi X i mogę je przesunąć tylko po linii a nie płaszczyźnie np. XY. Jak tego unikać?

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Gy zaznaczysz vortexa wystarczy zaznaczyć kliknięciem na której osi chcesz pracować lub zaznaczasz przestrzeń pomiędzy osiami kiedy chcesz pracować na płaszczyźnie

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Rozumiesie :) Tylko mi chodziło o to, że czasem nie da się odznaczyć kierunku przesunięcia uchwytów i wtedy uchwyty Beziera poruszają się jedynie jakby były przesuwane np. po osi X i nie da się tak złapać, żeby je przesuwać w 2 kierunkach jednocześnie. Ale już poradziłem sobie z tym problemem przesuwając w takich momentach cały vertex w taki sposób, żeby uchwyty nie pokrywały się z krawędzią splajna (bo głównie wtedy ten problem się pojawia) i dopiero wtedy edytując kierunki stycznej. Mimo wszystko dzięki :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności