Jump to content

LaCrimosa

Members
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About LaCrimosa

  • Rank
    Member
  1. Wygląda tak jakby żarówka świeciła czarnym światłem. Zamiast białego stożka jest czarny. Co może być nie tak, oba kolory mam ustawione na niemal biały. Może to być spowodowane jakimiś ustawieniami kamery?
  2. Mam problem ze światłami wolumentrycznymi, pomimo ustawienia innych kolorów Fog'a i Attenuation światło renderuje się w postaci czarnego snopa. Rozproszenie i gęstość jest odpowiednia, tak jak chcę ale z czego może wynikać ten kolor?
  3. Zgadza się, działa, wielkie dzięki :)
  4. Mam problem z grupowaniem obiektów. Zaimportowałem sobie model z .3ds, który jest w częściach i chciałbym go zbić w grupę, ale ta opcja jest niedostępna. Czy ktoś może mi powiedzieć jaka może być tego przyczyna i jak w takim przypadku zrobić z tego jedną grupę?
  5. Jak zmniejszyć szumy w zacienionych miejscach renderu? Czy jakiś filtr na to pomoże? Czy może zwiększać ilość subdivs? Przy rozdzielczości 1920 szum tak widoczny, że render jest nie do przyjęcia. Dodam, że są to cienie od światła V-ray sun
  6. Mam problem z trawą, robię ją za pomocą V-ray fur, wszystko jest ok tyle, że kiedy włączam render tak obciąża mi komp, że 3ds max się wyłącza podając, że wystąpił błąd. Czy ktoś ma jakieś sprawdzone sposoby na taki typ trawy? Ja chcę zrobić ten render w 3 częściach z tej samej kamery i złożyć je potem w Szopie: 1. obiekt główny, 2. trawa, 3. drzewa i inne obiekty w scenie. Problem jedynie, kiedy pojawiają się wzajemne cienie i odbicia na poszczególnych elementach z różnych renderów a właściwie ich brak (np. drzewo nie będzie odbijać się w szybach i trzeba dorobić to ręcznie). Czy ktoś sobie z tym radzi i mógłby pomóc? Byłbym wdzięczny za podpowiedzi, jeżeli nie to będę musiał jakąś inna trawę zrobić, może z displacementu. Z góry dzięki :)
  7. Znalazłem wreszcie :) Dla szukających podaję: Customize->Preferences->Viewports->Mouse Control->Wheel zoom increment
  8. Czy można gdzieś ustawić skok o jaki rolka myszki wykonuje przybliżenie? Po resecie pliku nie mogę opanować widoku, a zoomowanie jakiegoś bliskiego elementu (poprzez klawisz z) nie za bardzo rozwiązuje sprawę.
  9. Szybkie pytanie - szybka odpowiedź: jak wywołać okienko, w którym renderowany jest obraz bez uruchamiania renderu? Potrzebuję wyłączyć 'render region' a nie mogę, bo kiedy włączę render, wyłączę regiona i chcę anulować render to trwa to wieki, bo model jest skomplikowany. Z góry dzięki :)
  10. Dzięki człowieniu (Traitor), działa! :D A już myślałem, że będę musiał zakupić nowe pudło, po wyrzuceniu obecnego przez okno :D
  11. Ma ktoś może pomysł, co zrobić kiedy odpalam plik i podczas jego otwierania komputer wyświetla okienko, że program przestał odpowiadać i że mam go zamknąć? Dzieje się jedynie na tym jednym pliku, wcześniej pracowałem na nim bez problemu, zamknąłem i kolejnym razem już otworzyć się nie da. Dodam, że autosave'ów też nie chce otworzyć za to inne pliki śmigają normalnie.
  12. Rozumiesie :) Tylko mi chodziło o to, że czasem nie da się odznaczyć kierunku przesunięcia uchwytów i wtedy uchwyty Beziera poruszają się jedynie jakby były przesuwane np. po osi X i nie da się tak złapać, żeby je przesuwać w 2 kierunkach jednocześnie. Ale już poradziłem sobie z tym problemem przesuwając w takich momentach cały vertex w taki sposób, żeby uchwyty nie pokrywały się z krawędzią splajna (bo głównie wtedy ten problem się pojawia) i dopiero wtedy edytując kierunki stycznej. Mimo wszystko dzięki :)
  13. Mam problem z odpowiednim wymodelowaniem kształtu spline'a, tzn. robię sobie obrys schematyczny punktami typu corner i potem doprecyzowuję przekształcając niektóre na bezier albo bezier corner i czasami kiedy chcę przesunąć te łapki od stycznej określającej promień łuku, to one snapują mi się tylko do jednego kierunku, np. na osi X i mogę je przesunąć tylko po linii a nie płaszczyźnie np. XY. Jak tego unikać?
  14. LaCrimosa

    V-ray sun

    Czy w V-ray sun można sterować twardością/zmiękczaniem konturów cienia? Jeżeli tak, to który parametr za to odpowiada? Zauważyłem, że Size multiplier powoduje rozbicie krawędzi cienia ale za to potworny wzrost ziarna w tym miejscu, co niestety dyskwalifikuje ten pomysł.
  15. @shadowsexpe - wielkie dzięki za podpowiedzi :) No właśnie o coś takiego mi chodziło Muszę popróbować na jakiejś prostszej scenie ustawienia cieni, bo nie udało mi się osiągnąć takiego efektu jak chciałem przy użyciu własnych ustawień na zwykłym VrayMaterial. Cały czas szyba, mimo, że była przezierna dawała cień 100% i nie mam pojęcia dlaczego (ustawienia refract nic nie zmieniają). Na chwilę obecną obszedłem to na szybko dając gotowy materiał z biblioteki i jest tak jak powinno. Pytanie mam tylko inne - ten materiał, który wstawiłem w viewporcie jest nieprzezierny a na renderze wychodzi przezroczysty. Czy w takim przypadku da się ustawiać stopień przezierności tego materiału? Bo refract jest 0 a efekt na renderze taki jakby było z 85% (mapy z materiału w reflect na 100% i w opacity na 100%). Materiał nazywa się Architectural Glass DRR ze strony vray materials.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy