Napisano 15 Sierpień 200420 l Autor Pletwa grzbietowa powinna byc poszarpana- dalem maske w refract IOR= 1 i wyszedł taki badziew, o ogonie to juz nie wspomne i jeszcze ta czasna plama na dole nie wiem skad sie wyczarowala nagle. Kto mi pomoze? :/ SansSerif wiesz moze co jest nie tak?
Napisano 15 Sierpień 200420 l Autor Aha i jeszcze jedno - Jak nadać polysk materialowi? Tylko nie mowcie że przez reflect bo to strasznie zwalnia rendering, chodzi mo o cos takiego jak Specular w standardowym Materiale Maxa.
Napisano 15 Sierpień 200420 l hyhy wlasnie reflect + glossines. zmniejsz subdiv reflecta na np. 5 i jesli bedzie widac spadek jakosci podnos wyzej. co do opacity to pewnie musiales uzyc unwrapa ktroego nie znam ale chyba mapy ci sie nie pokrywaja. moze pletwy zrobisz innym materialm, jakis sss?
Napisano 15 Sierpień 200420 l Autor no właśnie mapy sie pokrywają:/ wszystko jest ok, ale coś ta przeźroczystosc u mnie nie dziala, moze mam skopanego v-raya
Napisano 17 Sierpień 200420 l Autor Już wiem co jest nie tak. Tło tej sceny to po prostu sfera z odwruconymi face'ami do środka. Wyłączełem w Proporties sfery "visible to reflection/refraction" i tym sposobem v-ray renderował w miejscu gdzie jest przeźroczysto mapę HDRI a nie niebieską sferę. Problem polega na tym, że gdy włączam "visible to reflection/refraction", to scena jest tak ciemna ze nic nie widać, po prostu jest czarno. Próbowałem zwiększac multiplier w "first diffuse bounce" ale jak sie pewnie domyslacie efekt nie był, delikatnie mówiąc, zadowalający - cała scena zrobiła sie niebieska od tej sfery, to samo sie działo jak zwiekszałem multiplier swiatła. Jak to ustawić?
Napisano 19 Sierpień 200420 l W vray można ustawić inne tło dla odbić i refrakcji (jeżeli masz jakąś starą wersje vraya to niestety tego nie ma). Ustawia się to w tej samej rolecie co kolor nieba. A jezeli chodzi o materiał można przecież skorzystać z maxowego. Odpadnie wtedy problem opacity i specular.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto