Skocz do zawartości

imitacja światła listwy led


makej

Rekomendowane odpowiedzi

witam ponownie ,

szukałem na forum i po sieci ale nie znalazłem więc decyduje się na temat.

Jak zrobić listwę led w 3 d max a dosłownie chodzi mi o światło z tej listwy

np podwieszany sufit , czy światło w wnękach,

Jeśli ktoś ma namiar na tutka to bardzo bym prosił

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

cześć. Do tego chyba nie trzeba tutoriala. Z tego co ostatnio oglądałem/czytałem - nie pamiętam, najkorzystniej dla czasu renderowania wychodzi zrobić sporo małych vraylight'ow - jeśli używasz Vraya. Inna opcja to np wrzucić plane z materiałem vraylight i odpowiednim gradientem. Jeśli nie używasz Vray, to nie podpowiem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcinW dużo małych vraylightów ma być korzystnym czasowo rozwiązaniem ? Im więcej świateł w scenie tym się ona dłużnej liczy ;)

ale ogólnie samo rozwiązanie jest jak najbardziej prawidłowe tylko tyle że wystarczy po jednym vraylight na na wnękę w suficie, przy skomplikowanych kształtach możesz wykorzystać opcje w świetle vrylight określającą jego kształt mesh w ten sposób otrzymasz emiter światła o określonym kształcie

Edytowane przez shadowsexpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcinW dużo małych vraylightów ma być korzystnym czasowo rozwiązaniem ? Im więcej świateł w scenie tym się ona dłużnej liczy ;)

 

Też tak myślałem, ale czasowo jakoś strasznie to nie wygląda. Sampling można z pewnością zbić i testować. Robiłem coś w podobnym stylu, było ok. 40 vray lightów i jakiejś mega zamuły nie było. Oczywiście wszystko zależy od całej sceny, odbić, refleksów itp. W prostej scenie wypada elegancko. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wspomniałem wyżej, tylko na ten temat słyszałem - nie testowałem tego sam jeszcze, więc ręki sobie nie dam uciąć :) dla mnie to była dość zaskakująca informacja, ale sprawdzę dopiero jak będzie taka potrzeba :) koniec końców wydaje mi się też taka wersja łatwiejsza w kontroli - lepiej bawić się światłami na instance niż kombinować w PSie z przerabianiem tekstury. sprawdzę temat to będę mądrzejszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności