Miłosz3ds Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 Cześć, pomęczę Was dalej. :) Walczę z Zbrushem. Udało mi się wypluć mapkę displacement, a raczej sześć takich mapek: Wszystkie sześć upchnąłem do mapy Composite, każda disp. mapa ma oczywiście swoje własne "współrzędne" UV. Całą mapkę Composite wrzuciłem do VRayDisplacementMod, wygląda to tak: Teraz chcę, żeby ten displacement wyglądał przynajmniej mniej więcej tak, jak w Zbrushu. Ale absolutnie nie mogę tego uzyskać. Nie mogę niestety w tym momencie wrzucić obrazków, więc postaram się to opisać słowami: W Zbrushu bawiłem się tylko i wyłącznie ustami i brodą. Nic innego nie ruszałem. Po zastosowaniu disp mapy w Maxie na niskich ustawieniach NIC nie widać. Ustawiam Amount na wyższy, wtedy dopiero pojawiają się te rzeczy, które wydłubałem w Zbrushu. Jednak oprócz tego zmienia się cała głowa. Oczy, uszy "puchną", łuki brwiowe robią się wielkie. Texmap min ustawiłem na -1, max zostawiłem na 1. Niestety w niczym to nie pomogło, szare miejsca nadal są interpretowane jako wypukłości a powinno interpretować je jako miejsca "0". Może jakoś źle wypaliłem te mapki już z poziomu Zbrusha?
kozioo Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 Może chodzi o korekcję gammy dla plików tekstur? Jeśli wczytujesz je z inną gammą niż zbrush je wypluł, to mogą się pojawić takie krzaki.
Miłosz3ds Napisano 31 Grudzień 2012 Autor Napisano 31 Grudzień 2012 Cześć, dzięki za odpowiedź. Nie, niestety nie, sprawdzałem to, na próbę importowałem mapy displace z różnymi wartościami gammy. A w samym Zbrushu nie widziałem żadnych ustawień gammy przy wypluwaniu displacementa, gdzie to można znaleźć?
mirach Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 uwaga, moge bredzic, to co pisze to efekt bardziej teorii niz praktyki, bo zbrusha nie uzywam. Z tego co widze to masz tlo tych map szare, szary wciaz powoduje jakies wypchniecie w displacemencie. Jak dla mnie tlo powinno byc czarne tam gdzie chcesz wartosc siplacement na 0. Mozesz temu przeciwdzialac dając negatywny shift value. Jak dasz Displacement value na 10 to daj shift na -5, wtedy szary powinien dac w efekcie wartosc 0. Jeszcze jedno co do Composite. Masz tam 6 warstst w trybie mieszania Normal. W efekcie jedyne co sie wyswietla to najwyzsza warstwa. Jakby mapy mialy czarne tlo to powinines je mixowac przez Add. Z szarym tlem to wydaje mi sie ze Overlay da ci dobry efekt bo ignoruje szare. pozdrawiam 1
Miłosz3ds Napisano 31 Grudzień 2012 Autor Napisano 31 Grudzień 2012 Dzięki Mirach! Miałeś rację z tą szarością, ale gdzieś wyczytałem że szary będzie odczytywany jako neutralny "zerowy" poziom jak Texmap min zamiast na "0" ustawię na "-1". Niestety nie zadziałało. Zrobiłem tak, jak napisałeś - Amount dałem na 0,1cm a Shift na -0,05cm. Teraz wygląda jak trzeba. Ale szczerze mówiąc absolutnie nie mogę sobie tego wytłumaczyć czemu Amount trzeba dzielić przez -0,5 żeby wyszło elegancko, mógłbyś mi to jakoś naświetlić? Co do mapek Composite to masz rację, ale ja na szczęście nie muszę tam nic mieszać, bo każda warstwa jest ułożona w innym miejscu: Layer 1 U:0 V:0 Layer 2 U:1 V:0 Layer 3 U:0 V:1 I tak dalej i tak dalej. Dzięki raz jeszcze!
mirach Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 hej, ciesze sie ze pomoglem. Ale szczerze mówiąc absolutnie nie mogę sobie tego wytłumaczyć czemu Amount trzeba dzielić przez -0,5 żeby wyszło elegancko, mógłbyś mi to jakoś naświetlić? Sprawa z tym wyglada tak samo jak z kazdą mapą biel-czerń: Biały jest interpretowany jako 100% wpływ (czy to bump, czy reflect czy displace) Czern jest interpretowana jako 0% wpływ. Idealny szary (127,127,127) wychodzi wiec 50% działania danego parametru. Wiec jesli ustawisz Displace na 1cm, to tam gdzie jest szare bedzie działać połowa tego, czyli 0,5cm, tam gdzie jest biale bedzie szło na całe 1cm a tam gdzie czarne nie stanie się nic. Wiec jesli chcesz zeby szary byl ignorowany to musisz dac minusowego shifta -0,5cm. Wtedy w efekcie to co jest szare bedzie ignorowane, to co jest czarne bedzie wgłebione o 0,5cm a to co biale wypukłe o 0,5cm. Więc jak widać nie sluchalem w szkole i zaczynam dzisiaj wszystkie zdania od "Więc" ;) pozdrawiam
Miłosz3ds Napisano 31 Grudzień 2012 Autor Napisano 31 Grudzień 2012 Więc wszystko mam już naświetlone, oprócz tego czemu nie można zaczynać zdania od "więc" :) Dzięki serdeczne raz jeszcze, pozdrawiam i szczęśliwego Nowego Roku! :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się