Skocz do zawartości

VRayDisplacementMod - problem z mapą displacement ze Zbrusha


Miłosz3ds

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, pomęczę Was dalej. :)

 

Walczę z Zbrushem. Udało mi się wypluć mapkę displacement, a raczej sześć takich mapek:

111cf.jpg

 

Wszystkie sześć upchnąłem do mapy Composite, każda disp. mapa ma oczywiście swoje własne "współrzędne" UV. Całą mapkę Composite wrzuciłem do VRayDisplacementMod, wygląda to tak:

 

222afw.jpg

 

Teraz chcę, żeby ten displacement wyglądał przynajmniej mniej więcej tak, jak w Zbrushu. Ale absolutnie nie mogę tego uzyskać.

 

Nie mogę niestety w tym momencie wrzucić obrazków, więc postaram się to opisać słowami:

 

W Zbrushu bawiłem się tylko i wyłącznie ustami i brodą. Nic innego nie ruszałem. Po zastosowaniu disp mapy w Maxie na niskich ustawieniach NIC nie widać. Ustawiam Amount na wyższy, wtedy dopiero pojawiają się te rzeczy, które wydłubałem w Zbrushu. Jednak oprócz tego zmienia się cała głowa. Oczy, uszy "puchną", łuki brwiowe robią się wielkie. Texmap min ustawiłem na -1, max zostawiłem na 1. Niestety w niczym to nie pomogło, szare miejsca nadal są interpretowane jako wypukłości a powinno interpretować je jako miejsca "0". Może jakoś źle wypaliłem te mapki już z poziomu Zbrusha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

uwaga, moge bredzic, to co pisze to efekt bardziej teorii niz praktyki, bo zbrusha nie uzywam.

 

Z tego co widze to masz tlo tych map szare, szary wciaz powoduje jakies wypchniecie w displacemencie. Jak dla mnie tlo powinno byc czarne tam gdzie chcesz wartosc siplacement na 0. Mozesz temu przeciwdzialac dając negatywny shift value. Jak dasz Displacement value na 10 to daj shift na -5, wtedy szary powinien dac w efekcie wartosc 0.

Jeszcze jedno co do Composite. Masz tam 6 warstst w trybie mieszania Normal. W efekcie jedyne co sie wyswietla to najwyzsza warstwa. Jakby mapy mialy czarne tlo to powinines je mixowac przez Add. Z szarym tlem to wydaje mi sie ze Overlay da ci dobry efekt bo ignoruje szare.

 

pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mirach! Miałeś rację z tą szarością, ale gdzieś wyczytałem że szary będzie odczytywany jako neutralny "zerowy" poziom jak Texmap min zamiast na "0" ustawię na "-1". Niestety nie zadziałało. Zrobiłem tak, jak napisałeś - Amount dałem na 0,1cm a Shift na -0,05cm. Teraz wygląda jak trzeba. Ale szczerze mówiąc absolutnie nie mogę sobie tego wytłumaczyć czemu Amount trzeba dzielić przez -0,5 żeby wyszło elegancko, mógłbyś mi to jakoś naświetlić?

 

Co do mapek Composite to masz rację, ale ja na szczęście nie muszę tam nic mieszać, bo każda warstwa jest ułożona w innym miejscu:

 

Layer 1 U:0 V:0

Layer 2 U:1 V:0

Layer 3 U:0 V:1

 

I tak dalej i tak dalej. Dzięki raz jeszcze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, ciesze sie ze pomoglem.

 

Ale szczerze mówiąc absolutnie nie mogę sobie tego wytłumaczyć czemu Amount trzeba dzielić przez -0,5 żeby wyszło elegancko, mógłbyś mi to jakoś naświetlić?

 

Sprawa z tym wyglada tak samo jak z kazdą mapą biel-czerń:

 

Biały jest interpretowany jako 100% wpływ (czy to bump, czy reflect czy displace)

Czern jest interpretowana jako 0% wpływ.

Idealny szary (127,127,127) wychodzi wiec 50% działania danego parametru.

 

Wiec jesli ustawisz Displace na 1cm, to tam gdzie jest szare bedzie działać połowa tego, czyli 0,5cm, tam gdzie jest biale bedzie szło na całe 1cm a tam gdzie czarne nie stanie się nic.

Wiec jesli chcesz zeby szary byl ignorowany to musisz dac minusowego shifta -0,5cm. Wtedy w efekcie to co jest szare bedzie ignorowane, to co jest czarne bedzie wgłebione o 0,5cm a to co biale wypukłe o 0,5cm.

Więc jak widać nie sluchalem w szkole i zaczynam dzisiaj wszystkie zdania od "Więc" ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności