3d_operator Napisano 8 Styczeń 2013 Share Napisano 8 Styczeń 2013 Witam, Mam pytanie, jak optymalizujecie duże sceny (np. 10M poly) pod względem skrócenia czasu renderingu (vray)? Ja dla testu zrobiłem cały dom (6 wnętrz) w jednym pliku i przy renderowaniu jednego wnętrza resztę schowałem za pomocą warstw. Potem zrobiłem to samo ale zamiast schować to czego nie widac na renderze, usunąłem ze sceny (zmniejszyłem plik do 600k) i czas zmniejszył się o połowę! Przypadek czy reguła? Lepiej każdą scenę robić w oddzielnych plikach? Jak sobie z tym radzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paveu69 Napisano 8 Styczeń 2013 Share Napisano 8 Styczeń 2013 Nie wiem jaka jest prawda i pewnie tylko umocnię jakiś urban legend ale... Też zauważyłem kiedyś taką tendencję, że mniejsza scena redneruje się szybciej. Teraz robię każde pomieszczenie raczej osobno i exterior osobno. Nie dość, że szybciej to chodzi i renderuje, to i wygodniej się porusza po scenach, krótsza lista obiektów itp. Wygodniej po prostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igi Napisano 8 Styczeń 2013 Share Napisano 8 Styczeń 2013 Jak modelowałem fragment miasta to wrzucałem kamienice do maxowych containerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 8 Styczeń 2013 Share Napisano 8 Styczeń 2013 To wynika z budowy rendera. Większość rendererów używa trójkątów do zapisu pliku sceny(mental, vray, arnold) większa scena to dłuższy poziom zapisu scenu programu do sceny renderar i odczytu. Nie bez znaczenia są też mapy displace, które gruntownie zwiększają ilośc trójkątów na scenie(o ile pamiętam to +1 do szczgółowości displace to czas do kwadratu w długości renderingu). Warto używać też proxy jeśli masz powtarzające się elementy wtedy render wczytuje plik ze sceny tylko raz. Innym pomysłem jest liczenie cieni w oddzielnym passie etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się