Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Mam pytanie, jak optymalizujecie duże sceny (np. 10M poly) pod względem skrócenia czasu renderingu (vray)? Ja dla testu zrobiłem cały dom (6 wnętrz) w jednym pliku i przy renderowaniu jednego wnętrza resztę schowałem za pomocą warstw. Potem zrobiłem to samo ale zamiast schować to czego nie widac na renderze, usunąłem ze sceny (zmniejszyłem plik do 600k) i czas zmniejszył się o połowę! Przypadek czy reguła? Lepiej każdą scenę robić w oddzielnych plikach? Jak sobie z tym radzicie?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 814
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem jaka jest prawda i pewnie tylko umocnię jakiś urban legend ale...

Też zauważyłem kiedyś taką tendencję, że mniejsza scena redneruje się szybciej.

Teraz robię każde pomieszczenie raczej osobno i exterior osobno. Nie dość, że szybciej to chodzi i renderuje, to i wygodniej się porusza po scenach, krótsza lista obiektów itp. Wygodniej po prostu.

Napisano

Jak modelowałem fragment miasta to wrzucałem kamienice do maxowych containerów.

Napisano

To wynika z budowy rendera. Większość rendererów używa trójkątów do zapisu pliku sceny(mental, vray, arnold) większa scena to dłuższy poziom zapisu scenu programu do sceny renderar i odczytu. Nie bez znaczenia są też mapy displace, które gruntownie zwiększają ilośc trójkątów na scenie(o ile pamiętam to +1 do szczgółowości displace to czas do kwadratu w długości renderingu). Warto używać też proxy jeśli masz powtarzające się elementy wtedy render wczytuje plik ze sceny tylko raz. Innym pomysłem jest liczenie cieni w oddzielnym passie etc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności