Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

wentylator

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam pytanie jakim sposobem jak najlepiej zrobić łopaty wirnika wentylatora PC. Próbowałem robić ale nie wychodził mi taki efekt. Więc liczę na waszą pomoc.

cmhyper212evo-01-big.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hejka, ja bym zrobił pojedynczą łopatkę ze zwyklego plane, potem modyfikator sheel + array do ułożenia całego wiatraka i na koniec turbo smooth :)

Napisano

Cześć. Najlepiej się chyba na splinach oprzeć - albo loft albo extrude along spline z Editable Poly - wytłaczasz sobie po spline "obrys" łopatki i dalej leć ręcznie, dla mnie tak najprościej.

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki, teraz już wiem jak to zrobić.

Wyszło mi trochę za cienkie i takie tam, ale to da się dopracować. Jeszcze raz dzięki<a href=asdumrla.png' alt='asdumrla.png'>.

Napisano

Witam

 

Dla mnie, czym mniej modyfikatorów, tym lepsza kontrola nad modelem. Czasami modyfikatory są nieprzewidywalne.

 

Ja to wykonałem ręcznie, w kilka minut, przykład poniżej:

[ATTACH=CONFIG]88999[/ATTACH]

 

1. Stworzyłem cylinder, podzieliłem odpowiednio i oddzieliłem jeden segment, po czy, zrobiłem Extrude z poligonu.

2. W widoku Front, wymodelowałem łopatki pod wirnik w jednej płaszczyźnie.

3. Dodałem kolejne edge - prostopadle do osi wirnika, które później obracałem o stały kąt względem osi wirnika.

4. Zastosowałem szyk kołowy.

5. Dodałem attachem wszystkie elementy, wyrzuciłem środkowe poligony, weldowałem wertexy (z małą wartością).

6. Meshsmoth.

 

Ważne jest, aby używać do modelowania tylko jednego pivotu. Ja przed pocięciem cylindra, zdefiniowałem Working Pivot, który zawsze był usytuowany w osi wirnika.

 

To tak na szybko.

 

EDIT:

 

A to efekt końcowy po dodaniu jeszcze kilku edge w celu nadania odpowiednich kształtów krawędzi łopatek wirnika przy TS:

 

[ATTACH=CONFIG]89001[/ATTACH]

Edytowane przez Mihboss

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.