Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hejka, ja bym zrobił pojedynczą łopatkę ze zwyklego plane, potem modyfikator sheel + array do ułożenia całego wiatraka i na koniec turbo smooth :)

Napisano

Cześć. Najlepiej się chyba na splinach oprzeć - albo loft albo extrude along spline z Editable Poly - wytłaczasz sobie po spline "obrys" łopatki i dalej leć ręcznie, dla mnie tak najprościej.

Napisano (edytowane)

Witam

 

Dla mnie, czym mniej modyfikatorów, tym lepsza kontrola nad modelem. Czasami modyfikatory są nieprzewidywalne.

 

Ja to wykonałem ręcznie, w kilka minut, przykład poniżej:

[ATTACH=CONFIG]88999[/ATTACH]

 

1. Stworzyłem cylinder, podzieliłem odpowiednio i oddzieliłem jeden segment, po czy, zrobiłem Extrude z poligonu.

2. W widoku Front, wymodelowałem łopatki pod wirnik w jednej płaszczyźnie.

3. Dodałem kolejne edge - prostopadle do osi wirnika, które później obracałem o stały kąt względem osi wirnika.

4. Zastosowałem szyk kołowy.

5. Dodałem attachem wszystkie elementy, wyrzuciłem środkowe poligony, weldowałem wertexy (z małą wartością).

6. Meshsmoth.

 

Ważne jest, aby używać do modelowania tylko jednego pivotu. Ja przed pocięciem cylindra, zdefiniowałem Working Pivot, który zawsze był usytuowany w osi wirnika.

 

To tak na szybko.

 

EDIT:

 

A to efekt końcowy po dodaniu jeszcze kilku edge w celu nadania odpowiednich kształtów krawędzi łopatek wirnika przy TS:

 

[ATTACH=CONFIG]89001[/ATTACH]

Edytowane przez Mihboss



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności