patryk1419 Napisano 12 Styczeń 2013 Napisano 12 Styczeń 2013 Witam. Mam pytanie jakim sposobem jak najlepiej zrobić łopaty wirnika wentylatora PC. Próbowałem robić ale nie wychodził mi taki efekt. Więc liczę na waszą pomoc.
gregory Napisano 12 Styczeń 2013 Napisano 12 Styczeń 2013 hejka, ja bym zrobił pojedynczą łopatkę ze zwyklego plane, potem modyfikator sheel + array do ułożenia całego wiatraka i na koniec turbo smooth :)
Miłosz3ds Napisano 12 Styczeń 2013 Napisano 12 Styczeń 2013 Cześć. Najlepiej się chyba na splinach oprzeć - albo loft albo extrude along spline z Editable Poly - wytłaczasz sobie po spline "obrys" łopatki i dalej leć ręcznie, dla mnie tak najprościej.
patryk1419 Napisano 12 Styczeń 2013 Autor Napisano 12 Styczeń 2013 Wyginałeś te łopaty za pomocą funkcji Twist? Mój efekt wygląda tak. http://www.abload.de/image.php?img=afqpo63.png
gregory Napisano 12 Styczeń 2013 Napisano 12 Styczeń 2013 (edytowane) Wyginałeś te łopaty za pomocą funkcji Twist? Mój efekt wygląda tak. http://www.abload.de/image.php?img=afqpo63.png zaraz ci napisze krok po kroku tak bedzie szybciej, potem dodasz tylko TS i bedzie dobrze. Edytowane 12 Styczeń 2013 przez gregory
patryk1419 Napisano 12 Styczeń 2013 Autor Napisano 12 Styczeń 2013 Wielkie dzięki, teraz już wiem jak to zrobić. Wyszło mi trochę za cienkie i takie tam, ale to da się dopracować. Jeszcze raz dzięki.
Mihboss Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 (edytowane) Witam Dla mnie, czym mniej modyfikatorów, tym lepsza kontrola nad modelem. Czasami modyfikatory są nieprzewidywalne. Ja to wykonałem ręcznie, w kilka minut, przykład poniżej: [ATTACH=CONFIG]88999[/ATTACH] 1. Stworzyłem cylinder, podzieliłem odpowiednio i oddzieliłem jeden segment, po czy, zrobiłem Extrude z poligonu. 2. W widoku Front, wymodelowałem łopatki pod wirnik w jednej płaszczyźnie. 3. Dodałem kolejne edge - prostopadle do osi wirnika, które później obracałem o stały kąt względem osi wirnika. 4. Zastosowałem szyk kołowy. 5. Dodałem attachem wszystkie elementy, wyrzuciłem środkowe poligony, weldowałem wertexy (z małą wartością). 6. Meshsmoth. Ważne jest, aby używać do modelowania tylko jednego pivotu. Ja przed pocięciem cylindra, zdefiniowałem Working Pivot, który zawsze był usytuowany w osi wirnika. To tak na szybko. EDIT: A to efekt końcowy po dodaniu jeszcze kilku edge w celu nadania odpowiednich kształtów krawędzi łopatek wirnika przy TS: [ATTACH=CONFIG]89001[/ATTACH] Edytowane 20 Styczeń 2013 przez Mihboss
Rekomendowane odpowiedzi