Napisano 12 Styczeń 201312 l Witam. Mam pytanie jakim sposobem jak najlepiej zrobić łopaty wirnika wentylatora PC. Próbowałem robić ale nie wychodził mi taki efekt. Więc liczę na waszą pomoc.
Napisano 12 Styczeń 201312 l hejka, ja bym zrobił pojedynczą łopatkę ze zwyklego plane, potem modyfikator sheel + array do ułożenia całego wiatraka i na koniec turbo smooth :)
Napisano 12 Styczeń 201312 l Cześć. Najlepiej się chyba na splinach oprzeć - albo loft albo extrude along spline z Editable Poly - wytłaczasz sobie po spline "obrys" łopatki i dalej leć ręcznie, dla mnie tak najprościej.
Napisano 12 Styczeń 201312 l Autor Wyginałeś te łopaty za pomocą funkcji Twist? Mój efekt wygląda tak. http://www.abload.de/image.php?img=afqpo63.png
Napisano 12 Styczeń 201312 l Wyginałeś te łopaty za pomocą funkcji Twist? Mój efekt wygląda tak. http://www.abload.de/image.php?img=afqpo63.png zaraz ci napisze krok po kroku tak bedzie szybciej, potem dodasz tylko TS i bedzie dobrze. Edytowane 12 Styczeń 201312 l przez gregory
Napisano 12 Styczeń 201312 l Autor Wielkie dzięki, teraz już wiem jak to zrobić. Wyszło mi trochę za cienkie i takie tam, ale to da się dopracować. Jeszcze raz dzięki.
Napisano 19 Styczeń 201312 l Witam Dla mnie, czym mniej modyfikatorów, tym lepsza kontrola nad modelem. Czasami modyfikatory są nieprzewidywalne. Ja to wykonałem ręcznie, w kilka minut, przykład poniżej: [ATTACH=CONFIG]88999[/ATTACH] 1. Stworzyłem cylinder, podzieliłem odpowiednio i oddzieliłem jeden segment, po czy, zrobiłem Extrude z poligonu. 2. W widoku Front, wymodelowałem łopatki pod wirnik w jednej płaszczyźnie. 3. Dodałem kolejne edge - prostopadle do osi wirnika, które później obracałem o stały kąt względem osi wirnika. 4. Zastosowałem szyk kołowy. 5. Dodałem attachem wszystkie elementy, wyrzuciłem środkowe poligony, weldowałem wertexy (z małą wartością). 6. Meshsmoth. Ważne jest, aby używać do modelowania tylko jednego pivotu. Ja przed pocięciem cylindra, zdefiniowałem Working Pivot, który zawsze był usytuowany w osi wirnika. To tak na szybko. EDIT: A to efekt końcowy po dodaniu jeszcze kilku edge w celu nadania odpowiednich kształtów krawędzi łopatek wirnika przy TS: [ATTACH=CONFIG]89001[/ATTACH] Edytowane 20 Styczeń 201312 l przez Mihboss