FUNKYszou Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 Witam, jestem w trakcie modelowania "kasku" Iron Man'a, chce codziennie wrzucać swój progres w tym kierunku. Więc pierwszy up. (Uwagi co do siatki mile widziane)
plasti Napisano 11 Luty 2013 Napisano 11 Luty 2013 no to ja zaczne, spojrz dobrze na refki bo to jak narazie nie przypomina helmu iron mana, i jest bardzo pogniecione
FUNKYszou Napisano 11 Luty 2013 Autor Napisano 11 Luty 2013 Może trochę pozwolę się usprawiedliwić, wzoruję się na tej refce bardziej (jest bardziej prawdziwa, jeżeli odnosić się do filmu) różni się trochę to od tego co jest w załączniku, bo np. tu gdzie są ostre krawędzie po bokach to schodzą one od razu w tył, a w załączniku są jeszcze lekko wysunięte w bok, ale nie ma co się usprawiedliwiać tylko trzeba działać, polecę od nowa ten element i tak będzie chyba najłatwiej i najszybciej, ponieważ nigdy niczego nie modelowałem w ten sposób i ciężko mi jest opanować te zagniecenia... Może jest jakiś prosty sposób na to prócz odpowiednie przesuwanie vertexow?
plasti Napisano 11 Luty 2013 Napisano 11 Luty 2013 (edytowane) dobrym sposobem jest pracowanie w low poly z nalozonym modyfikatorem ts/ms na gore oraz podgladem w czasie rzeczywistym, modelujesz LP ale widzisz zmiany w HP no i zanim bierzesz sie za modelowanie jest sie dobrze wczesniej zastanowic nad topologia siatki Edytowane 11 Luty 2013 przez plasti
plasti Napisano 11 Luty 2013 Napisano 11 Luty 2013 @plasti - przecież on chyba ma włączonego tego smootha, czy jak to się tam w maxie zowie. nie chodzi o to zeby byl tylko koncowo nalozony, tylko zeby razem z nim modelowac widzac efekt na bieżąco, nie wiem moze kolega tak modeluje, ale lepiej napisac :)
FUNKYszou Napisano 11 Luty 2013 Autor Napisano 11 Luty 2013 Niestety czas trochę ogranicza mnie, to co udało mi się wyskrobać na tą chwilę, w sumie wrzucam dwie "propozycję" układu siatki, co prawda niewiele się to różni ale mnie przekonuje bardziej ta druga opcja bez trójkąta. 1. 2. wrzucam tyle bo nie chce psuć więcej:) choć w duszy nadzieja, iż jest lepiej. (siatka bez ts'a i z lvl'em drugim)
FUNKYszou Napisano 11 Luty 2013 Autor Napisano 11 Luty 2013 Znaczy to źle? lepiej bez. Pojawia się pytanie: mogę lecieć z tym dalej? czy może nadal jest coś czego nie da się przeboleć?
FUNKYszou Napisano 11 Luty 2013 Autor Napisano 11 Luty 2013 Mały up. i pytanie, jak uzyskać w wewnątrz oka ostre krawędzie w kantach które są teraz zaokrąglane. Używając chamfera siatka strasznie mi się psuje, chodzi o to by sprawić aby było one bardziej kanciaste w środku. Próbowałem bawić się również z opcją connect ale marne efekty...
Miłosz3ds Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 Cześć. Zerknij sobie tutaj: ogarnij sobie temat smooth grup, potem po prostu używaj turbo smootha z uwzględnieniem właśnie SG. Pozdrawiam!
FUNKYszou Napisano 12 Luty 2013 Autor Napisano 12 Luty 2013 Zaznaczone krawędzie mają być ostre, co prawda o smooth grupach wiem co teraz oglądałem i trochę poczytałem, sam jeszcze w max'ie na szybko to sobie zobaczyłem, uważam iż to nie rozwiąże mego problemu. Aczkolwiek mogę się mylić... Używając tejże wyżej wymienionej opcji siatka się bardziej krzaczy niż przy chamferze, plus jest taki iż jest więcej wiedzy w mej głowie na temat 3Ds maxa;)
plasti Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 mozesz to zrobic supporting edgem, connectujesz tak aby obok glownego edga byl drugi do niego rownolegly, on spowoduje zaostrzenie krawedzi glownej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się