Skocz do zawartości

Level Desing - Environment Podstawy


Bhaal

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Ma ktoś jakieś tutki/artykuły dot. level designu? Szukałem mega długi czas czegoś konkretnego i generalnie nic na ten temat nie znalazłem. Parę jakiś wzmianek ale nic fajnego co by bardziej mnie oświeciło. Aż dziwne bo temat tak popularny a tak mało informacji. Chodzi mi szczególnie o desing plansz typu miasta. Problem jaki napotkałem przy tego typu planszach jest taki, że nie bardzo zgadzają mi się elementy po złożeniu. Może napiszę to trochę dokładnie: 1. etap jest zrobienie planszy za pomocą sześcianów itp. prostych form. Załóżmy , że zrobię sobie uliczkę długą, po lewej i prawej stronie mam kamienice i przez jedne z nich przechodzimy przez interior i wychodzimy na zamknięte podwórze. Problem mam taki, że jak zrobi potem sobie budynki z modułów to nie ma opcji aby mi się zgadzało to z fazą bloków. Już samo ustawianie z tych budynków zamkniętego podwórza jest problematyczne bo idealnie nie pasują do siebie te budynki.

I teraz, czy projektując już pierwsza fazę tą z bloczków, powinienem używać sześcianów które potem idealnie się zgadzają wymiarami z moimi budynkami aby wiedział jak te budynki będą się kończyły itp? Czy może jest jakaś inna metoda jak to powinno się projektować?

Niby prosta rzecz i to jest moim zdaniem podstawa podstawy w projektowaniu gry i pewno nie jedna osobna się na tym przejechała chcąca zrobić taką zamkniętą planszę. Dziwi mnie mała ilość informacji w necie opisująca jak do tego podejść, na co zwracać uwagę itp. Bo dla mnie to głupota na nowo wynajdować koło a metodą prób i błędów robienie planszy zajmie 20 lat :)

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej

 

..projektując już pierwsza fazę tą z bloczków, powinienem używać sześcianów które potem idealnie się zgadzają wymiarami z moimi budynkami aby wiedział jak te budynki będą się kończyły itp? Czy może jest jakaś inna metoda jak to powinno się projektować?

 

Ustal sobie wielkość modułu np. 128x128 na scianę/podłogę i tego się trzymaj. I używaj 'snap to grid' wtedy wszystko będzie ładnie się dopasowywać. Znajdź sobie gdzieś tutorial 3D Motive - Modular Building Workflow - tam masz opisane krok po kroku jak się zabrać od strony technicznej za enviro.

Edytowane przez ultrakaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

Nie wiem z czym masz problem. Jeśli mogę to napiszę na przykładzie własnym.

1. czytam design doc

2. szukam w googlach referek

3. robię wstępny szkic na kartce

4. modeluje prototyp mapy z prostych brył w edytorze (dla mnie cel to głównie złapanie proporcji i zaplanowanie co sie ma w konkretnych miejscach wydarzyć -gameplay)

5. tworze modele modularne z których można jak najwięcej poskładać

6. tworze modele niemodularne a możliwe do użycia kilka razy (np samochody)

7. tworze modele unikatowe które połączą mi w całość ww elementy (garaż na wymiar, kawałek muru-dobudówka. Przeważnie te unikatowe elementy można jeszcze gdzies kilka razy użyć, ale łatwo można przesadzić)

8. dopieszczanie wizualne

 

Ogólnie to finalny level nie musi dokładnie odpowiadać temu stworzonemu z tempshitów. Nawet mogę powiedzieć ze nie może tak wyglądać. Prototyp się robi na siatce i praktycznie wszystko do kąta prostego a to w dzisiejszych czasach jest be :)

Dlatego finalnie fajnie jest jeśli nie ma idealnych równości.

A wszystkie te niedopasowania modeli można jakoś zniwelować dodając właśnie jakieś łączniki które zespolą je ze sobą.

Tyle ode mnie

Może coś pomogłem

pozdr

[ATTACH=CONFIG]89370[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak chlopaki napisali:

pracujesz na gridzie i tego sie trzymasz. Ustalasz sobie jakis minimalny rozsadny rozmiar modulu. np. 4m. I potem tworzysz rzeczy jako wielokrotnosc tego modulu. Czyli idealnie 1 2 4 8 16. Oczywiscie mozesz miec obiekty np. 6m (jesli akurat lepiej wygladaja), ale budujesz je z pelna swiadomoscia, ze nie sa kompatybilne i musze byc specjalnie spasowane (czyli 2x6). I zawsze jak cos ewidentnie nie pasuje to dorabiasz lacznik.

 

Tu masz mnostwo tutoriali, moze cos ciekawego znajdziesz:

http://worldofleveldesign.com/articles.php

http://www.hourences.com/tutorials/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Ok, wielkie dzięki za pomoc :) przejże te linki co podaliście też

 

A teraz kolejne pytanie. Jako, że robię modele w unity to nie działa on na takiej zasadzie jak UDK gdzie mamy wielokrotność liczby dwa ale system metryczny.

Więc rozumiem, że zamiast zrobić ścianę 128x128 to robię 3x3m powiedzmy w Mayi/Maxie. Problem zaczyna się dalej jak złoże sobie pokój i chce dodać zewnętrzne ściany budynku. Jak widać,

ściany zew zrobiłem kwadratowe aby łatwiej było mi dopasowywać budynki do siebie. Zrobiłem 20cm grubość muru w miejscu okien. Problem teraz jest taki, że suma tych grubości udziela się potem wewnątrz i mam 40cm grubość pomiędzy pokojami co jest bezsensu. Czy powinienem w taki wypadku zrobić te wewnętrzne ściany nie 2.8 a 2.9? Czy może jest jakieś inne rozwiązanie?

 

http://imageshack.us/photo/my-images/833/wall1vu.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/515/wall2vp.jpg/

Edytowane przez Bhaal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności