Napisano 12 Luty 201312 l Hej Ma ktoś jakieś tutki/artykuły dot. level designu? Szukałem mega długi czas czegoś konkretnego i generalnie nic na ten temat nie znalazłem. Parę jakiś wzmianek ale nic fajnego co by bardziej mnie oświeciło. Aż dziwne bo temat tak popularny a tak mało informacji. Chodzi mi szczególnie o desing plansz typu miasta. Problem jaki napotkałem przy tego typu planszach jest taki, że nie bardzo zgadzają mi się elementy po złożeniu. Może napiszę to trochę dokładnie: 1. etap jest zrobienie planszy za pomocą sześcianów itp. prostych form. Załóżmy , że zrobię sobie uliczkę długą, po lewej i prawej stronie mam kamienice i przez jedne z nich przechodzimy przez interior i wychodzimy na zamknięte podwórze. Problem mam taki, że jak zrobi potem sobie budynki z modułów to nie ma opcji aby mi się zgadzało to z fazą bloków. Już samo ustawianie z tych budynków zamkniętego podwórza jest problematyczne bo idealnie nie pasują do siebie te budynki. I teraz, czy projektując już pierwsza fazę tą z bloczków, powinienem używać sześcianów które potem idealnie się zgadzają wymiarami z moimi budynkami aby wiedział jak te budynki będą się kończyły itp? Czy może jest jakaś inna metoda jak to powinno się projektować? Niby prosta rzecz i to jest moim zdaniem podstawa podstawy w projektowaniu gry i pewno nie jedna osobna się na tym przejechała chcąca zrobić taką zamkniętą planszę. Dziwi mnie mała ilość informacji w necie opisująca jak do tego podejść, na co zwracać uwagę itp. Bo dla mnie to głupota na nowo wynajdować koło a metodą prób i błędów robienie planszy zajmie 20 lat :) Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
Napisano 13 Luty 201312 l Hej ..projektując już pierwsza fazę tą z bloczków, powinienem używać sześcianów które potem idealnie się zgadzają wymiarami z moimi budynkami aby wiedział jak te budynki będą się kończyły itp? Czy może jest jakaś inna metoda jak to powinno się projektować? Ustal sobie wielkość modułu np. 128x128 na scianę/podłogę i tego się trzymaj. I używaj 'snap to grid' wtedy wszystko będzie ładnie się dopasowywać. Znajdź sobie gdzieś tutorial 3D Motive - Modular Building Workflow - tam masz opisane krok po kroku jak się zabrać od strony technicznej za enviro. Edytowane 13 Luty 201312 l przez ultrakaka
Napisano 13 Luty 201312 l hej Nie wiem z czym masz problem. Jeśli mogę to napiszę na przykładzie własnym. 1. czytam design doc 2. szukam w googlach referek 3. robię wstępny szkic na kartce 4. modeluje prototyp mapy z prostych brył w edytorze (dla mnie cel to głównie złapanie proporcji i zaplanowanie co sie ma w konkretnych miejscach wydarzyć -gameplay) 5. tworze modele modularne z których można jak najwięcej poskładać 6. tworze modele niemodularne a możliwe do użycia kilka razy (np samochody) 7. tworze modele unikatowe które połączą mi w całość ww elementy (garaż na wymiar, kawałek muru-dobudówka. Przeważnie te unikatowe elementy można jeszcze gdzies kilka razy użyć, ale łatwo można przesadzić) 8. dopieszczanie wizualne Ogólnie to finalny level nie musi dokładnie odpowiadać temu stworzonemu z tempshitów. Nawet mogę powiedzieć ze nie może tak wyglądać. Prototyp się robi na siatce i praktycznie wszystko do kąta prostego a to w dzisiejszych czasach jest be :) Dlatego finalnie fajnie jest jeśli nie ma idealnych równości. A wszystkie te niedopasowania modeli można jakoś zniwelować dodając właśnie jakieś łączniki które zespolą je ze sobą. Tyle ode mnie Może coś pomogłem pozdr [ATTACH=CONFIG]89370[/ATTACH]
Napisano 13 Luty 201312 l Tak jak chlopaki napisali: pracujesz na gridzie i tego sie trzymasz. Ustalasz sobie jakis minimalny rozsadny rozmiar modulu. np. 4m. I potem tworzysz rzeczy jako wielokrotnosc tego modulu. Czyli idealnie 1 2 4 8 16. Oczywiscie mozesz miec obiekty np. 6m (jesli akurat lepiej wygladaja), ale budujesz je z pelna swiadomoscia, ze nie sa kompatybilne i musze byc specjalnie spasowane (czyli 2x6). I zawsze jak cos ewidentnie nie pasuje to dorabiasz lacznik. Tu masz mnostwo tutoriali, moze cos ciekawego znajdziesz: http://worldofleveldesign.com/articles.php http://www.hourences.com/tutorials/
Napisano 13 Luty 201312 l Autor Ok, wielkie dzięki za pomoc :) przejże te linki co podaliście też A teraz kolejne pytanie. Jako, że robię modele w unity to nie działa on na takiej zasadzie jak UDK gdzie mamy wielokrotność liczby dwa ale system metryczny. Więc rozumiem, że zamiast zrobić ścianę 128x128 to robię 3x3m powiedzmy w Mayi/Maxie. Problem zaczyna się dalej jak złoże sobie pokój i chce dodać zewnętrzne ściany budynku. Jak widać, ściany zew zrobiłem kwadratowe aby łatwiej było mi dopasowywać budynki do siebie. Zrobiłem 20cm grubość muru w miejscu okien. Problem teraz jest taki, że suma tych grubości udziela się potem wewnątrz i mam 40cm grubość pomiędzy pokojami co jest bezsensu. Czy powinienem w taki wypadku zrobić te wewnętrzne ściany nie 2.8 a 2.9? Czy może jest jakieś inne rozwiązanie? http://imageshack.us/photo/my-images/833/wall1vu.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/515/wall2vp.jpg/ Edytowane 13 Luty 201312 l przez Bhaal
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto