Mati8882 Napisano 13 Luty 2013 Napisano 13 Luty 2013 (edytowane) Witam. Zacząłem pracę nad drugim modelem samochodu z Maxie (pierwszym był Nissan). Z założenia nie ma być to model bardzo zdetalizowany - sama bryła zewnętrzna, bez wnętrza. Temat założyłem aby uzyskać porady dotyczące poprawności siatki oraz jakieś wskazówki dotyczące studia i renderingu. Na razie przedstawiam siatkę tego co do tej pory zrobiłem, oraz render z TS ( jeszcze bez chamferowania krawędzi i smoothing group ). Wlot powietrza na tylnym nadkolu nie przypomina tego ze zdjęcia, ale jeszcze nad nim pracuję. Pozdrawiam Edytowane 16 Luty 2013 przez Mati8882
pecet Napisano 13 Luty 2013 Napisano 13 Luty 2013 Jak modelujesz ogólną bryłe to nie rób takich deatli jak wloty z boku. Tak samo nie potrzebnie oddzieliłeś szybę, nie mówiąc już o trójkącie pod lusterko. To auto jest idealne do robienia całej bazy na gładko, bez żadnych wycięć.
Mati8882 Napisano 13 Luty 2013 Autor Napisano 13 Luty 2013 Dzięki za odpowiedź. Uznałem, że takie elementy jak szyba lepiej zrobić już teraz, niż potem bawić się w wycinanie. Ale idąc za Twoją radą przednie reflektory zrobię później. Chciałbym się także dowiedzieć, czy tego typu siatka jest dopuszczalna, czy muszę pociągnąć krawędzie przez całą długość karoserii (linie błękitne)
Slim_ Napisano 13 Luty 2013 Napisano 13 Luty 2013 Powinieneś usunąć ten wlot przy modelowaniu na tym etapie. Siatka powinna być równomiernie rozłożona na całym modelu.
JakóbM Napisano 15 Luty 2013 Napisano 15 Luty 2013 Chyba najlepszą metodą jest obrysować całą karoserie nurbsami i do nich dopasowywać polygony.Tez chyba nie można przesadzać z gęstością takiej wstępnej siatki. Najlepiej stosować tyle jeśli tylko jest konieczne. żeby mieć równe odlegoci w siatce można pobawić się w ten sposób że układasz siatkę całej karoserii z playna podzielonego na x części i na ile to możliwe starasz się nie przesuwać wzdłuż osi samochodu a jedynie w poprzek i na wysokości. Tak mi się wydaje. Powodzenia PS. No i warto też często przesuwać vertexy po edgach a nie swobodnie.
Sebazx6r Napisano 15 Luty 2013 Napisano 15 Luty 2013 MI tez wygodniej sie modeluje jak zrobie ta spline cage. :). Widze wtedy auto juz przestrzennie.'
Mati8882 Napisano 16 Luty 2013 Autor Napisano 16 Luty 2013 Dzięki za wskazówki @pecet @Slim_ Idąc za waszą radą usunąłem wlot. A kiedy jest najlepszy moment na modelowanie tego typu detali? Po TS i 'spłaszczeniu wszystkich modyfikatorów', czy jeszcze przed tym, lecz po uzyskaniu podstawowej bryły? @JakóbM @Sebazx6r Niestety nie mam jeszcze takiego doświadczenia jak Wy, dlatego modeluje taką metodą, jaka była przedstawiona w tutorialu do Nissana. Zacząłem także pomału dodawać podział karoserii oraz nadawać jej coraz bardziej opływowy kształt. Na razie zająłem się okolicami maski oraz drzwi, więc reszta karoserii nie wygląda najlepiej, jednak umieszczam poglądowy render aby uzyskać jakieś porady :) :
thecrev Napisano 16 Luty 2013 Napisano 16 Luty 2013 Ale pognieciona pokaż siatki ale już widać że marnie to wygląda.
Mati8882 Napisano 17 Luty 2013 Autor Napisano 17 Luty 2013 Ok, czyli wg. Was nie ma co grzebać przy tym modelu, tylko zacząć od początku... Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś sugestie - co zrobiłem najgorzej, czy jest w tym modelu jakiś dobry fragment itp. Przedstawiam siatki:
pecet Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Najgorsze jest to, że siatka jest krzywa, nierównomierna i brak jej 'płynności'. Nie zaczynałbym teraz od zera a jedynie wykasował wszystkie podziały i naprostował to co jest.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się