tarnasm Napisano 15 Luty 2013 Napisano 15 Luty 2013 Hej. Wystartowałem z renderem wczoraj po północy. Po 5 patrzę na efekt a tu jeszcze 31h renderu. To prosta scena. Zwykły interior. I tutaj pytanie czy Subdiv na materiałach mam za duży? bo np. na Chrome Mat ustawiłem np 25. Światła mają podobnie. Coś to jest nie tak. Subdiv w Light Cache mam na 1000 więc nie dużo. W czym problem? Thx.
marcinW Napisano 15 Luty 2013 Napisano 15 Luty 2013 a masz tam jakąś mapkę displacement? sprawdź dokładnie ustawienia. miałem raz podobny problem, tylko się zorientowałem po 30 minutach, że w jednym miejscu zamiast 1 000 ustawiłem 10 000 :))
tarnasm Napisano 15 Luty 2013 Autor Napisano 15 Luty 2013 Nie wiem. Na razie nie mam jak sprawdzić. Ale podejrzewam, że znalazło by się parę:) O jakich ustawieniach mówisz?
Miłosz3ds Napisano 15 Luty 2013 Napisano 15 Luty 2013 Fajne narzędzie do analizy tego, co mogliśmy przypadkiem ustawić w scenie za duże i może spowalniać nam render: http://www.max3d.pl/news.php?id=2716 Pozdrawiam. :)
tarnasm Napisano 18 Luty 2013 Autor Napisano 18 Luty 2013 Pomimo poprawy ustawień w V-ray. Render nadal wybiega do 7-9h. Skorzystałem z wtyczki podanej przez kolegę....może tutaj sprzęt ma dużo do powiedzenia. Wydawał mi się wystarczający na 1-sze wizki. Posiadam: intel B690 2x 2,2gh, 4GB ramu i jakąś integrated Grafę.
ptaszek Napisano 18 Luty 2013 Napisano 18 Luty 2013 Zobacz czy nie masz max displacement subdivs na 256 w ustawieniach. Zejdz do 4-5 :]
maru Napisano 18 Luty 2013 Napisano 18 Luty 2013 Długo liczy się sam light cache? Jeśli tak, to jeżeli używasz vrayowskiego displacementu lub włosów na geometrii o małej ilości polygonów, zastosuj na niej subdivide przed nadawaniem dalszych modyfikatorów (zwiększ gęstość siatki).
tarnasm Napisano 22 Luty 2013 Autor Napisano 22 Luty 2013 Długo liczy się sam light cache? Jeśli tak, to jeżeli używasz vrayowskiego displacementu lub włosów na geometrii o małej ilości polygonów, zastosuj na niej subdivide przed nadawaniem dalszych modyfikatorów (zwiększ gęstość siatki). Możesz mi dokładnie opisać jak to ustawić? :) Zobacz czy nie masz max displacement subdivs na 256 w ustawieniach. Zejdz do 4-5 :] Ustawione:) thx! faktycznie było 256 ale szczerze mówiąc niewiele to dało:D
Miłosz3ds Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Słuchaj, wrzuć screeny wszystkich zakładek rendera, ustawień światła i kamery z której korzystasz. Tak będzie najłatwiej. :)
maru Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Możesz mi dokładnie opisać jak to ustawić? :) Zaznacz obiekt, na którym używasz displacement lub vray hair i nadaj mu modyfikator subdivide z takimi ustawieniami żeby było względnie dużo małych trójkącików. Najgorzej jest w przypadku używania włosów na pojedynczej płaszczyźnie o dużej powierzchni (strasznie długo liczy się light cache).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się