Gość Tajemniczy Napisano 16 Luty 2013 Napisano 16 Luty 2013 Witam. Od niedawna interesuję się modelowaniem skinów z GTA:SA, w tym rzecz, że z 'riggowaniem' u mnie jest krucho. Poczytałem trochę poradników, co każdy to inny, i tak się nie dało. Co dokładniej?: Zastosowałem się do tego poradnika - http://www.gta-mods.pl/forum/temat/305/3ds-max-riggowanie-postaci-konwersja-postaci-do-sa-vc-iii/1#post1732 I podczas importowania drugiego peda, z zaznaczonym 'A', który miał być prawdopodobnie przytwierdzony do kości dziwię się, z tego co zobaczyłem. Kiedy poruszam jakąkolwiek kością(na obrazie podniesienie kości), skin się wykrzywia, nie wiem o co z tym chodzi. Prosiłbym o pomoc, albo o jakiś konkretny, dający lepsze rezultaty poradnik. Pozdrawiam. Jeśli napisałem w złym dziale - proszę moderatora o przeniesienie.
Miłosz3ds Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Cześć. Rig to jedna rzecz, kolejna to skinning. Sam szkielet (kości) został źle zaimportowany, zobacz że kości odpowiadające za kontrolę prawej ręki zupełnie zmieniły swoją orientację względem osi Z. Z tego co wiem niestety nie jest ciekawie z automatami do rigów/skinowania, często pojawiają się takie babole. Druga rzecz - skinning. Postać nie jest w ogóle zeskinowana. Jakoś domyślnie zostały wagi przypisane do kości, dlatego przy poruszeniu kością wszystko się porusza. Najlepiej byłoby zrobić to ręcznie. Pozdrawiam!
Gość Tajemniczy Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Cześć. Rig to jedna rzecz, kolejna to skinning. Sam szkielet (kości) został źle zaimportowany, zobacz że kości odpowiadające za kontrolę prawej ręki zupełnie zmieniły swoją orientację względem osi Z. Z tego co wiem niestety nie jest ciekawie z automatami do rigów/skinowania, często pojawiają się takie babole. Druga rzecz - skinning. Postać nie jest w ogóle zeskinowana. Jakoś domyślnie zostały wagi przypisane do kości, dlatego przy poruszeniu kością wszystko się porusza. Najlepiej byłoby zrobić to ręcznie. Pozdrawiam! Hmm... rozumiem. Mógłbyś dać kilka wskazówek, jak taki 'skinning' wykonać? Tutorial, obojętnie coś.
Miłosz3ds Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Tutaj masz taki podstawowy tutorial: a tutaj tutorial do skinowania postaci do gry: tylko zamiast kości, tak jak u Ciebie, podstawą jest biped, gotowy system kości - po prostu szkielecik. Powodzenia!
Gość Tajemniczy Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 A dlaczego muszę nawet skinować, skoro wgrywam skina prosto z gta3.img? Przecież Rockstar prawdopodobnie sam to wyskinował, nie?
legomir Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Skinnowanie to deformacja geometrii przez jonty(bipedy, CATy czy jakie tego jest tam system) jeśli zmienia geometria modelu zmienia sie skinn.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się