Skocz do zawartości

Problem z riggowaniem.


Gość Tajemniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tajemniczy

Witam. Od niedawna interesuję się modelowaniem skinów z GTA:SA, w tym rzecz, że z 'riggowaniem' u mnie jest krucho. Poczytałem trochę poradników, co każdy to inny, i tak się nie dało.

 

Co dokładniej?:

Zastosowałem się do tego poradnika - http://www.gta-mods.pl/forum/temat/305/3ds-max-riggowanie-postaci-konwersja-postaci-do-sa-vc-iii/1#post1732

 

I podczas importowania drugiego peda, z zaznaczonym 'A', który miał być prawdopodobnie przytwierdzony do kości dziwię się, z tego co zobaczyłem.

xgnakgF.png

 

Kiedy poruszam jakąkolwiek kością(na obrazie podniesienie kości), skin się wykrzywia, nie wiem o co z tym chodzi. Prosiłbym o pomoc, albo o jakiś konkretny, dający lepsze rezultaty poradnik.

 

Pozdrawiam.

 

 

Jeśli napisałem w złym dziale - proszę moderatora o przeniesienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cześć. Rig to jedna rzecz, kolejna to skinning. Sam szkielet (kości) został źle zaimportowany, zobacz że kości odpowiadające za kontrolę prawej ręki zupełnie zmieniły swoją orientację względem osi Z. Z tego co wiem niestety nie jest ciekawie z automatami do rigów/skinowania, często pojawiają się takie babole. Druga rzecz - skinning. Postać nie jest w ogóle zeskinowana. Jakoś domyślnie zostały wagi przypisane do kości, dlatego przy poruszeniu kością wszystko się porusza. Najlepiej byłoby zrobić to ręcznie.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tajemniczy
Cześć. Rig to jedna rzecz, kolejna to skinning. Sam szkielet (kości) został źle zaimportowany, zobacz że kości odpowiadające za kontrolę prawej ręki zupełnie zmieniły swoją orientację względem osi Z. Z tego co wiem niestety nie jest ciekawie z automatami do rigów/skinowania, często pojawiają się takie babole. Druga rzecz - skinning. Postać nie jest w ogóle zeskinowana. Jakoś domyślnie zostały wagi przypisane do kości, dlatego przy poruszeniu kością wszystko się porusza. Najlepiej byłoby zrobić to ręcznie.

 

Pozdrawiam!

Hmm... rozumiem. Mógłbyś dać kilka wskazówek, jak taki 'skinning' wykonać? Tutorial, obojętnie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tajemniczy

A dlaczego muszę nawet skinować, skoro wgrywam skina prosto z gta3.img? Przecież Rockstar prawdopodobnie sam to wyskinował, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności