misiek2006 Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 Witam Mam wykonany model Kościoła i nie wiem jak dobrze to potexturować żeby wyglądało dość realistycznie bo teraz realistyczne to nie jest prawie wcale. Może jakieś podpowiedzi odnośnie textur czy oświetlenia . Oto link do screena : http://www.iv.pl/images/74149107006889715570.jpg Dodam tylko prośbę żeby nie sugerować się jakością trawy i całego tła chodzi o sam model kościoła. Z góry dziękuję.
Miłosz3ds Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 Szczerze mówiąc do tego co piszą poprzednicy dodałbym jeszcze detal na samym modelu. Choćby delikatne chamfery na krawędziach, gdzieniegdzie zamiast płaskiej tekstury bump, displacement a może i nawet dodatkową geometrię. Zobacz to, może Ci się przyda: http://www.max3d.pl/news.php?id=2798
misiek2006 Napisano 20 Luty 2013 Autor Napisano 20 Luty 2013 Co do tych tekstur to pewnie przydały by sie te bezszwowe czy jakoś tak dobrze myślę. Zaraz poprawie i wrzucę a to oświetlenie jakieś naturalniejsze to jakie dać ?? - - - Updated - - - A co do filmiku z linka oglądałem go fajna funkcja ale czy jak cały model z tego zrobię to rendering nie będzie się ciągnął godzinami.
Miłosz3ds Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 Jeżeli dobrze widzę, to i te są "bezszwowe". Chodzi jednak o to, że na pierwszy rzut oka widać, że są zapętlone. Co do filmiku - jak cały model strzelisz to rzeczywiście będzie nieciekawie, ale gdzieniegdzie możesz sobie na to pozwolić, np. jeśli planujesz gdzieś zbliżenia. Ale ogarnij jeszcze temat "displacement"!
Paveu69 Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 Dobre oświetlenie i jakieś bump mapy bardzo by podniosły realizm, tak jak mówili koledzy. Textury mógłbyś zrobić od początku, na całą ścianę. Wyjdzie duża textura, ale na pewno lepiej się taką dopracuje i urozmaici, żeby nie była taka jednolita. Taki kościół musi mieć zacieki, zabrudzenia, w końcu jest stary.
misiek2006 Napisano 20 Luty 2013 Autor Napisano 20 Luty 2013 Dzięki za odpowiedzi jak coś skleję to wstawię .
maaaad Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 Scena oświetlona jakimś tam światełkiem domyślnym nigdy nie będzie realistyczna ;) Wstaw jakiś Skylight i od razu będzie poprawa.
misiek2006 Napisano 22 Luty 2013 Autor Napisano 22 Luty 2013 Tak jak obiecałem poprawiłem światło dałem cienie zmieniłem tekstury i ustawienia rendera . Jest lepiej ale nie idealnie. http://www.iv.pl/images/04202758026484323000.jpg
wertjacek Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 dla mnie dośc nienaturalnie wyglada ten chodnik jesli oczywiscie to jest chodnik :) w każdym razie ten pas okrażajacy kościól,zbyt wysoki,od razu wydal mi sie nieproporcjonalny do całego budynku.No i swieci sie jak psu jajca.Kocie łby "uwypukliłyby" wygląd i nadalyby charakteru całości.
Paveu69 Napisano 2 Marzec 2013 Napisano 2 Marzec 2013 No już jest lepiej. http://www.ronenbekerman.com/hdr-image-based-lighting-3d-scene-setup/ Trzeba zasubskrybować, żeby dostać 10 darmowych HDRI, a tutorial też jest. Do tego UVW unwrap i textury trzeba podciągnąć. Pokaż mapę UVW tego kościółka, to coś spróbujemy doradzić ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się