Napisano 20 Luty 201312 l Witam Mam wykonany model Kościoła i nie wiem jak dobrze to potexturować żeby wyglądało dość realistycznie bo teraz realistyczne to nie jest prawie wcale. Może jakieś podpowiedzi odnośnie textur czy oświetlenia . Oto link do screena : http://www.iv.pl/images/74149107006889715570.jpg Dodam tylko prośbę żeby nie sugerować się jakością trawy i całego tła chodzi o sam model kościoła. Z góry dziękuję.
Napisano 20 Luty 201312 l Szczerze mówiąc do tego co piszą poprzednicy dodałbym jeszcze detal na samym modelu. Choćby delikatne chamfery na krawędziach, gdzieniegdzie zamiast płaskiej tekstury bump, displacement a może i nawet dodatkową geometrię. Zobacz to, może Ci się przyda: http://www.max3d.pl/news.php?id=2798
Napisano 20 Luty 201312 l Autor Co do tych tekstur to pewnie przydały by sie te bezszwowe czy jakoś tak dobrze myślę. Zaraz poprawie i wrzucę a to oświetlenie jakieś naturalniejsze to jakie dać ?? - - - Updated - - - A co do filmiku z linka oglądałem go fajna funkcja ale czy jak cały model z tego zrobię to rendering nie będzie się ciągnął godzinami.
Napisano 20 Luty 201312 l Jeżeli dobrze widzę, to i te są "bezszwowe". Chodzi jednak o to, że na pierwszy rzut oka widać, że są zapętlone. Co do filmiku - jak cały model strzelisz to rzeczywiście będzie nieciekawie, ale gdzieniegdzie możesz sobie na to pozwolić, np. jeśli planujesz gdzieś zbliżenia. Ale ogarnij jeszcze temat "displacement"!
Napisano 20 Luty 201312 l Dobre oświetlenie i jakieś bump mapy bardzo by podniosły realizm, tak jak mówili koledzy. Textury mógłbyś zrobić od początku, na całą ścianę. Wyjdzie duża textura, ale na pewno lepiej się taką dopracuje i urozmaici, żeby nie była taka jednolita. Taki kościół musi mieć zacieki, zabrudzenia, w końcu jest stary.
Napisano 20 Luty 201312 l Scena oświetlona jakimś tam światełkiem domyślnym nigdy nie będzie realistyczna ;) Wstaw jakiś Skylight i od razu będzie poprawa.
Napisano 22 Luty 201312 l Autor Tak jak obiecałem poprawiłem światło dałem cienie zmieniłem tekstury i ustawienia rendera . Jest lepiej ale nie idealnie. http://www.iv.pl/images/04202758026484323000.jpg
Napisano 22 Luty 201312 l dla mnie dośc nienaturalnie wyglada ten chodnik jesli oczywiscie to jest chodnik :) w każdym razie ten pas okrażajacy kościól,zbyt wysoki,od razu wydal mi sie nieproporcjonalny do całego budynku.No i swieci sie jak psu jajca.Kocie łby "uwypukliłyby" wygląd i nadalyby charakteru całości.
Napisano 2 Marzec 201312 l No już jest lepiej. http://www.ronenbekerman.com/hdr-image-based-lighting-3d-scene-setup/ Trzeba zasubskrybować, żeby dostać 10 darmowych HDRI, a tutorial też jest. Do tego UVW unwrap i textury trzeba podciągnąć. Pokaż mapę UVW tego kościółka, to coś spróbujemy doradzić ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto