superkb Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 witam, mam taka sprawę. otrzymalem model drogi ekspresowej. na każdy kierunek ruchu przypadają po dwa pasy ruchu , jednak nie zostaly nalożone(pusty model jezdni bez szczegolow) i musze teraz nanieść na nia wlasnie te pasy rozdzielające i wymodelowac przy drodze bariery biegnące wzdluż calej trasy. w jaki sposob narzucic najprościej na taki model te elementy liniowe? tzn jeśli chodzi o pasy to myśle o narzuceniu z jakiegos rysunku cada na plaszczyzne(a moze jakies lepsze podejscie), natomiast nie wiem jak podejsc do tematu barier.. czy modelowac je w pelni 3d i potem za pomoca jakiegos polecenia rozstawic wdluz drogi - ale nie wiem jakiego, czy moze po zrobic get shape from selection i zrobic jego extrude i na to nalozyc teksture baeriery bo - bo jakosc zupelnie nie musi byc wysoka - bedzie tylko widok z drogi.. prosilbym o porady, jak modelowac takie liniowe obiekty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 Jesli zawodowa masz mieć z tym do czynienia to warto jest wyłożyć 180euro i kupić Railclone plugin do maxa http://www.itoosoft.com/store/railclone.php szczególnie przydatny właśnie w takich scenach jak tu opisujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuki26 Napisano 22 Luty 2013 Share Napisano 22 Luty 2013 (edytowane) Ustawiasz spline wzdłuż drogi w miejscu gdzie ma się ciągnąć barierka, robisz fragmęt barierki, jak wszystko zrobione i ułożone to w maxie Tools -> Align -> Spacing Tool a reszta to zabawa. Jak zrobisz długą i krętą drogę to w programie do grafiki restartowej robisz fragmęt jezdni pamiętając o tilingu. Taką texturę nakładasz na jezdnie i teraz mapowanie. Unwarp UVW - > zjedz niżej do zakładki Warp i tam masz -> Spline Mapping, i jak poprzednio reszta to zabawa. Edit: samą jezdnie możesz też zrobić splaynem, zaznaczasz Enable In Viewport, Sides ustawiasz na 4, dopasowujesz kąt jezdni. Oczywiście jezdnią ma być górna płaszczyzna splayna, jak gotowe to Convert to editable poly i usuwasz 3 niepotrzebne ściany i masz gotową jezdnie. Estakady i mosty możesz robić nakładając na Spline modyfikator Sweep z odpowiednim profilem który możesz zrobić sam. Edytowane 22 Luty 2013 przez Kuki26 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się