Skocz do zawartości

30 km kretej drogi i koniecznosc wymodelowania pasów i barier


superkb

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

mam taka sprawę.

otrzymalem model drogi ekspresowej. na każdy kierunek ruchu przypadają po dwa pasy ruchu , jednak nie zostaly nalożone(pusty model jezdni bez szczegolow) i musze teraz nanieść na nia wlasnie te pasy rozdzielające i wymodelowac przy drodze bariery biegnące wzdluż calej trasy. w jaki sposob narzucic najprościej na taki model te elementy liniowe? tzn jeśli chodzi o pasy to myśle o narzuceniu z jakiegos rysunku cada na plaszczyzne(a moze jakies lepsze podejscie), natomiast nie wiem jak podejsc do tematu barier.. czy modelowac je w pelni 3d i potem za pomoca jakiegos polecenia rozstawic wdluz drogi - ale nie wiem jakiego, czy moze po zrobic get shape from selection i zrobic jego extrude i na to nalozyc teksture baeriery bo - bo jakosc zupelnie nie musi byc wysoka - bedzie tylko widok z drogi.. prosilbym o porady, jak modelowac takie liniowe obiekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ustawiasz spline wzdłuż drogi w miejscu gdzie ma się ciągnąć barierka, robisz fragmęt barierki, jak wszystko zrobione i ułożone to w maxie Tools -> Align -> Spacing Tool a reszta to zabawa.

 

Jak zrobisz długą i krętą drogę to w programie do grafiki restartowej robisz fragmęt jezdni pamiętając o tilingu. Taką texturę nakładasz na jezdnie i teraz mapowanie. Unwarp UVW - > zjedz niżej do zakładki Warp i tam masz -> Spline Mapping, i jak poprzednio reszta to zabawa.

 

Edit: samą jezdnie możesz też zrobić splaynem, zaznaczasz Enable In Viewport, Sides ustawiasz na 4, dopasowujesz kąt jezdni. Oczywiście jezdnią ma być górna płaszczyzna splayna, jak gotowe to Convert to editable poly i usuwasz 3 niepotrzebne ściany i masz gotową jezdnie.

Estakady i mosty możesz robić nakładając na Spline modyfikator Sweep z odpowiednim profilem który możesz zrobić sam.

Edytowane przez Kuki26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności