Einule Napisano 23 Luty 2013 Napisano 23 Luty 2013 (edytowane) W sumie to moja druga teczka. Do pierwszej przestałam cokolwiek wrzucać ponad rok temu i jakoś dziwnie by mi się ją teraz kontynuowało... Na początek ołówkiem trochę z Loomisa i Shepparda, czyli człowiek, jego kończyny, mięśnie etc etc etc... I coś całkowicie własnego. Jeszcze pracuję nad tym portretem. Przemalowywałam go trzy razy i za każdym razem wyglądał gorzej, więc tym bardziej będę wdzięczna za parę uwag. Edytowane 16 Maj 2013 przez Einule
TIEM Napisano 23 Luty 2013 Napisano 23 Luty 2013 Prawdopodobnie brudzisz kolor przez ciągle nakładanie. Nie wiem jak wyglądały poprzednie prace wiec to tylko gdybanie. Weź referke. Jeśli robisz to w photoshopie korzystaj z ctrl+b od czasu do czasu, a jeśli malujesz warstwa na warstwie "laserunkowo" co jakiś czas tworząc nowe używając balansu koloru(ctrl+b) na poprzedniej można wzbogacić niesamowicie kolor. Ewentualnie adjustments->match color albo curves(ctrl+m). Malowanie malowaniem, ale warto sie tym posiłkować. Tu masz lekko czerwonawy nosek i reszta zimna więc może to jest myśl na rozwinięcie tego.. Użyj moze tez jakiejś tekstury, to też jest wyjście, dużo masz na deviantarcie TU. Nakładasz na nowej warstwie i bawisz się przezroczystością i trybami mieszania. Rysunki jak rysunki, brakuje w nich mocy. W końcu jak pracuje się tylko walorem warto przycisnąć ten ołówek do bólu żeby uzyskać mocne kreski i kontrastowo do tego pracować ołówkami 2H i niżej. Nie rób tylko naokoło postaci jednolitego konturu, różnicuj linię.
Einule Napisano 25 Luty 2013 Autor Napisano 25 Luty 2013 Tiem, wielkie dzięki za uwagi. No właśnie, próbuję przez nakładanie koloru jakoś go wzbogacić, a schodzi mi do szarości. Tymczasem coś na szybko:
TIEM Napisano 26 Luty 2013 Napisano 26 Luty 2013 Potrzebujesz więcej obserwacji, maluj to co jest na biurku, albo w pokoju. Najlepiej do światła dziennego i oświetl sobie dodatkowo lampką nocną przedmioty na tym biurku z innej strony niż światło z okna. Zaznaczaj na rysunku źródła światła itp itd. Poczytaj też o kolorze i nie bój się brać jakiejś pięknej pracy i pobierać pipetą kolor. Jeśli to tylko nauka to czemu nie.
Einule Napisano 10 Marzec 2013 Autor Napisano 10 Marzec 2013 zgodnie z zaleceniem Tiema... :) na razie coś w miarę prostego. mam wątpliwości co do perspektywy - niby sobie to rozrysowałam i w ogóle, ale chyba i tak coś skopałam...
ewichan Napisano 10 Marzec 2013 Napisano 10 Marzec 2013 Niebieski lakier nie ma cienia na spodzie wieczka, a jestem pewna że powinien tam być skoro ogólny cień pada mocno na prawo. To samo z fioletowym lakierem, brak mocnego światłocienia. Z żółtym już lepiej, jednak nie widać odbicia światła od podłoża, i zróżnicowania światłocienia. Pamiętaj że od przedmiotów odbija się światło, i tym samym ich kolor, dlatego przykładowo ten żółty lakier powinien mieć domieszkę niebieskiego i fioletowego koloru, zależy też w jaki sposób są do siebie ustawione. Poza tym staraj się nie używać czystej bieli i czerni. Zastanów się czy ten cień rzeczywiście był szary, czy też może przypominał kolor szary, czy blat stołu był tak samo biały jak oby dwie nakrętki lakierów. Często kolor który wydaje nam się biały może być np. lekko beżowy lub nawet mieć odcień niebieski. Pamiętaj że tło jest tak samo ważne jak sam przedmiot, na którym się skupiasz, ponieważ to ono wydobywa bryłę. Warto posiedzieć nad tym dłużej. Na pewno te lakiery były w szklanych opakowaniach, zaobserwuj w jaki sposób światło zachowuje się na szkle. Życzę powodzenia :) Poza tym ciekawe szkice :)
Einule Napisano 23 Marzec 2013 Autor Napisano 23 Marzec 2013 ewichan, wielkie dzięki za komentarz, szczególnie tak rozbudowany :D Starałam się namalować to dokładnie tak jak widziałam - myślę, że światło przechodziło przez ten niebieski lakier (tak jak przenika przez liście) i dlatego nie miał wyraźnego cienia. Co do innych kwestii to postaram się bardziej zwracać na nie uwagę, choć nie jestem pewna czy zawsze wyraźnie występują, a upychanie ich na siłę jest takim "uślicznianiem". Tymczasem coś namalowane dla odmiany przy świetle dziennym (więc musiałam się streszczać). Tym razem nie ma czerni i bieli (bieli to tak prawie nie ma), wzmocniłam kontrast chociaż chyba bardziej dla efektu niż z wierności oryginałowi i występują światła odbite tam gdzie je zaobserwowałam :) dla ciekawych, to japońska zabawka, kendama.
motyl Napisano 23 Marzec 2013 Napisano 23 Marzec 2013 tak dziwnie to wyszło, bo obiekty w ogóle na siebie nie ingerują. To znaczy białe podłoże na czerwoną kulkę i odwrotnie, tak samo z kulką i tą rączką:) Walor na miejscach styku z powierzchnią powienien być ciemniejszy, bo przedmioty lewitują
grass Napisano 23 Marzec 2013 Napisano 23 Marzec 2013 więcej obserwacji, jak już ustawisz te wszystkie graty to poobserwuj trochę jak na siebie działają.
Einule Napisano 31 Marzec 2013 Autor Napisano 31 Marzec 2013 Dzięki za rady :) Kolejna martwa. Skopałam górną część kielicha - myślałam, że będzie fajny do namalowania, ale teraz to w sumie nie wiadomo co to jest. Wrzucam jednak, bo może da się coś skomentować... I coś takiego dla odmiany. Rysowałam w rozmiarze A3, więc mam tylko fotę:
grass Napisano 1 Kwiecień 2013 Napisano 1 Kwiecień 2013 martwa - perspektywa , elipsy do porawy. Coś dziwnego dzieje się z cieniem , kielich rzuca mocny cień tymczasem książka dużo bardziej rozproszony , dalej cień kielicha nie pasuje do jego kształtu. Spróbuj może sam kielich namalować ale dokładniej.
ramalooke Napisano 1 Kwiecień 2013 Napisano 1 Kwiecień 2013 Podoba mi się, że atakujesz jednocześnie anatomie i martwą. Właściwie można by się przyczepić do błędów tu i tam, ale wydaje mi się, że zwyczajnie sam to rozkminisz ćwicząc i ćwicząc. Zatem dawaj dawaj
Einule Napisano 8 Kwiecień 2013 Autor Napisano 8 Kwiecień 2013 Grass - masz rację, dzięki za uwagi :) Ramalooke - dzięki za dopping ;) kolejna martwa:
EthicallyChallenged Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 Jabłko jest mocno odbijające, dlatego możesz poszerzyć na nim skalę waloru (ciemniejsze cienie, odicia ciemnych obiektów obecnych w otoczeniu poza kadrem). Poszalej też ze zr óżnicowaniem kolorystycznym obiektów, domieszaj trochę pociągnięć pędzla z minimalnie innym kolorem/walorem/nasyceniem. Tam, gdzie jabłko styka się ze spodkiem daj ciemny akcent. Jest dobrze, ale będzie lepiej.
Einule Napisano 6 Maj 2013 Autor Napisano 6 Maj 2013 EthicallyChallenged, dzięki za rady, właśnie zauważyłam, że moje kolory są jakieś... monochromatyczne? mała przerwa z martwą, chociaż niedługo do niej wrócę. Na razie męczyłam ludziki. Jedyne czego na razie nie wstydzę się pokazać: W ogóle to kobiety się łatwiej maluje... Mięśniaki pochłaniają strasznie dużo czasu... Chyba łatwiej się maluje jak dokładnie zna się każdy mięsień? Uczycie się jakoś tego? Jakieś wskazówki?
Status Napisano 6 Maj 2013 Napisano 6 Maj 2013 Joseph Sheppard - Anatomy: a complete guidefor artists załatw sobie tego ebooka. Są fajnie rozrysowane partie mięśni.
francez Napisano 6 Maj 2013 Napisano 6 Maj 2013 do anatomii polecam jeszcze tą stronę http://inspirationalartworks.blogspot.com/p/anatomy-images.html
Einule Napisano 12 Maj 2013 Autor Napisano 12 Maj 2013 Status, francez - dzięki za namiary, fajne rzeczy, na pewno się przydadzą :D Tymczasem: i moja minibuteleczka:
Einule Napisano 16 Maj 2013 Autor Napisano 16 Maj 2013 kolejna babka - sprawdzałam ile uda mi się namalować w jakieś 30 min i bakłażan - zeszło mi na to trochę ponad godzinę...
motyl Napisano 17 Maj 2013 Napisano 17 Maj 2013 kiedyś, ktoś mi powiedział że do martwych trzeba uruchomić sobie trochę inne myślenie, to znaczy nie traktować butelki jak butelkę, bakłażan jako bakłażan.. itp tylko jak do rzeczy którą pierwszy raz się w życiu widzi i spróbować odkryć rzecz na nowo :) może mi się wydaje, ale myślę że do ćwiczeń trzeba podejść z jakimś szacunkiem.. bo ja myślałem że martwymi się expi i jeżeli zrobię ich dużo "byle by była kolejna" to wejdę sobie na lvl up. Jak zacząłem myśleć nad nimi to dopiero zauważyłem po co takie rzeczy się robi. Nie chciałem Cię w żaden sposób urazić, ani mądrzyć się bo sam się uczę przecież. Po prostu pomyślałem że może w jakiś sposób Ci to pomoże:)
EthicallyChallenged Napisano 17 Maj 2013 Napisano 17 Maj 2013 To co kolega wyżej. A sprawdzanie ile Ci sie uda namalować w 30 minut zostaw sobie na przyszłość, jak Ci klient będzie sapać że deadline, że to, że tamto. Teraz daj sobie tyle czasu ile potrzebujesz, żeby zrobić dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się