Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

O to jest mój problem. O dziwo od razu na początku się pojawił.

Zrezygnowałem ze zwykłej edycji jak normalnie w grze(zteksturowane plaejny) bo wolałem box z multi/sub object. Ale mam albo za prześwietlone z oim albo na normalnym świetle jest wyblakłe (na oim też jest wyblakłe ale nie widać przez prześwietlenie).

Chce aby ten środkowy box wyglądał mniej więcej jak te poniżej ale nie był prześwietlony.

Pxcx3lc.png

A OTO ustawiania.

wx5PnFF.png

 

Napiszcie co zmienić i po sprawie . Z góry dzienki.

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Od kilku lat używam Vraya ale zdaje się że problem może leżeć nie tyle po stronie światła co materiału. Co do światła zmniejsz natężenie "Multiplier" to nie będzie prześwietlać.

 

Trawa

Napisano

No jak masz taką teksturkę małą to nie może inaczej wyglądać. Co do angielskiego - bez znajomości języka daleko nie zajedziesz, ale jak coś to na tej stronce którą podałem w prawym górnym roku klikaj "examples" tam będziesz miał "obrazki".

Napisano

Ja nie sugerowałem żebyś przesiadł się na vraya tylko że go używam od lat więc moja wiedza odnośnie mentala czy iray jest dość wiekowa i wyblakła, to samo się tyczy standardowych materiałów.

 

Spróbuj kontrast tekstury podkręcić w photoshopie.

Napisano
No jak masz taką teksturkę małą to nie może inaczej wyglądać. Co do angielskiego - bez znajomości języka daleko nie zajedziesz, ale jak coś to na tej stronce którą podałem w prawym górnym roku klikaj "examples" tam będziesz miał "obrazki".

to jak to zrobić ?? bo dalej nie ma żadnej odpowiedzi tylko domysły. Nie łatwiej napisać przeskaluj te texturkę albo coś innego, A NIE WYTYKAĆ ŻE TEXTÓRKA MAŁA (ONA MA TAKA BYĆ).

Ja nie sugerowałem żebyś przesiadł się na vraya tylko że go używam od lat więc moja wiedza odnośnie mentala czy iray jest dość wiekowa i wyblakła, to samo się tyczy standardowych materiałów.

 

Spróbuj kontrast tekstury podkręcić w photoshopie.

jak chciałbyś w fottoshopie zmienić kontrast filmu całego ?

Napisano

co do jasnosci, stawiam ze masz cos namieszane z gammą, albo kolor enviroment (pod 8) inny niz czarny.

Co do rozmytych textur, to w materiale w bitmapie standardowo jest ustawiony blur na 1, zmiejsz do 0,01, mozesz tez dac filtering na none.

Napisano

Ok coś w tym jest. Wyszło takie coś gdy zwiekszyłem texturkę.

ZfMEOhD.png

 

- - - Połączono posty - - -

 

co do jasnosci, stawiam ze masz cos namieszane z gammą, albo kolor enviroment (pod 8) inny niz czarny.

Co do rozmytych textur, to w materiale w bitmapie standardowo jest ustawiony blur na 1, zmiejsz do 0,01, mozesz tez dac filtering na none.

zgadzam sie że to winna gammy ale jak ją zmienić

Napisano

Myślę że nie chodzi o gammę tylko o ostrość bo jak widać kolor na texturce jest żywy(na tyle ile może być) a render wygląda choby był za białym szkłem. Pytanie CO ZROBIC BY PRZESTAŁ SIĘ ŚWIECIC I WYGLĄDAŁ JAK TEXTURKA !

Napisano (edytowane)

a weź wyślij ustawienia mentala, używasz materiał Arch & Design czy standard? zmniejsz reflectivity i glossiness do zera

Edytowane przez Blesik
Napisano
Wiesz co, wrzuć tutaj najlepiej zarchiwizowaną scenkę, jestem przekonany że wina leży po stronie alphy + smooth grup.

 

też tak myśle, dawaj scene i zaraz dostaniesz zwrot

Napisano

Wydaje mi się że nie znasz nawet podstaw maxa ani mentala tylko postępujesz według jakiegoś tam tutoriala który pokazuje jak robić modele do minecrafta.

Weź spakuj plik tego modelu który próbujesz zrobić, wstaw na jakąś stronke hostingową i potem linka tutaj.

Napisano

Po prostu nie zorozumiałem o co wam chodzi bo nikt nigdy mnie nie uczył. Podstawy maxa to (chyba) znam. A to co on napisał wiem jak się robi

File -> Save as -> Archive. I wrzucaj tutaj.
(w zasadzie to całkowita podstawa) ale nie zrozumiałem wyrażenia
zarchiwizowaną scenkę,

I nie zaczynam pracy z maxem bo tak naprawdę siedzę w nim już 2 lata bawiąc się texturkami.

 

A tutaj link do SCENKI :) http://www.speedyshare.com/KhsKw/Nowy-folder-skompresowany-zip.zip

Napisano

Customize > Preferences > Gamma and LUT

 

Daj Enabled - Gamma na 2.2 i zaznacz Affect Color i Material.

 

Od tej chwili Render jest ustawiony na wyświetlanie z korekcją Gamma czyli przyciemnia scenę, tekstury, światło itp. Żeby działało to poprawnie musisz też sprawdzić czy wczytując teksturę do edytora materiałów (okno z wyborem tekstury) masz zaznaczoną opcję "Use system default gamma".

Napisano

thx nie wiem co zrobilem jeszcze nie probowałem Customize > Preferences > Gamma and LUT

ale za to po zrobieniu innego ludzika bo ten miał źle rozłożone linie do animacji stała się jasność (bez szkła) po dodaniu wałsnego światła które odmieniło projekt/animacje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności