DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Share Napisano 24 Luty 2013 O to jest mój problem. O dziwo od razu na początku się pojawił. Zrezygnowałem ze zwykłej edycji jak normalnie w grze(zteksturowane plaejny) bo wolałem box z multi/sub object. Ale mam albo za prześwietlone z oim albo na normalnym świetle jest wyblakłe (na oim też jest wyblakłe ale nie widać przez prześwietlenie). Chce aby ten środkowy box wyglądał mniej więcej jak te poniżej ale nie był prześwietlony. A OTO ustawiania. Napiszcie co zmienić i po sprawie . Z góry dzienki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Share Napisano 24 Luty 2013 Acha i jeszcze przy okazji jak zrobic by trawa(fur) falowała? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuki26 Napisano 24 Luty 2013 Share Napisano 24 Luty 2013 Od kilku lat używam Vraya ale zdaje się że problem może leżeć nie tyle po stronie światła co materiału. Co do światła zmniejsz natężenie "Multiplier" to nie będzie prześwietlać. Trawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Share Napisano 24 Luty 2013 thx od razu zobaczę daj coś więcej o tym Vray Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 24 Luty 2013 Share Napisano 24 Luty 2013 Tutaj masz w sumie wszystko o Vrayu: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Share Napisano 24 Luty 2013 Angielski bez niczego czysty ang. daj może co ukirunkowanego do tematu z tym Vray i najlepiej niech będzie cokolwiek dzwiękowe lub chociaż obrazkowane :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 24 Luty 2013 Share Napisano 24 Luty 2013 a tak zapytam: co ma vray do tego tematu tak w ogole ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Share Napisano 24 Luty 2013 Może to coś powie cała textura po renderiungu tak wygląda. a textura to cos takiego moze ktos powie o co chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 24 Luty 2013 Share Napisano 24 Luty 2013 No jak masz taką teksturkę małą to nie może inaczej wyglądać. Co do angielskiego - bez znajomości języka daleko nie zajedziesz, ale jak coś to na tej stronce którą podałem w prawym górnym roku klikaj "examples" tam będziesz miał "obrazki". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuki26 Napisano 24 Luty 2013 Share Napisano 24 Luty 2013 Ja nie sugerowałem żebyś przesiadł się na vraya tylko że go używam od lat więc moja wiedza odnośnie mentala czy iray jest dość wiekowa i wyblakła, to samo się tyczy standardowych materiałów. Spróbuj kontrast tekstury podkręcić w photoshopie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Share Napisano 24 Luty 2013 No jak masz taką teksturkę małą to nie może inaczej wyglądać. Co do angielskiego - bez znajomości języka daleko nie zajedziesz, ale jak coś to na tej stronce którą podałem w prawym górnym roku klikaj "examples" tam będziesz miał "obrazki". to jak to zrobić ?? bo dalej nie ma żadnej odpowiedzi tylko domysły. Nie łatwiej napisać przeskaluj te texturkę albo coś innego, A NIE WYTYKAĆ ŻE TEXTÓRKA MAŁA (ONA MA TAKA BYĆ). Ja nie sugerowałem żebyś przesiadł się na vraya tylko że go używam od lat więc moja wiedza odnośnie mentala czy iray jest dość wiekowa i wyblakła, to samo się tyczy standardowych materiałów. Spróbuj kontrast tekstury podkręcić w photoshopie. jak chciałbyś w fottoshopie zmienić kontrast filmu całego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 24 Luty 2013 Share Napisano 24 Luty 2013 co do jasnosci, stawiam ze masz cos namieszane z gammą, albo kolor enviroment (pod 8) inny niz czarny. Co do rozmytych textur, to w materiale w bitmapie standardowo jest ustawiony blur na 1, zmiejsz do 0,01, mozesz tez dac filtering na none. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Share Napisano 24 Luty 2013 Ok coś w tym jest. Wyszło takie coś gdy zwiekszyłem texturkę. - - - Połączono posty - - - co do jasnosci, stawiam ze masz cos namieszane z gammą, albo kolor enviroment (pod 8) inny niz czarny. Co do rozmytych textur, to w materiale w bitmapie standardowo jest ustawiony blur na 1, zmiejsz do 0,01, mozesz tez dac filtering na none. zgadzam sie że to winna gammy ale jak ją zmienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Share Napisano 24 Luty 2013 NAWET PO ZMNIENIENIU GAMMY NIE JEST TAKIE JAK MA BYĆ. Cały model jest jak pokryty szkłem/szybą. wszystko nie przypomina tej texturki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juri36 Napisano 24 Luty 2013 Share Napisano 24 Luty 2013 zobacz z jaką gammą ładujesz teksturę i jakiej używasz w scenie. pasowałoby żeby były takie same, najlepiej 2.2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 25 Luty 2013 Autor Share Napisano 25 Luty 2013 Myślę że nie chodzi o gammę tylko o ostrość bo jak widać kolor na texturce jest żywy(na tyle ile może być) a render wygląda choby był za białym szkłem. Pytanie CO ZROBIC BY PRZESTAŁ SIĘ ŚWIECIC I WYGLĄDAŁ JAK TEXTURKA ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 25 Luty 2013 Share Napisano 25 Luty 2013 A smooth grupy masz dobrze ustawione? Bo wydaje mi się że wszystko masz wygładzone. Gamma moim zdaniem jednak też jest zjechana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 25 Luty 2013 Share Napisano 25 Luty 2013 (edytowane) a weź wyślij ustawienia mentala, używasz materiał Arch & Design czy standard? zmniejsz reflectivity i glossiness do zera Edytowane 25 Luty 2013 przez Blesik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 25 Luty 2013 Autor Share Napisano 25 Luty 2013 Mam nadzieje że teraz coś rozjaśni sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 25 Luty 2013 Share Napisano 25 Luty 2013 a weź odznacz w zakładce alpha source na none zamiast image alpha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 25 Luty 2013 Autor Share Napisano 25 Luty 2013 nic sie nie zmieniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 25 Luty 2013 Share Napisano 25 Luty 2013 Wiesz co, wrzuć tutaj najlepiej zarchiwizowaną scenkę, jestem przekonany że wina leży po stronie alphy + smooth grup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 25 Luty 2013 Share Napisano 25 Luty 2013 Wiesz co, wrzuć tutaj najlepiej zarchiwizowaną scenkę, jestem przekonany że wina leży po stronie alphy + smooth grup. też tak myśle, dawaj scene i zaraz dostaniesz zwrot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 25 Luty 2013 Autor Share Napisano 25 Luty 2013 O co wam chodzi jaka zarchiwizowana ? Można jaśniej bo nie znam się za bardzo i nie wiem o co wam chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 25 Luty 2013 Share Napisano 25 Luty 2013 Wydaje mi się że nie znasz nawet podstaw maxa ani mentala tylko postępujesz według jakiegoś tam tutoriala który pokazuje jak robić modele do minecrafta. Weź spakuj plik tego modelu który próbujesz zrobić, wstaw na jakąś stronke hostingową i potem linka tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 25 Luty 2013 Share Napisano 25 Luty 2013 File -> Save as -> Archive. I wrzucaj tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 26 Luty 2013 Autor Share Napisano 26 Luty 2013 Po prostu nie zorozumiałem o co wam chodzi bo nikt nigdy mnie nie uczył. Podstawy maxa to (chyba) znam. A to co on napisał wiem jak się robi File -> Save as -> Archive. I wrzucaj tutaj. (w zasadzie to całkowita podstawa) ale nie zrozumiałem wyrażenia zarchiwizowaną scenkę, I nie zaczynam pracy z maxem bo tak naprawdę siedzę w nim już 2 lata bawiąc się texturkami. A tutaj link do SCENKI :) http://www.speedyshare.com/KhsKw/Nowy-folder-skompresowany-zip.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 26 Luty 2013 Share Napisano 26 Luty 2013 [ATTACH=CONFIG]89568[/ATTACH] u mnie to wygląda tak, bez nic nie robienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 26 Luty 2013 Autor Share Napisano 26 Luty 2013 to co niby u mnie jest nie tak ???!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 26 Luty 2013 Share Napisano 26 Luty 2013 a zresetuj ustawienia maxa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 27 Luty 2013 Autor Share Napisano 27 Luty 2013 Mam zresetowane :D (Wyślij mi może swoje UI) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 27 Luty 2013 Share Napisano 27 Luty 2013 czyli działa już dobrze? ja mam podstawowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 27 Luty 2013 Autor Share Napisano 27 Luty 2013 Nie cały czas jest to "SZKLO" wyslij moze swoje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buckey Napisano 27 Luty 2013 Share Napisano 27 Luty 2013 Customize > Preferences > Gamma and LUT Daj Enabled - Gamma na 2.2 i zaznacz Affect Color i Material. Od tej chwili Render jest ustawiony na wyświetlanie z korekcją Gamma czyli przyciemnia scenę, tekstury, światło itp. Żeby działało to poprawnie musisz też sprawdzić czy wczytując teksturę do edytora materiałów (okno z wyborem tekstury) masz zaznaczoną opcję "Use system default gamma". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DragonLightning Napisano 1 Marzec 2013 Autor Share Napisano 1 Marzec 2013 thx nie wiem co zrobilem jeszcze nie probowałem Customize > Preferences > Gamma and LUT ale za to po zrobieniu innego ludzika bo ten miał źle rozłożone linie do animacji stała się jasność (bez szkła) po dodaniu wałsnego światła które odmieniło projekt/animacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się