DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Napisano 24 Luty 2013 O to jest mój problem. O dziwo od razu na początku się pojawił. Zrezygnowałem ze zwykłej edycji jak normalnie w grze(zteksturowane plaejny) bo wolałem box z multi/sub object. Ale mam albo za prześwietlone z oim albo na normalnym świetle jest wyblakłe (na oim też jest wyblakłe ale nie widać przez prześwietlenie). Chce aby ten środkowy box wyglądał mniej więcej jak te poniżej ale nie był prześwietlony. A OTO ustawiania. Napiszcie co zmienić i po sprawie . Z góry dzienki.
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Napisano 24 Luty 2013 Acha i jeszcze przy okazji jak zrobic by trawa(fur) falowała?
Kuki26 Napisano 24 Luty 2013 Napisano 24 Luty 2013 Od kilku lat używam Vraya ale zdaje się że problem może leżeć nie tyle po stronie światła co materiału. Co do światła zmniejsz natężenie "Multiplier" to nie będzie prześwietlać. Trawa
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Napisano 24 Luty 2013 thx od razu zobaczę daj coś więcej o tym Vray
Miłosz3ds Napisano 24 Luty 2013 Napisano 24 Luty 2013 Tutaj masz w sumie wszystko o Vrayu: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Napisano 24 Luty 2013 Angielski bez niczego czysty ang. daj może co ukirunkowanego do tematu z tym Vray i najlepiej niech będzie cokolwiek dzwiękowe lub chociaż obrazkowane :)
mirach Napisano 24 Luty 2013 Napisano 24 Luty 2013 a tak zapytam: co ma vray do tego tematu tak w ogole ?
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Napisano 24 Luty 2013 Może to coś powie cała textura po renderiungu tak wygląda. a textura to cos takiego moze ktos powie o co chodzi ?
Miłosz3ds Napisano 24 Luty 2013 Napisano 24 Luty 2013 No jak masz taką teksturkę małą to nie może inaczej wyglądać. Co do angielskiego - bez znajomości języka daleko nie zajedziesz, ale jak coś to na tej stronce którą podałem w prawym górnym roku klikaj "examples" tam będziesz miał "obrazki".
Kuki26 Napisano 24 Luty 2013 Napisano 24 Luty 2013 Ja nie sugerowałem żebyś przesiadł się na vraya tylko że go używam od lat więc moja wiedza odnośnie mentala czy iray jest dość wiekowa i wyblakła, to samo się tyczy standardowych materiałów. Spróbuj kontrast tekstury podkręcić w photoshopie.
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Napisano 24 Luty 2013 No jak masz taką teksturkę małą to nie może inaczej wyglądać. Co do angielskiego - bez znajomości języka daleko nie zajedziesz, ale jak coś to na tej stronce którą podałem w prawym górnym roku klikaj "examples" tam będziesz miał "obrazki". to jak to zrobić ?? bo dalej nie ma żadnej odpowiedzi tylko domysły. Nie łatwiej napisać przeskaluj te texturkę albo coś innego, A NIE WYTYKAĆ ŻE TEXTÓRKA MAŁA (ONA MA TAKA BYĆ). Ja nie sugerowałem żebyś przesiadł się na vraya tylko że go używam od lat więc moja wiedza odnośnie mentala czy iray jest dość wiekowa i wyblakła, to samo się tyczy standardowych materiałów. Spróbuj kontrast tekstury podkręcić w photoshopie. jak chciałbyś w fottoshopie zmienić kontrast filmu całego ?
mirach Napisano 24 Luty 2013 Napisano 24 Luty 2013 co do jasnosci, stawiam ze masz cos namieszane z gammą, albo kolor enviroment (pod 8) inny niz czarny. Co do rozmytych textur, to w materiale w bitmapie standardowo jest ustawiony blur na 1, zmiejsz do 0,01, mozesz tez dac filtering na none.
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Napisano 24 Luty 2013 Ok coś w tym jest. Wyszło takie coś gdy zwiekszyłem texturkę. - - - Połączono posty - - - co do jasnosci, stawiam ze masz cos namieszane z gammą, albo kolor enviroment (pod 8) inny niz czarny. Co do rozmytych textur, to w materiale w bitmapie standardowo jest ustawiony blur na 1, zmiejsz do 0,01, mozesz tez dac filtering na none. zgadzam sie że to winna gammy ale jak ją zmienić
DragonLightning Napisano 24 Luty 2013 Autor Napisano 24 Luty 2013 NAWET PO ZMNIENIENIU GAMMY NIE JEST TAKIE JAK MA BYĆ. Cały model jest jak pokryty szkłem/szybą. wszystko nie przypomina tej texturki
juri36 Napisano 24 Luty 2013 Napisano 24 Luty 2013 zobacz z jaką gammą ładujesz teksturę i jakiej używasz w scenie. pasowałoby żeby były takie same, najlepiej 2.2.
DragonLightning Napisano 25 Luty 2013 Autor Napisano 25 Luty 2013 Myślę że nie chodzi o gammę tylko o ostrość bo jak widać kolor na texturce jest żywy(na tyle ile może być) a render wygląda choby był za białym szkłem. Pytanie CO ZROBIC BY PRZESTAŁ SIĘ ŚWIECIC I WYGLĄDAŁ JAK TEXTURKA !
Miłosz3ds Napisano 25 Luty 2013 Napisano 25 Luty 2013 A smooth grupy masz dobrze ustawione? Bo wydaje mi się że wszystko masz wygładzone. Gamma moim zdaniem jednak też jest zjechana.
Blesik Napisano 25 Luty 2013 Napisano 25 Luty 2013 (edytowane) a weź wyślij ustawienia mentala, używasz materiał Arch & Design czy standard? zmniejsz reflectivity i glossiness do zera Edytowane 25 Luty 2013 przez Blesik
DragonLightning Napisano 25 Luty 2013 Autor Napisano 25 Luty 2013 Mam nadzieje że teraz coś rozjaśni sprawę.
Blesik Napisano 25 Luty 2013 Napisano 25 Luty 2013 a weź odznacz w zakładce alpha source na none zamiast image alpha
Miłosz3ds Napisano 25 Luty 2013 Napisano 25 Luty 2013 Wiesz co, wrzuć tutaj najlepiej zarchiwizowaną scenkę, jestem przekonany że wina leży po stronie alphy + smooth grup.
Blesik Napisano 25 Luty 2013 Napisano 25 Luty 2013 Wiesz co, wrzuć tutaj najlepiej zarchiwizowaną scenkę, jestem przekonany że wina leży po stronie alphy + smooth grup. też tak myśle, dawaj scene i zaraz dostaniesz zwrot
DragonLightning Napisano 25 Luty 2013 Autor Napisano 25 Luty 2013 O co wam chodzi jaka zarchiwizowana ? Można jaśniej bo nie znam się za bardzo i nie wiem o co wam chodzi
Blesik Napisano 25 Luty 2013 Napisano 25 Luty 2013 Wydaje mi się że nie znasz nawet podstaw maxa ani mentala tylko postępujesz według jakiegoś tam tutoriala który pokazuje jak robić modele do minecrafta. Weź spakuj plik tego modelu który próbujesz zrobić, wstaw na jakąś stronke hostingową i potem linka tutaj.
DragonLightning Napisano 26 Luty 2013 Autor Napisano 26 Luty 2013 Po prostu nie zorozumiałem o co wam chodzi bo nikt nigdy mnie nie uczył. Podstawy maxa to (chyba) znam. A to co on napisał wiem jak się robi File -> Save as -> Archive. I wrzucaj tutaj. (w zasadzie to całkowita podstawa) ale nie zrozumiałem wyrażenia zarchiwizowaną scenkę, I nie zaczynam pracy z maxem bo tak naprawdę siedzę w nim już 2 lata bawiąc się texturkami. A tutaj link do SCENKI :) http://www.speedyshare.com/KhsKw/Nowy-folder-skompresowany-zip.zip
Blesik Napisano 26 Luty 2013 Napisano 26 Luty 2013 [ATTACH=CONFIG]89568[/ATTACH] u mnie to wygląda tak, bez nic nie robienia
DragonLightning Napisano 26 Luty 2013 Autor Napisano 26 Luty 2013 to co niby u mnie jest nie tak ???!!!!!
DragonLightning Napisano 27 Luty 2013 Autor Napisano 27 Luty 2013 Mam zresetowane :D (Wyślij mi może swoje UI)
DragonLightning Napisano 27 Luty 2013 Autor Napisano 27 Luty 2013 Nie cały czas jest to "SZKLO" wyslij moze swoje :)
Buckey Napisano 27 Luty 2013 Napisano 27 Luty 2013 Customize > Preferences > Gamma and LUT Daj Enabled - Gamma na 2.2 i zaznacz Affect Color i Material. Od tej chwili Render jest ustawiony na wyświetlanie z korekcją Gamma czyli przyciemnia scenę, tekstury, światło itp. Żeby działało to poprawnie musisz też sprawdzić czy wczytując teksturę do edytora materiałów (okno z wyborem tekstury) masz zaznaczoną opcję "Use system default gamma".
DragonLightning Napisano 1 Marzec 2013 Autor Napisano 1 Marzec 2013 thx nie wiem co zrobilem jeszcze nie probowałem Customize > Preferences > Gamma and LUT ale za to po zrobieniu innego ludzika bo ten miał źle rozłożone linie do animacji stała się jasność (bez szkła) po dodaniu wałsnego światła które odmieniło projekt/animacje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się