Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Postanowiłem kolejny raz podjąć się próby nauki 3ds maxa i oto moje dzisiejsze zmagania:

 

Z pierwszym problemem jakim się zmagam w tej scenie jest teksturowanie. Proszę o konstruktywną krytykę i jakieś propozycje na rozwiązanie tego problemu. Z góry dzięki ;)

Edytowane przez robertwitczak

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przede wszystkim zmapuj je jak trzeba (żeby pozbyć się ohydnego seama). Potem zrób w shope teksturkę i bump uwzględniającą jakieś odrapania itd. Bez dobrego modelu i tex żaden shader nie wygląda dobrze.

Napisano
  • Autor

[ATTACH=CONFIG]89659[/ATTACH]

Załączam kolejny update. tym razem staralem sie odpowiednio zmapowac obiekt, ale tekstury sprawiaja mi dosc spory problem, poza nie znam sie na oswietleniu i ustawieniach renderingu za dobrze.

Napisano

Powróć do poprzedniej wersji:)

A tak serio: mapowanie kuleje, bump wg mnie za duzy i zle dopasowany kontrast tekstury...

 

http://www.dafaqts.com/wp-content/uploads/2013/01/Henry-Zeigland-bullet.png

 

http://www.republicdomain.com/photos/bulkupload//wallpapers61/M16-Bullet.JPG

 

Przyjzyj się referencjom. Zadrapania powinny być minimalne, a odbicia nie takie ostre itp

 

Edit: Pokaż tą swoją texture :)

Napisano

nic nie widać...

Napisano
  • Autor

chyba nie mam zbytniego pojęcia jak powinna wygladac pelna tekstura :/ bedę sukcesywnie uzupełniał braki

a dzisiaj zdecydowalem sie na cos prostszego w teksturowaniu i chciałbym poddać tą próbę sił do oceny

[ATTACH=CONFIG]89671[/ATTACH]

Tutaj mam problem z reagowaniem obiektów na światło- nie wiem jak jestem uzyskać takie refleksy swietlne, zeby to światło wyglądało na naturalniejsze. Liczę na konstruktywną krytykę, z góry dzięki.

Napisano

poczytaj o HDRI. Fotorealizm, czy ta "naturalnoć" wiatła wychodzi spod bardzo wielu rzeczy jak np utawienia i pozycja śwsiateł w scenie, ustawienia rendera, wygląd, jakość i utawienie, mapowanie tekstsur, materiał... Także musiałbyś pokazać screeny tej swojej sceny, żeby powiedzieć Tobie co masz do poprawy:) No ale mapowanie ołówka już lepiej niż naboju:)

Napisano
  • Autor

Dzięki za rady. Postaram się poszerzyć swoją wiedzę na powyższy temat w najbliższym czasie.

 

[ATTACH=CONFIG]89689[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89688[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89687[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89686[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89690[/ATTACH]

Napisano

Po pierwsze, albo robisz scene na dworzu (Sun), albo w studiu (Lights)... To tak jakbyś na dworzu w ładną pogode świecił jeszcze na ten ołówek i długopis dwoma latarkami pod różnym kątem :) Zostaw słońce i daj jeszcze materiały tych przedmiotów (wszystkich trzech). Ja chyba nie jetem najlepzą osobą która mogłaby Tobie pomóc w renderingu, ale tyle ile będę umiał to mogę podpowiedzieć:))

Napisano
  • Autor

Dzięki za wszystkie rady, usunąłem VRay Lights i zostawiłem Vray Sun, lecz zmiana jest ledwo widoczna, załączam rezultat i tekstury. Proszę o pomoc co mogę dalej z tym zrobić, z góry dzięki.

[ATTACH=CONFIG]89699[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89700[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89701[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]89702[/ATTACH]

Napisano

co z bumpem? Ja bym wyłączył fresnesla wszędzie w reflection. Pokaż te swoje tekstury bo są bardzo słabej jakości...

 

Poza tym (nie wiem czy mam racje) wydaje mi sie ze malo wiesz o renderingu, i niewiele na ten temat czytałeś, i chcesz sużywać opcji o któych nawet nie masz pojęcia co one robią. radziłbym Ci poczytać jakieś sporadniki, tutoriale i making ofy od vraya. I zacząć od podstawowych opcji.

Edytowane przez kakaku

Napisano
  • Autor

Masz racja, kiedyś robiłem projekt, ale korzystając prosto z ustawień z tutoriali, materiały pościągane ze stron, wszystko było kombinacją tego co zauważyłem w internecie, lecz bez głębszego zrozumienia. Od kilku dni dopiero postanowiłem sobie od nowa i na nowo przyswoić sobie te wszystkie informacje, a od Was chcę tylko jakiegoś nakierowania i kontroli czy idę w dobrą stronę. Trochę poczytałem o VraySun i oto efekty:

[ATTACH=CONFIG]89705[/ATTACH]

Napisano

nadal lezą materiały, zwłaszcza tekstury i jakosc obrazka... nie wiem czy to przez strone na ktora wrzucasz ten obrazek, czy wyglada on identycznie jak ten ktory wyrzuca vray... ale pikeloza strazna...

Napisano
  • Autor

Poprawiłem teksturę drewna, spróbowałem naprawić tą ziarnistość. Mam nadzieję, że efekt lepszy. Zbliżające się kilka dni wolnego poświęcę na naukę z teoretycznej strony. Macie mi coś do zaproponowania co wymaga doraźnych zmian. Proszę o pomoc :)[ATTACH=CONFIG]89720[/ATTACH]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.