Napisano 11 Marzec 201312 l Witam po d艂ugiej przerwie. Wrzucam ostatni膮 prace. Selbstfahrlafette auf VK3001(H) (Panzerselbstfahrlafette V) Sturer Emil -samobie偶ne dzia艂o przeciwpancerne zbudowane na podwoziu eksperymentalnego czo艂gu Henschela VK3001(H) uzbrojone w dzia艂o Rheinmetall 12.8 cm K 2 x 2048x2048 +1 x 256x256 texy. 22000 tris Jak si臋 zmusz臋 to mo偶e zrobi臋 zimowe camo ale nie obiecuje;] 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 Edytowane 12 Marzec 201312 l przez graphic nowe rendery
Napisano 12 Marzec 201312 l Poka偶 siatki bo strasznie du偶o tris贸w a po modelu nie wida膰 gdzie posz艂y (chyba 偶e ko艂a). Czepne si臋 tekstur s膮 strasznie monotonne, doda艂 by艣 troch臋 brudu, przebarwie艅, mo偶e jakie艣 wariacje odcieni bo teraz to nudno jest.
Napisano 18 Marzec 201312 l Autor M贸g艂bym zaoszcz臋dzi膰 z 3k tris ale robi艂em to dla siebie wi臋c limity mnie nie obowi膮zywa艂y. 聽 Edytowane 18 Marzec 201312 l przez graphic
Napisano 19 Marzec 201312 l Autor Gdzie si臋 tam te 22ty艣 straci艂o? W ko艂a posz艂o? 聽 聽 Ko艂a, uchwyty na pociski, hamulec wylotowy, elementy dzia艂a. Wn臋trze kryje te偶 obiekty takie jak skrzynie, granaty, ga艣nice, kt贸rych na screenach nie wida膰. Nikt nie ocenia ca艂okszta艂tu i nie odnosi si臋 do orygina艂u. Jak dla mnie to by艂a kupa roboty, szukanie materia艂贸w,szczeg贸lnie fotek wn臋trza i dzia艂a. Jest a偶 tak 藕le?
Napisano 19 Marzec 201312 l Konstruktywna krytyka mo偶e nie by膰 przyjemna, wiesz. 聽 Og贸艂em to je艣li patrze膰 na ca艂okszta艂t, nie na techniczne wykonanie, to pojazd jest bardzo prosty, 偶eby nie powiedzie膰 prostacki - rura, 2 pude艂ka, g膮sienice - jest wiele innych ciekawszych konstrukcji kt贸re mo偶na by艂o wymodelowa膰, wierze 偶e w艂o偶y艂e艣 kup臋 czasu w ten model, ale po prostu tego nie wida膰. 聽 tutaj chociazby masz staghunda z okresu WWII, kt贸ry mimo 偶e nadal ma charakterystyczna dla tamtego okresu sylwetk臋, jako model prezentuje si臋o niebo ciekawiej z racji urozmaiconej bry艂y, masz te偶 zamkni臋t膮 wie偶yczk臋, wi臋c mo偶na wi臋cej tri pocisn膮膰 na zewn膮trz. 聽 http://pl.wikipedia.org/wiki/Schwerer_Panzersp%C3%A4hwagen_%288-Rad%29 Tak samo mona by艂o wybra膰 Shwerera germa艅skiego, kt贸ry by艂by popisem dla HP. 聽 Niestety konstrukcja kt贸r膮 wybra艂e艣 nie ma za wiele smaczk贸w estetycznych, tak wi臋c ogladaj膮cy skupia si臋 na detalach - kt贸rych niestety nie ma za wiele (g艂贸wnie posz艂o tri do wn臋trza tej obud贸wki rozumiem - bomby, mocowania n stuff), i zaczyna rzuca膰 si臋 w oczy monotonia tekstury, roz艂o偶enie triangli, i inne sprawy, na kt贸re normalnie mo偶na by艂o by przymkn膮膰 oko. Jak chcesz, to pobaw si臋 teksturkami, bo wycisn膮膰 mo偶na jeszcze troch臋, ale model zostaw, bo lepiej nie b臋dzie (btw, robi艂e艣 normalki z HP? czy z diffuse?), i we藕 co艣 bardziej wizualnie atrakcyjnego. 聽 Pozdrawiam, Piro
Napisano 19 Marzec 201312 l Piro ma troche racji co do wyboru samego modelu. Gdybys zrobil go na piatke, to nawet tak nudny ksztalt by sie obronil, ale technicznie nie jest za dobrze i obie te rzeczy sie sumuja. 聽 Zrobiles model polygonowo bardzo dokladny, ale przy uzyciu starych technik. To wszystko powinno miec porzadne normal mapy wypalone z HP, porzadny specular i dobrze zdefiniowane materialy. W koncu to wszystko jest metal, wiec to jak zachowuje sie w swietle jest najbardziej istotne. Tu widac poszczegolne sruby, spawy i chropowatosc lub gladkosc niektorych powierzchni. A przeciez tekstura koloru to zwykla szarosc. http://fahrzeuge-der-wehrmacht.de/Bilder/VK3001H_L61_Ku_02-1.jpg 聽 Gdzies widzialem zdjecie wnetrza wiezyczki i tam wszystko wrecz lsni.
Napisano 19 Marzec 201312 l Autor Wieczorem wrzuc臋 filmik z dzia艂ania speca. Konsultowa艂em malowanie na forach historycznych i okazuje si臋, 偶e malowanie panzergrau by艂o matowe. Zdj臋cie z Kubinki przedstawia zwyk艂a farb臋 olejn膮. Wybra艂em ten pojazd nie ze wzgl臋du na jego atrakcyjno艣膰 tylko z przekonania 偶e warto pokaza膰 co艣 rzadkiego. Wszystko by艂a palone z HP i mo偶e video, kt贸re wrzuc臋 wieczorem, troszk臋 lepiej przedstawi model. Wydaje mi si臋, 偶e tex z艂e wypad艂 z powodu z艂ego o艣wietlenia sceny. Da艂em 3 odmienne materia艂y : metal, guma (pierscienie na kolach jezdnych) i drewno. W podgl膮dzie dDo wszystko by艂o ok. Edytowane 19 Marzec 201312 l przez graphic
Napisano 19 Marzec 201312 l Autor I wszystko jasne :-) 聽 Mo偶esz rozwin膮膰? ;] 聽 https://www.youtube.com/watch?v=ZTejx6nG8As Edytowane 19 Marzec 201312 l przez graphic
Napisano 19 Marzec 201312 l Wydawa艂y mi si臋 te tekstur nie tylko proste, ale r贸wnie偶 strasznie generyczne - my艣la艂em, 偶e po prostu wrzuci艂e艣 jak leci jaki艣 pattern w fotku - no i du偶o si臋 nie pomyli艂em :-) dDo jest zajefajnym softem, ale je艣li si臋 ma dobrze spreparowany model, z du偶膮 ilo艣ci膮 detalu (przyk艂ad, chocia偶 nie jakich艣 urywaj膮cy dup臋: http://i.imgur.com/TlMrz.png g贸rny jest z dDo - jest du偶a ilo艣膰 detalu prze艂amuj膮cego p艂askie powierzchnie, chocia偶by w postaci tych wt艂ocze艅 na korpusie - dDo w po艂膮czeniu z normalk膮 uwielbia takie miejsca, poniewa偶 w艂a艣nie tam pokazuje pazurki, https://dl.dropbox.com/u/2871613/1minute.jpg tutaj lepszy przyk艂ad - modu艂owo艣膰 tego elementu, fakt, 偶e jest z艂o偶ony z mniejszych p艂ytek/element贸w pozwala dDo na wygenerowanie takiej ilo艣ci zr贸偶nicowanego detalu, 偶e trzeba si臋 wpatrze膰 d艂u偶sz膮 chwil臋 偶eby zacz膮膰 widzie膰 detal, kt贸ry m贸g艂 zosta膰 proceduralnie wygenerowany) - u Ciebie niestety przewa偶aj膮 du偶e p艂aszczyzny, no i detal z dDo wygl膮da po prostu 藕le - zobacz na turntable kt贸ry zrobi艂e艣, w momencie jak 艣wiat艂o reflektuje w tych rysach - wygl膮daj膮 strasznie "na si艂臋", powiedzia艂bym nawet, 偶e psuj膮 wra偶enie skali na modelu (13 - 15 sekunda filmu chocia偶by). 聽 To mo偶e czepianie, ale jak zechcesz, to mo偶esz wyciagn膮c z tego jakie艣 przydatne informacje, kt贸re wykorzystasz w nast臋pnej pracy. 聽 Pozdrawiam, Piro
Napisano 19 Marzec 201312 l piro -> szacun stary :D 聽 mi sie te metaliczne zadrapania tez srednio podobaja - malo realistyczne - one tak pewnie wygladaja piec minut po zadrapaniu - a z chwile brudne i 艂apiace rdze - i na pewno mniej b艂yszcz膮ce - wyglada jak o艂贸w - normalnie taki w艂a艣nie matowy szary, a lekko podrapa膰 i spod spodu 艣wieci sie czyste srebro 聽 co do polycountu - ja bym sie nie napina艂 - wiadomo, 偶e da sie przyci膮膰, ale robi膮c do pfolio - mehhh - lepiej skupi膰 sie na og贸lnej prezentacji 聽 co do texturek - no piro dobrze mowi - ja jeszcze dorzuce, 偶e nawet jak refki masz ma艂o interesuj膮ce (albo ten pojazd w rzeczywisto艣ci by艂 kolorystycznie 'nudny') - szukaj miejsc gdzie da sie troche sztucznie popchn膮膰 w bardziej interesuj膮ce klimaty - np. pociski - ciut bardziej miedziane, te szafko/p贸艂ki w 艣rodku (czy co to jest :) - mo偶e akurat w tym egzemplarzu ze sklejki by艂y :D 聽 aha - generalnie - kawa艂 dobrej roboty :D - ja pewnie w po艂owie bym tym rzuci艂.... 聽 pozdrawiam f.
Napisano 20 Marzec 201312 l Nadal obstaje, ze materialy zle graja. To sie laczy z oswietleniem. Szkoda, bo wlozyles sporo pracy w modelowanie. Tu masz instrumenty w wiezyczce. Nie wiem co tam bylo malowane a co nie, ale ogolne odczucie powierzchni jest diametralnie inne niz w Twoim modelu. To jest gladki metal, wiec nie ma tego ziarna jaki jest na Twojej diffusce. Do tego np. pociski moglyby wygladac inaczej niz reszta modelu. 聽 I z zewnatrz. Tu tez nie jest az tak matowe jak Twoj model. Porownaj shading lufy. 聽 Po drugie, takie detale jak zaczepy na wiezy zginely u Ciebie. Chlapacz przedni ma detal i zamocowanie, u Ciebie tego nie ma. Czyli sporo tych malych elementow jest malo widocznych. Pewne rzeczy lepiej uwydatnic niz pozwolic im zginac. 聽 No i na koniec, sporo zadrapan i detalu na diffuse nie ma sensu. Chocby te na mocowaniu lufy. Do tego niby powierzchnia jest zuzyta (bo sa zadrapania. odpryski itp.), ale zero na niej logicznego brudu. I nie mowie o uciapaniu blotem. Czy to wina dDo czy Twoja nie wnikam. 聽 ps a wrzuc moze screeny z highpoly?
Napisano 21 Marzec 201312 l Zrobilem male porownanie. Przy 5 numery sie ryply. 1) Brakuje waznego elementu lufy! 2) Brakuje srub i zaczepow 3) Ten element kompletnie ginie u Ciebie. Ja bym powiekszyl i uwypuklil 4) Brak spawu i jakiegos dodatkowego elementu 5) rozowe - Brak sfazowania 5) fioletowe - te kola sa wklesle! Prawdziwe sa duzo bardziej interesujace 6) Lopatka moglaby bardziej wystawac poza obrys. 聽 聽 I ogolnie: sruby i zaczepy albo masz pominiete, albo tak male, ze sie prawie nie przepalaja. Zobacz ludzie robiacy prawdziwe modele zawsze powiekszaja detal. To samo robi sie w grach zaleznie od skali itp.. Sporo rzeczy mozesz lszybko poprawic lub dodac w latwy sposob (fazowanie, spawy).
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto