Jump to content

Vraydisplacement modifier - Multi/Sub Object material


korlo
 Share

Recommended Posts

staralam sie przepatrzyc forum za moim problemem - mam nadzieje, ze nic mi nie umknelo.

 

Do rzeczy: uzywam AutoCad Arch. do projektowania czyli oba wymiary 2d i 3d, a nastepnie na potrzeby tworzenia wizek linkuje plik do Maxa przes File Link Manager. Za kazdym razem jak zmieniam cos w projekcie, to aktualizuje plik maxa. Ten system dzialalby dobrze, gdyby nie problem z displacement.

Powiedzmy,ze mam sciany zewnetrzene budynku, z czego plaszczyzny od wewnatrz sa wykonczone tynkiem, a od zewnatrz kamieniem. Normalnie uzywam sporo materialow multi/Sub, nadajac tylko IDs przez Edit Poly do Linked geometry, ale problem pojawia sie gdy chce uzyc VrayDisplacement Modifier tylko do jednej plaszczyzny, gdyz wowczas cala bryla poddana jest znieksztalceniu, a nie tylko plaszczyzna z nalozonym, w tym przypadku kamieniem.

Nie chce uzywac displace w slocie materialu gdyz nie jest to ten sam efekt. Detach plaszczyzny tez nie jest rozwiazaniem gdyz za kazdym razem jak uaktualniam link, to bryla 'powracaca' w calosci, czyli dochodzi problem podwojnych plaszczyzn. Czy jest jakakolwiek mozliwosc przypisania modyfikatora vraydispl. do tylko jednego ID?

 

Skomplikowany opis, ale mam nadzieje,ze ktos pracuje w podobny sposob wykorzystujac Cada do projektowania i linkujac do Maxa i napotkal ten sam problem.

 

Z gory dzieki!

Link to comment
Share on other sites

Czy jest jakakolwiek mozliwosc przypisania modyfikatora vraydispl. do tylko jednego ID?

nie. mozna kombinowac z mapowaniem disp'a ale duzo z tym zabawy.

 

najlatwiej bedzie Ci uzywac mapy Displace w materiale ktora tez daje dobre efekty, odznacz w ustawieniach vray'a "relative to bbox" o powinno byc OK

Link to comment
Share on other sites

Vraydisplacemod działa na cały obiekt, ale jeżeli na cześć która nie ma być poddana displacementowi nadasz czarną mapę nie zauważysz na niej efektu.

Musisz strwożyć sobie mapę najprawdopodobniej na podstawie mapy VRayMultiSubTex i w jej sloty dać mapę displacement i czarny kolor adekwatnie do ID poligonów.

Pisze z pamięci i rozwiązania te na pewno wymagają testów do prawidłowego działania.

Pamiętaj tez że vraydisplacemod ma problemy z używaniem real world map scale.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy