erykowal Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Czesc Mam do zrobienia projekt w ktorym pierwszy raz chce sie zajac instancjami. I z pierwszych problemow z jakimi sie spotkalem to nachodzace na siebie obiekty. Czy jest jakas mozliwosc aby obiekty byly przez siebie blokowane i nie bylo mozliwosci nakladania na siebie? pozdro! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamyl91 Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 A czym rozsiewasz te instancje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erykowal Posted March 17, 2013 Author Share Posted March 17, 2013 native - Lightwave Link to comment Share on other sites More sharing options...
altarian Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Wiesz to zależy co chcesz konkretnie zrobić bo jest na to kilka sposobów. Np. możesz użyć rect. albo redial array i dać odpowiedni spacing. Możesz też użyć opcji points a wcześniej w modelerze przygotować sobie punkty tak aby ze sobą nie kolidowały. Kolejny sposób to particle, mżesz sypnąć particle z interakcją (collide) między sobą i ustawić odpowiedni particle size. Jak widzisz sposobów jest wiele wszystko zależy od tego co potrzebujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erykowal Posted March 17, 2013 Author Share Posted March 17, 2013 tak, o tych opcjach wiem - numerycznie wpisac odstep pomiedzy. tylko wtedy powstaje rytm ta sama odleglosc pomiedzy. Zastanawiam czy jest taka mozliwosc korzystajac z instancji aby pojedynacza instancja miala wlasciwosci blokujace wobec innych kopi. Moga sie stykac z soba ale nie moga zachodzic. Tak jak w bullet. Na przyklad chaotycznie rozsypany popcorn. Z particle chyba da rade. Chodzi o opcje w panelu Instance/Generaion/Type/Particles????, czy particle z FX'ów. Przepraszam za glupie pytanie, lecz jeszcze zupelnie przy tych tematach nie gmerałem :( Dzięki! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
altarian Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Myślę że dałoby się to zrobić nodami /spot info+ distance to object ale trzeba by nad tym posiedzieć więc punkty stworzone w modelerze to dobre rozwiązanie. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to mogę ci napisać na prv. Co do particli to tak musisz najpierw użyć particlefx do wygenerowania partikli a później użyć w instancerze opcji tak ja napisałeś Instance/Generaion/Type/Particles i instancer w miejscu partikli zrobi klony twojego obiektu. Co do głupich pytań to wyluzuj:) Wszyscy się uczymy Link to comment Share on other sites More sharing options...
erykowal Posted March 17, 2013 Author Share Posted March 17, 2013 dzięki altarian, zrobie tak jak piszesz z punktami. Kiedyś juz ten sposob do czegos innego wykorzystywalem. Jedynie jak dojde do prarticli będę miał ćwieka. Ale to zapytam. dziękuję! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
altarian Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Pytaj śmiało Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now