erykowal Napisano 17 Marzec 2013 Share Napisano 17 Marzec 2013 Czesc Mam do zrobienia projekt w ktorym pierwszy raz chce sie zajac instancjami. I z pierwszych problemow z jakimi sie spotkalem to nachodzace na siebie obiekty. Czy jest jakas mozliwosc aby obiekty byly przez siebie blokowane i nie bylo mozliwosci nakladania na siebie? pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tamyl91 Napisano 17 Marzec 2013 Share Napisano 17 Marzec 2013 A czym rozsiewasz te instancje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erykowal Napisano 17 Marzec 2013 Autor Share Napisano 17 Marzec 2013 native - Lightwave Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
altarian Napisano 17 Marzec 2013 Share Napisano 17 Marzec 2013 Wiesz to zależy co chcesz konkretnie zrobić bo jest na to kilka sposobów. Np. możesz użyć rect. albo redial array i dać odpowiedni spacing. Możesz też użyć opcji points a wcześniej w modelerze przygotować sobie punkty tak aby ze sobą nie kolidowały. Kolejny sposób to particle, mżesz sypnąć particle z interakcją (collide) między sobą i ustawić odpowiedni particle size. Jak widzisz sposobów jest wiele wszystko zależy od tego co potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erykowal Napisano 17 Marzec 2013 Autor Share Napisano 17 Marzec 2013 tak, o tych opcjach wiem - numerycznie wpisac odstep pomiedzy. tylko wtedy powstaje rytm ta sama odleglosc pomiedzy. Zastanawiam czy jest taka mozliwosc korzystajac z instancji aby pojedynacza instancja miala wlasciwosci blokujace wobec innych kopi. Moga sie stykac z soba ale nie moga zachodzic. Tak jak w bullet. Na przyklad chaotycznie rozsypany popcorn. Z particle chyba da rade. Chodzi o opcje w panelu Instance/Generaion/Type/Particles????, czy particle z FX'ów. Przepraszam za glupie pytanie, lecz jeszcze zupelnie przy tych tematach nie gmerałem :( Dzięki! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
altarian Napisano 17 Marzec 2013 Share Napisano 17 Marzec 2013 Myślę że dałoby się to zrobić nodami /spot info+ distance to object ale trzeba by nad tym posiedzieć więc punkty stworzone w modelerze to dobre rozwiązanie. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to mogę ci napisać na prv. Co do particli to tak musisz najpierw użyć particlefx do wygenerowania partikli a później użyć w instancerze opcji tak ja napisałeś Instance/Generaion/Type/Particles i instancer w miejscu partikli zrobi klony twojego obiektu. Co do głupich pytań to wyluzuj:) Wszyscy się uczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erykowal Napisano 17 Marzec 2013 Autor Share Napisano 17 Marzec 2013 dzięki altarian, zrobie tak jak piszesz z punktami. Kiedyś juz ten sposob do czegos innego wykorzystywalem. Jedynie jak dojde do prarticli będę miał ćwieka. Ale to zapytam. dziękuję! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
altarian Napisano 17 Marzec 2013 Share Napisano 17 Marzec 2013 Pytaj śmiało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się