Miłosz3ds Napisano 17 Marzec 2013 Napisano 17 Marzec 2013 (edytowane) Cześć! Właśnie mam okazję pobawić się trochę w Nuke, z czego korzystam póki mogę. Kombinuję z ZBlurem, jednak nie mogę z nim dojść do ładu. Z Maxa (Vraya) wypluwam zwykły render, bez żadnych złożonych passów - tylko i wyłącznie jeden, Zdepth - w osobnym pliku. Wszystko ładnie sobie ustawiam, ale wychodzą mi jakieś straszne paskudztwa: Można się tego pozbyć zmniejszając parametr "size" lub zmieniając "dof", no ale wtedy nie mogę uzyskać takiego efektu jaki by mnie interesował. Z czym to jest związane? Zdepth pass nie ma żadnych syfów, wszystko wygląda ładnie. Czy może powinno się wypluć z Vraya dokładniej określony pass z głębią, żeby jak najmniej kręcić suwaczkami? Zauważyłem że te błędy wywalają tylko tam gdzie jest kontrast między rozmytym obszarem a ostrym, tak samo tutaj (powiększenie 200%): Niby nic, ledwo co widać, ale musiałem zwiększyć głębię ostrości i zmniejszyć jej "size". Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, pozdrawiam! Edytowane 17 Marzec 2013 przez Miłosz3ds
aero Napisano 2 Kwiecień 2013 Napisano 2 Kwiecień 2013 Zmień algorytm na Far=0 (wnioskuję po passie zdeptha - im dalej, tym ciemniej?). Jeśli nie pomoże, wyrenderuj jeszcze raz (to wina 3d, a nie Nuka). Głębia powinna być wyrenderowana z aliasingiem, bez filtrowania w zmiennoprzecinkowych. Jak scena jest wymodelowana w mało rzeczywistej skali to prawdopodobnie trzeba jeszcze ten pass znormalizować albo clampa zrobić by ograniczyć przedział na którym zmieniasz ostrość.
Miłosz3ds Napisano 3 Kwiecień 2013 Autor Napisano 3 Kwiecień 2013 aero - cześć! Dzięki za odpowiedź. Jak najbardziej Far=0 był ustawiony. Za każdym razem niestety mam takie problemy z wszelkimi blurami, niezależnie od sceny. Myślałem że to wina Zdepth passów, ale one są w tych miejscach czyściutkie. Nawet jak w PS poziomami pojadę maksymalnie skrajnie, do uzyskania praktycznie tylko czerni i bieli - nic takiego się nie pojawia. O tym, że antyaliasing może przeszkadzać nawet nie pomyślałem - będę musiał zobaczyć jak to wygląda. Czyli co, najlepiej ustawić już w programie do 3d zakres ostrości idealnie taki, jaki mnie interesuje i w Nuke nic nie kombinować? I co dokładnie rozumiesz przez znormalizowanie passa?
ttaaddeekk Napisano 3 Kwiecień 2013 Napisano 3 Kwiecień 2013 1. z 3d wypluj tlo jako osobny pas. wszystkie problemy to rozwiaze artefakty powstaja bo jak masz zdepth z AA to polprzezroczyste pixele reprezentuja punkty przestrzeni gdzies miedzy 1szym planem a tlem i tak sie rozmywaja. taki urok postowej glebi ostrosci. 2. mozesz tez wypluc zdepth bez AA. wtedy problem zniknie ale moga pojawiac sie poszarpane krawedzie. 3. mozesz tez wypluc zdepth bez AA ale w 2x wiekszej rozdzielczosci, przez to nie bedzie poszarpanych krawedzi, ale przed zblurem musisz powiekszyc obrazek 2x, wiec bedzie to troche mulic 4. mozesz tez skorzystac z frishlufta, on sobie lepiej z tym radzi. 5. a jak chcesz byc pro to polecam bokeha http://peregrinelabs.com/bokeh/ i deep compositing. osobiscie polecam bramke nr1 cheers
Miłosz3ds Napisano 3 Kwiecień 2013 Autor Napisano 3 Kwiecień 2013 Dzięki piękne ttaaddeekk, bardzo konkretnie naświetliłeś mi w czym rzecz. Rzeczywiście, najlepsze i najprostsze rozwiązanie - do moich przykładów idealne, ale niestety wszystko to potrzebne mi do animacji gdzie tak łatwo planów nie oddzielę. Postanowiłem użyć sposobu trzeciego. Bałem się, że 2x większa rozdziałka nie wystarczy, trzeba będzie lecieć w 4x - ale miałeś rację, wygląda praktycznie idealnie. Bokeh od Peregrine Labs też wygląda interesująco. Widzę, że jest możliwość zgarnięcia licencji edukacyjnej, będę do nich pisał jak to dokładnie wygląda, dzięki za link. Raz jeszcze dzięki, pozdrawiam!
Miłosz3ds Napisano 10 Czerwiec 2013 Autor Napisano 10 Czerwiec 2013 Czołem wszystkim. Znów mam problem z dofem w Nuke. Bawię się opisanym przez Tadka trzecim sposobem, który do tej pory działał idealnie - jednak teraz mam kłopoty, które sprawia pojawiający się aliasing - już nie artefakty :) Mimo podwójnej rozdzielczości (ba, teraz nawet poczwórnej!) "Reformat" chyba nie działa tak, jak powinien. Po przepuszczeniu przez niego passa wychodzi większy aliasing, niż jak wsadzę tam czystego passa z Maxa, bez filtrowania, w rozdzielczości 1920x1080. Tutaj wrzucam screena jak to wygląda (znów na przykładzie radyjka :D ): w viewerze 2: Zdepth pass, z Maxa, bez filtrowania, w rozdzielczości 7680x4320 w viewerze 1: Zdepth pass po reformacie, widok ustawień focal plane z Zdefocusa. Czy po prostu źle "zmniejszam" tego zdepth passa, zapominam o jakimś filtrowaniu? Dzięki za odpowiedzi!
aero Napisano 23 Czerwiec 2013 Napisano 23 Czerwiec 2013 Wartości Twojego defocusa są spore. Widzę że próbujesz uzyskać dość płytki DOF, który w poście rzadko wychodzi bez elementów na osobnych warstwach. To, że przy ustawieniach focal-plane widać aliasing jest zupełnie normalne. Możesz spróbować dać zwykłego blura na kanał z depth passem. EXR renderujesz w 16 czy 32 bitach? Zapisujesz je liniowo? Wczytujesz je do Nuka również liniowo? Może warto spróbować wczytać je w trybie RAW i sprawdzić jakie wartości mają piksele. Proponowałbym też zrobić unpremulta zanim zaczniesz używać korektorów na obrazkach (jeśli mają jakąś alphe).
Traitor Napisano 23 Czerwiec 2013 Napisano 23 Czerwiec 2013 Taadek: Frishluft robi to samo przy bardzo duzych wartosciach dofa.
Miłosz3ds Napisano 16 Lipiec 2013 Autor Napisano 16 Lipiec 2013 aero - dzięki za odpowiedź. Niestety na podglądzie się nie kończy, na finalnym renderze dof również jest "ząbkowany". Zdepth passa próbowałem rozmywać, niestety wychodziło paskudztwo. Zapisuję do 32 bitów, zapisuję liniowo - co do wczytywania to nie umiem powiedzieć. Może warto spróbować wczytać je w trybie RAW i sprawdzić jakie wartości mają piksele. Proponowałbym też zrobić unpremulta zanim zaczniesz używać korektorów na obrazkach (jeśli mają jakąś alphe). Mógłbyś trochę bardziej rozwinąć dwa ostatnie zdania? Absolutnie nie mam pojęcia o czym mówisz, czarna magia :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się