Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Są to moje rendery po skonczeniu tutoriali Adriana Bieniasa, ogólnie bardzo duzo się nauczyłem, jest to pierwsza moja wizualizacja, ale z tego co widze na forum wielu rzeczy zabrakło w tych tutkach, można prosic o skomentowanie tych renderów, co trzeba jeszcze zmienic, a co dodać? jakie są błedy? Jakość renderu jaki jest proponowany w kursie nie podobał mi sie (za duzo szumów) wiec go poprawiłem, o bump mappingu tez nie było mowy wiec niestety nie zrobiłem, ale juz wiem o co chodzi. Proszę o komentarze i rady chciałbym to dopracować zeby sie nauczyć jak być powinno

 

http://www23.zippyshare.com/v/75413309/file.html

http://www27.zippyshare.com/v/71290899/file.html

http://www35.zippyshare.com/v/9891971/file.html

 

 

Ustawienia:

renderu

http://www71.zippyshare.com/v/80604943/file.html

 

materiałów:

http://www71.zippyshare.com/v/22333443/file.html

 

światło

http://www71.zippyshare.com/v/12332641/file.html

 

kamera:

http://www71.zippyshare.com/v/15990374/file.html

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak na pierwszą pracę jest bardzo fajne.

 

Nie wnikając w kinematografię czy kompozycję, zwróciłbym uwagę na dwie rzeczy. Mianowicie obiekty w Twojej scenie są zbyt idealne. Kanty mebli czy geometrii zwisającej z sufitu są perfekcyjnie ostre. Każda kafelka na podłodze czy czy na ścianie jest w 100% identyczna. Ich ułożenie jest też perfekcyjne, żadna nie jest osadzona krzywo bądź wepchnięta o parę milimetrów. Zadrapania i tekstury też są na nich identyczne.

 

Rozwiązań takich sytuacji jest parę:

a) stworzenie ścian i podłóg z plane'ów i użycie dobrych map,

b) bądź wypozycjonowanie każdej kafelki z osobna i stworzenie pare materiałów dla lekkiego zróżnicowania.

 

Człowiek nie jest w stanie położyć kafelek idealnie bądź wyprodukować idealnie takich samych kafelek. Każda z nich powinna być trochę przesunięta, obrócona, przeskalowana. Różnice na poziomie nawet paru milimetrów dla wszystkich obiektów w scenie zawsze robią znaczną różnicę w odbiorze pracy całościowo.

 

Materiały też są zbyt perfekcyjne, nie ma ani odrobiny kurzu czy brudu, który zawsze się pojawia w nawet najczystszych miejscach. Brak też uszkodzeń w obiektach. Nawet nowe przedmioty nie są perfekcyjne.

 

Jednakże najważniejszym mankamentem pracy jest światło. Wydaje mi się, że zamierzeniem było światło wydobywające się z nad zawieszenia pod sufitem (?). Na renderach widać, że jest tam jakieś światło, ale z refleksów w prysznicu widać, że główne źródło jest zza kamerą, które dominuje i nie przypomina żarówki, a bardziej Kino Flo.

 

Z odbić w lustrze wydaje mi się, że światła są zawieszone w drugim końcu pokoju tuż pod zawieszeniem (?), jednakże są niewidzialne. Światło się rozchodzi, ale źródła nie widać.

 

Jeśli rozmieścisz światła we właściwych miejscach i odpowiednio ustawisz ich wartości, to praca znacząco zyska na wiarygodności. Jeśli też dążysz do realizmu, to światła w scenie powinny zawsze imitować rozstawienie, rozmiary, kształty i ustawienia rzeczywistych świateł, np. mając w rzeczywistości 5 świateł (referencja, design), w Twojej pracy też powinno być 5 świateł (chyba, że rozbijasz poszczególne światła na parę różnych elementów).

 

Rzuciłem właśnie okiem na ustawienia świateł: wymiary 0.5m x 0.5m, jeśli to miała być żarówka to powinna mieć inny kształt, rozmiar i kolor. Żarówki mają znacznie niższą temperaturę, czyli cieplejszą barwę. W przypadku odwzorowania jarzeniówki kształt może być plane'em, chociaż cylinder jest lepszym rozwiązaniem. Jednakże wymiary jarzeniówek są inne. Też ilość i ich rozmieszczenie musi być dostosowane do pomieszczenia i jego designu.

Napisano

Co do kafelków warto sie zapoznac z takim pomocnym scryptem jakim jerst floor generator http://www.cg-source.com/floorgenerator.php możesz nim budować nie tylko podłogi ale także płytki na ścianach, warto razem z nim korzystać z multitexturemap masz możliwość podpięcia pod jeden materiał wielu tekstur co umożliwia stworzenie niejednolitej konstrukcji. Na priva wysłałem ci co możesz poprawić w parametrach samego renderu. Pokaż render bez AO bo w tym momencie jest ono ewidentnie za mocne ogólnie pass ao jak dajesz w photodszopie to da tej warstwie rodzaj pomnóż i raczej nie przekraczaj 50% krycia

Edytowane przez shadowsexpe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności