Tamyl91 Napisano 25 Marzec 2013 Napisano 25 Marzec 2013 Staram się stworzyć riga ludzkiej nogi z IK na stopie, mam coś takiego: z utworzoną hierarchią (E->D->C->B->A) następnie utworzyłem 3 łańcuchy IK: E -> C, D ->B oraz C -> A działa prawie dobrze, prawie, bo w przypadku unoszenia uda do góry noga w kolanie zgina się w niedozwolony sposób, chciałbym jakoś ograniczyć ten kąt, tylko jak to zrobić?
SUPER_OkO Napisano 26 Marzec 2013 Napisano 26 Marzec 2013 Witam. Musisz podpiąć sobie solvera od kolana do tego łańcucha ik. Stwórz dowolny obiekt przed kolanem. Wejdź do zakładki motion, zaznacz łańcuch ik. Tam masz taką zakładkę ik solver. Wybierz pick target jako twój obiekt. Teraz masz kontrolę nad kolanem, jego zgjęciem i kątem obrotu. Pzdr
Tamyl91 Napisano 2 Kwiecień 2013 Autor Napisano 2 Kwiecień 2013 Chyba nie do końca zrozumiałem, bo nic mi nie wyszło... Daję filmik jak to działa aktualnie, chcę po prostu ograniczyć kąt zgięcia, żeby kolano nie zginało się w druga stronę: http://www.youtube.com/watch?v=Frr58ulDiOg
zio_mal Napisano 3 Kwiecień 2013 Napisano 3 Kwiecień 2013 twój problem to piwot części C. nie jest w osi z piwotem części B. jest przesunięty bardziej na piętę i to powoduje ten efekt przeprostu. ik działa dobrze.
Tamyl91 Napisano 3 Kwiecień 2013 Autor Napisano 3 Kwiecień 2013 Niestety nie, pivoty są w tej samej płaszczyźnie. Daję link do testowej scenki, może ktoś zerknie i będzie wiedział jak to naprawić: http://www2.zippyshare.com/v/54827481/file.html
zio_mal Napisano 3 Kwiecień 2013 Napisano 3 Kwiecień 2013 heh po prostu źle ustawiłeś łączenia IK. jeśli ustawiasz IK z C do A to nie ustawiaj kolejnego z D do B tylko z D do C itd. nakładają się IK na siebie i takie krzaki wychodzą.
Tamyl91 Napisano 3 Kwiecień 2013 Autor Napisano 3 Kwiecień 2013 Tylko że robiąc w ten sposób przód stopy ślizga mi się po podłożu gdy unoszę udo do góry, a zależałoby mi na tym, żeby na początku zginało się w kolanie, gdy jest wyprostowane dopiero zgina się w stawie skokowym, a na końcu unosiły się palce, ale bez żadnych przemieszczeń.
zio_mal Napisano 3 Kwiecień 2013 Napisano 3 Kwiecień 2013 zaznacz kość B, w command panel w zakładce Hierarchy/IK można ustawić blokady rotacji. powinno pomoc.
SUPER_OkO Napisano 3 Kwiecień 2013 Napisano 3 Kwiecień 2013 Dopiero teraz zobaczylem, że rzeczywiscie namieszane są te łańcuchy ik. Tutaj masz tutka jak to powinno się robić http://paulneale.com/tutorials/trippleIKLeg.htm
Tamyl91 Napisano 3 Kwiecień 2013 Autor Napisano 3 Kwiecień 2013 SUPER_OkO, dzięki, czegoś takiego szukałem :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się