Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Staram się stworzyć riga ludzkiej nogi z IK na stopie, mam coś takiego:

 

 

6I44olS.jpg

 

 

z utworzoną hierarchią (E->D->C->B->A)

następnie utworzyłem 3 łańcuchy IK: E -> C, D ->B oraz C -> A

działa prawie dobrze, prawie, bo w przypadku unoszenia uda do góry noga w kolanie zgina się w niedozwolony sposób, chciałbym jakoś ograniczyć ten kąt, tylko jak to zrobić?

 

 

8RNSVv3.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam. Musisz podpiąć sobie solvera od kolana do tego łańcucha ik. Stwórz dowolny obiekt przed kolanem. Wejdź do zakładki motion, zaznacz łańcuch ik. Tam masz taką zakładkę ik solver. Wybierz pick target jako twój obiekt. Teraz masz kontrolę nad kolanem, jego zgjęciem i kątem obrotu. Pzdr

Napisano

twój problem to piwot części C. nie jest w osi z piwotem części B. jest przesunięty bardziej na piętę i to powoduje ten efekt przeprostu. ik działa dobrze.

Napisano

heh po prostu źle ustawiłeś łączenia IK. jeśli ustawiasz IK z C do A to nie ustawiaj kolejnego z D do B tylko z D do C itd. nakładają się IK na siebie i takie krzaki wychodzą.

Napisano

Tylko że robiąc w ten sposób przód stopy ślizga mi się po podłożu gdy unoszę udo do góry, a zależałoby mi na tym, żeby na początku zginało się w kolanie, gdy jest wyprostowane dopiero zgina się w stawie skokowym, a na końcu unosiły się palce, ale bez żadnych przemieszczeń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności