Tamyl91 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Staram się stworzyć riga ludzkiej nogi z IK na stopie, mam coś takiego: z utworzoną hierarchią (E->D->C->B->A) następnie utworzyłem 3 łańcuchy IK: E -> C, D ->B oraz C -> A działa prawie dobrze, prawie, bo w przypadku unoszenia uda do góry noga w kolanie zgina się w niedozwolony sposób, chciałbym jakoś ograniczyć ten kąt, tylko jak to zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUPER_OkO Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Witam. Musisz podpiąć sobie solvera od kolana do tego łańcucha ik. Stwórz dowolny obiekt przed kolanem. Wejdź do zakładki motion, zaznacz łańcuch ik. Tam masz taką zakładkę ik solver. Wybierz pick target jako twój obiekt. Teraz masz kontrolę nad kolanem, jego zgjęciem i kątem obrotu. Pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamyl91 Posted April 2, 2013 Author Share Posted April 2, 2013 Chyba nie do końca zrozumiałem, bo nic mi nie wyszło... Daję filmik jak to działa aktualnie, chcę po prostu ograniczyć kąt zgięcia, żeby kolano nie zginało się w druga stronę: http://www.youtube.com/watch?v=Frr58ulDiOg Link to comment Share on other sites More sharing options...
zio_mal Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 twój problem to piwot części C. nie jest w osi z piwotem części B. jest przesunięty bardziej na piętę i to powoduje ten efekt przeprostu. ik działa dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamyl91 Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Niestety nie, pivoty są w tej samej płaszczyźnie. Daję link do testowej scenki, może ktoś zerknie i będzie wiedział jak to naprawić: http://www2.zippyshare.com/v/54827481/file.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
zio_mal Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 heh po prostu źle ustawiłeś łączenia IK. jeśli ustawiasz IK z C do A to nie ustawiaj kolejnego z D do B tylko z D do C itd. nakładają się IK na siebie i takie krzaki wychodzą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamyl91 Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Tylko że robiąc w ten sposób przód stopy ślizga mi się po podłożu gdy unoszę udo do góry, a zależałoby mi na tym, żeby na początku zginało się w kolanie, gdy jest wyprostowane dopiero zgina się w stawie skokowym, a na końcu unosiły się palce, ale bez żadnych przemieszczeń. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zio_mal Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 zaznacz kość B, w command panel w zakładce Hierarchy/IK można ustawić blokady rotacji. powinno pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUPER_OkO Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Dopiero teraz zobaczylem, że rzeczywiscie namieszane są te łańcuchy ik. Tutaj masz tutka jak to powinno się robić http://paulneale.com/tutorials/trippleIKLeg.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamyl91 Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 SUPER_OkO, dzięki, czegoś takiego szukałem :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now