Jump to content

[3ds max] IK z ograniczonym kątem - rigg nogi


Tamyl91
 Share

Recommended Posts

Staram się stworzyć riga ludzkiej nogi z IK na stopie, mam coś takiego:

 

 

6I44olS.jpg

 

 

z utworzoną hierarchią (E->D->C->B->A)

następnie utworzyłem 3 łańcuchy IK: E -> C, D ->B oraz C -> A

działa prawie dobrze, prawie, bo w przypadku unoszenia uda do góry noga w kolanie zgina się w niedozwolony sposób, chciałbym jakoś ograniczyć ten kąt, tylko jak to zrobić?

 

 

8RNSVv3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam. Musisz podpiąć sobie solvera od kolana do tego łańcucha ik. Stwórz dowolny obiekt przed kolanem. Wejdź do zakładki motion, zaznacz łańcuch ik. Tam masz taką zakładkę ik solver. Wybierz pick target jako twój obiekt. Teraz masz kontrolę nad kolanem, jego zgjęciem i kątem obrotu. Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Tylko że robiąc w ten sposób przód stopy ślizga mi się po podłożu gdy unoszę udo do góry, a zależałoby mi na tym, żeby na początku zginało się w kolanie, gdy jest wyprostowane dopiero zgina się w stawie skokowym, a na końcu unosiły się palce, ale bez żadnych przemieszczeń.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy