Zernat Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Witam. Przeglądam sobie właśnie tutki odnośnie robienia oczek pod animację. I mam do was pytanko. Jak najlepiej rozegrać sprawę oczu, całość na jednej kuli i później różne materiały (dla źrenicy, dla ciałka szklistego, dla siatkówki) układałbym za pomocą zaznaczania polygonów, czy czymś takim ? Czy może jednak takie oczko najwygodniej wymodelować oddzielnie wszystkie te części i oddzielnie je materiałować ? Czy może najlepiej wykonać to techniką "mieszaną" jak jest ot tutaj pokazane: Co o tym myślicie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 (edited) Zależy do czego te oczy (komiks, czy realistyczne), z jak bliska będzie widać, i ile czasu chcesz i możesz poświęcić na rig, animację i render. Każda metoda jest dobra jeśli spełnia cel. Ja zazwyczaj robię z jednego obiektu i nie animuję ani nie riguję zwiększania źrenic (mowa o prywatnych projektach, ze stylizacją nie realistyczną, bez "uczuciowych" zbliżeń na to oko, i bez bezgranicznej cierpliwości na animowanie każdego detalu). Te bardziej realistyczne które dotąd widziałam, najczęściej były z osobnych obiektów. Edited April 9, 2013 by Ania Link to comment Share on other sites More sharing options...
P!roman Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Dwie sfery jedna przejrzysta z odbiciem a druga w środku z teksturką, możesz wgłębienie siatkówki też wymodelować tym sposobem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zernat Posted April 9, 2013 Author Share Posted April 9, 2013 Na oczy zbliżeń żadnych nie będzie, aczkolwiek będą się one "rzucać" w oczy. Hmm, jakoś ciągnie mnie właśnie do tego drugiego sposobu. Czyli generalnie ludzie z YT mają racje. Żadne nowe niezwykłe techniki nie weszły ostatnio. O to mi chodziło, dzięki za pomoc :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now