Jump to content
  • 0

Oczęta pod animację


Question

Witam. Przeglądam sobie właśnie tutki odnośnie robienia oczek pod animację. I mam do was pytanko.

 

Jak najlepiej rozegrać sprawę oczu, całość na jednej kuli i później różne materiały (dla źrenicy, dla ciałka szklistego, dla siatkówki) układałbym za pomocą zaznaczania polygonów, czy czymś takim ?

 

Czy może jednak takie oczko najwygodniej wymodelować oddzielnie wszystkie te części i oddzielnie je materiałować ?

 

Czy może najlepiej wykonać to techniką "mieszaną" jak jest ot tutaj pokazane:

 

Co o tym myślicie ?

Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Zależy do czego te oczy (komiks, czy realistyczne), z jak bliska będzie widać, i ile czasu chcesz i możesz poświęcić na rig, animację i render. Każda metoda jest dobra jeśli spełnia cel. Ja zazwyczaj robię z jednego obiektu i nie animuję ani nie riguję zwiększania źrenic (mowa o prywatnych projektach, ze stylizacją nie realistyczną, bez "uczuciowych" zbliżeń na to oko, i bez bezgranicznej cierpliwości na animowanie każdego detalu).

 

Te bardziej realistyczne które dotąd widziałam, najczęściej były z osobnych obiektów.

Edited by Ania
Link to post
Share on other sites
  • 0

Na oczy zbliżeń żadnych nie będzie, aczkolwiek będą się one "rzucać" w oczy.

 

Hmm, jakoś ciągnie mnie właśnie do tego drugiego sposobu.

 

Czyli generalnie ludzie z YT mają racje. Żadne nowe niezwykłe techniki nie weszły ostatnio.

 

O to mi chodziło, dzięki za pomoc :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy